کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای تمام افراد حتی کودکان ضروری است

  • شناسه خبر: 40236
استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای تمام افراد حتی کودکان ضروری است

کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای تمام افراد حتی کودکان در تمام روزهای سال را ضروری است و با توجه به نوع پوست لازم است کرم با SPFو ویژگی های مناسب انتخاب شود. فرزانه استاد ابراهیمی در گفت و گو با […]

خانه » آخرین اخبار » استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای تمام افراد حتی کودکان ضروری است

کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای تمام افراد حتی کودکان در تمام روزهای سال را ضروری است و با توجه به نوع پوست لازم است کرم با SPFو ویژگی های مناسب انتخاب شود.

فرزانه استاد ابراهیمی در گفت و گو با “خانه خشتی“، افزود : بهتر است ضد آفتاب کودکان چرب و رنگی نباشد به جز در کودکان زیر ۲ سال و زنان حامله برای استفاده از ضد آفتاب هیچ محدودیتی وجود ندارد

وی اظهار داشت : استفاده از محصولات ضد آفتاب و حفاظت از پوست از موضوعاتی است که همه ساله با گرم شدن هوا به عنوان یکی از مباحث اصلی در حوزه بهداشت فردی مطرح می شود.

وی تصریح کرد : متخصصان پوست استفاده از ضد آفتاب ها را در همه فصول سال توصیه می کنند لیکن در فصول بهار و تابستان نیاز به استفاده از محصولات ضد آفتاب به دلیل اشعه های مضر خورشید بیشتر احساس می شود.

او با اشاره به اینکه  پوست به عنوان یک لایه محافظتی عمل می نماید، گفت : سطح پوست با یک پوشش اسیدی پوشانده شده و عوامل سم زدا و ضد باکتری موجود در این لایه سبب افزایش مقاومت پوست در برابر عوامل شیمیایی و حمله میکرو ارگانیسم ها می شود.

استاد ابراهیمی خاطرنشان کرد :  ضد آفتاب ها از طریق بازتاب ،جذب یا متفرق سازی اشعه فرا بنفش نور خورشید اثر می کنند.

وی اضافه کرد :  ضد آفتاب ها جلوی اشعه های  UVB و   UVAرا می گیرند ،  استفاده از یک ضد آفتاب مناسب میزان تاثیر اشعه فرابنفش را بر روی پوست کاهش می دهد و علاوه بر جلوگیری از آثار دیر رس آفتاب مثل سرطا ن ، از آثار زودرس آن مثل آفتاب سوختگی ، قرمزی و تیره شدن پوست نیز می کاهد.

استاد ابراهیمی اظهار داشت : اثر ضد آفتاب ها بین ۳ تا ۴ ساعت  است لذا استفاده مجدد از ضد آفتاب ها بعد از زمان تعیین شده ضروری است.

وی استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای تمام افراد حتی کودکان در تمام روزهای سال را ضروری دانست و افزود : با توجه به نوع پوست لازم است کرم با SPFو ویژگی های مناسب انتخاب شود.

برچسب ها:
کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان