معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان :

ورزش های بومی، یادآور قهرمانانی همچون پوریای ولی است

  • شناسه خبر: 39391
ورزش های بومی، یادآور قهرمانانی همچون پوریای ولی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان گفت: ورزش های بومی یادآور قهرمانانی همچون پوریای ولی و دیگر قهرمانان است؛ این قهرمانان ورزش را به خاطر ایثار و فداکاری انجام می دادند، نه بخاطر زایل کردن و از بین بردن حریف . به گزارش “خانه خشتی”، نصرالله گرامی در اختتامیه هشتمین جشنواره بازی های […]

خانه » آخرین اخبار » ورزش های بومی، یادآور قهرمانانی همچون پوریای ولی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان گفت: ورزش های بومی یادآور قهرمانانی همچون پوریای ولی و دیگر قهرمانان است؛ این قهرمانان ورزش را به خاطر ایثار و فداکاری انجام می دادند، نه بخاطر زایل کردن و از بین بردن حریف .
به گزارش “خانه خشتی”، نصرالله گرامی در اختتامیه هشتمین جشنواره بازی های بومی و محلی کشور در شهر بهرمان رفسنجان افزود: جشنواره بازی های بومی به نوعی ریشه در فرهنگ ما ایرانیان دارد؛ اگر آثار تاریخی و باستانی بسیار زیادی داریم که به آن ها افتخار می کنیم، جشنواره بازی های بومی ومحلی نیز از افتخارات و ارزش های والای اسلامی استان کرمان هستند.
وی تصریح کرد: باید برای احیا و ترویج آن ها که روحیه ساز و نشاط آور هستند، تلاش کرد چرا که امروزه استرس و اضطراب در زندگی همه دیده می شود؛ بازی های بومی بخش اعظم این افسردگی ها و استرس ها را کاهش می دهد.
گرامی گفت : ورزش های بومی باید الگویی برای بازی های با عواقب مضری شود که میلیاردها تومان برای آنها خرج می شود .
وی ادامه داد : امیدواریم مسئولین از این ورزش ها که موجب رشد اخلاقی و رشد روحیه فداکاری میشود حمایت کنند.
دکتر گرامی همچنین به دلاوری های رزمندگانی اشاره کرد که در روز سوم خرداد حماسه آفریدند و گفت : با ایثار و جانبازی های این عزیزان است که کشور به استقلال رسید و هم اکنون ما در سایه رهبری فرهیخته با آرامش زندگی می کنیم.
رییس فدراسیون ورزش های بومی و محلی کشور گفت : ما نگاه رقابتی به برنامه ها نداریم و عینیت بخشیدن به سخن مقام معظم رهبری مهمترین هدف ماست و در این راستا با مستند سازی و سازماندهی بازیهای بومی ومحلی سعی در گردآوری دایره المعارفی داریم که متشکل از بیش از ۵۰۰ بازی بومی محلی در کشوراست.
غلامرضا جعفری افزود : سعی داریم با معرفی بازی های بومی و محلی کشور در قالب جشنواره ها، این بازی ها را در راستای توسعه رفاه و آرامش و روحیه ضد افسردگی رواج دهیم
هشتمین دوره بازیهای بومی و محلی از استانهای همدان ، هرمزگان ، اصفهان ،یزد و ۱۷ شهرستان استان کرمان در قالب ۵۰۰ ورزشکار به میزبانی شهر بهرمان رفسنجان برگزار شد .
در این جشنواره مسابقات ماچلوس و هفت سنگ ویژه بانوان و کشتی کویری ، شترسواری و طناب کشی ویژه آقایان برگزار و به نفرات و تیمهای اول تا سوم جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

برچسب ها:
گرامی معاون استاندار ورزش های بومی محلی ورزش های روستایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان