باید دست رهبری را بوسید که اینگونه به کارگر احترام گذاشت/ بسیاری از رئوس فتنه هنوز آزاداند/ هشدار آیت الله جنتی درباره عملکرد وزارت ارشاد

  • شناسه خبر: 38098
باید دست رهبری را بوسید که اینگونه به کارگر احترام گذاشت/ بسیاری از رئوس فتنه هنوز آزاداند/ هشدار آیت الله جنتی درباره عملکرد وزارت ارشاد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از گروه صنعتی مپنا به مناسبت گرامیداشت روز کارگر گفت: باید دست رهبری را بوسید که اینگونه به کارگر احترام گذاشت و این افتخاری برای کارگران است که رهبر معظم انقلاب از آنها دلجویی می‌کند. به گزارش خانه خشتی، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای […]

خانه » آخرین اخبار » باید دست رهبری را بوسید که اینگونه به کارگر احترام گذاشت/ بسیاری از رئوس فتنه هنوز آزاداند/ هشدار آیت الله جنتی درباره عملکرد وزارت ارشاد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از گروه صنعتی مپنا به مناسبت گرامیداشت روز کارگر گفت: باید دست رهبری را بوسید که اینگونه به کارگر احترام گذاشت و این افتخاری برای کارگران است که رهبر معظم انقلاب از آنها دلجویی می‌کند.

به گزارش خانه خشتی، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران، با توصیه نمازگزاران به تقوا به عنوان بهترین عمل در سه ماه رجب، شعبان و رمضان به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری عامل بود و ادعا نداشت، به دنبال اسم و عنوان نبود و من توصیه می‌کنم که آثار او منتشر شده و جوانان به مطالعه آنها تشویق شوند

آیت‌الله جنتی با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: اگر معلم شأن خود را بداند زندگی‌اش عوض خواهد شد زیرا که او در حال تربیت قاضی، وزیر، نماینده مجلس، مجتهد و استاد دانشگاه است، او باید بفهمد که چه چیزی به این افراد تزریق می‌کند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اولویت پرورش و آموزش در نزد معلمان تصریح کرد: معلم باید انسان‌هایی امیدوار، راستگو، منزجر از دروغ، حلال‌خور، حامی مظلوم، دشمن ظالم، مجاهد فی‌سبیل‌الله و ایثارگر پرورش دهد و به آنها بفهماند که در طول انقلاب اسلامی چه بر ما گذشت و چگونه جنگ ۸ ساله به وسیله جوانان مومن فتح شد.

خطیب نماز جمعه تهران از آشناسازی دانش‌آموزان با سبک زندگی اسلامی و ارزش و جایگاه ولایت فقیه به عنوان رسالت دیگر معلمان یاد کرد و در ادامه با اشاره به روز کارگر گفت: باید زندگی مادی کارگران تامین شود، کارگر نباید صرفا به فکر نان درآوردن و خوردن باشد و باید مانند سایرین معنویت و احساس مسئولیت نسبت به جامعه داشته باشد یعنی نهی از منکر کند و در برابر اسراف‌ها بی‌تفاوت نباشد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از گروه صنعتی مپنا به مناسبت گرامیداشت روز کارگر، اظهارداشت: باید دست رهبری را بوسید که اینگونه به کارگر احترام گذاشت و این افتخاری برای کارگران است که رهبر معظم انقلاب از آنها دلجویی می‌کند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با اشاره به اهمیت مجموعه صنعتی مپنا گفت: اگر زمانی کارگر و کارفرما به نزد قاضی رفتند نباید به واسطه پول کارفرما برخورد قاضی با او فرق کند و باید به هر دو به یک چشم بنگرد نقش عظیمی از تولید توسط کارگران صورت می‌گیرد و دولت و ملت باید قدر آنها را بداند و من از دولت بابت بر عهده گرفتن ۹۰ درصد هزینه درآمدی کارگران تشکر می‌کنم.

دبیر شورای نگهبان با سفارش به همه مردم برای مصرف اجناس داخلی تصریح کرد: چرا به سمت مصرف اجناس خارجی می‌رویم، این گدایی است و موجب سلطه‌پذیری ما می‌شود مصرف داخلی خود به خود موجب رونق تولید و اشتغال می‌شود و ما باید بدانیم مصرف جنس خارجی نه تنها افتخار نیست بلکه حقارت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسئله فرهنگ اشاره کرده و گفت: فرهنگ مسئله مربوط به امروز نیست بلکه مادام‌الحیات است و به فرموده رهبر معظم انقلاب مانند هوا برای ماست.

خطیب نمازجمعه تهران دستگاه‌های مختلف مانند حوزه‌های علمیه، سپاه، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و … را به عنوان نهادهای متولی امر فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: یکی از نهادهای مهم در امر فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، این وزارتخانه باید اسلامی فکر کرده، تصمیم گرفته و برخورد کند تا مبادا کتابی که رنگ اسلامی نداشته و بلکه ضد اسلامی است، نشر یافته و پخش شود.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: باید مراقب این ویروس‌هایی که می‌رویند و آثار فرهنگی را فاسد می‌کنند بود و علف‌های هرزه‌ای که مانع رشد شکوفه‌ها می‌شوند قطع کرد، اگر نویسنده‌ای نیز غیراسلامی می‌اندیشد نباید آثارش منتشر شود زیرا در دل‌ها جا باز کرده و مردم با آثارش آشنا می‌شود، وزارت ارشاد هم عناد نداشته و توصیه‌ها را می‌پذیرد و اقداماتی نیز انجام داده‌اند که بعدها آثار مثبت آن ظاهر خواهد شد.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشکر از رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در برخورد قاطع با موضوع فتنه و فتنه‌گران، گفت: خیلی‌ از رئوس فتنه هنوز آزاداند و هر چه می‌خواهند انجام می‌دهند باید مراقب اینها بود که کجا رفته و چه شبکه‌هایی تاسیس می‌کنند؛ همه باید به مسئولین کمک کنند که ریشه فتنه را براندازند.

خطیب نمازجمعه تهران همچنین باشاره به حوادث مهم منطقه و جهان، به موضوع مصر اشاره کرد و گفت: نظامیان، رئیس جمهور قانونی را به زور کنار زده و او را محاکمه می‌کنند البته اگر او جرمی دارد باید عادلانه محاکمه شود، خدا آمریکا را لعنت کند که همه این مسائل زیر سر اوست و چقدر از مردم بیچاره مصر در این تحولات در خیابان‌ها کشته شدند.

دبیر شورای نگهبان در پایان تحولات اوکراین را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در آنجا هم رئیس‌جمهور منتخب مردم را با زور کنار زدند اما تجربه خوبی برای آنها شد چرا که دودش در چشم خودشان رفت و به جای اینکه بر کل اوکراین مسلط شوند اکنون اوکراین در حال تجزیه است و اکنون فهمیده‌اند که همیشه اوضاع به نفع آنان تمام نمی‌شود.

 منبع: دانا

برچسب ها:
آیت الله جنتی رهبری روز کارگر روز معلم نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان