حیات در صورت فهم درست و قدم در راه درست محقق می شود

  • شناسه خبر: 38038
حیات در صورت فهم درست و قدم در راه درست محقق می شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : خداوند در قرآن می فرماید تا زمانی که نقشه را عوض نکنید حیات اقتصادی نخواهید داشت و این حیات در صورت فهم درست و قدم در راه درست است که محقق می شود. به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در آیین یادواره ۷۴ […]

خانه » آخرین اخبار » حیات در صورت فهم درست و قدم در راه درست محقق می شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : خداوند در قرآن می فرماید تا زمانی که نقشه را عوض نکنید حیات اقتصادی نخواهید داشت و این حیات در صورت فهم درست و قدم در راه درست است که محقق می شود.

به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در آیین یادواره ۷۴ شهید خطه مصطفی خمینی در حسینیه و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) رفسنجان افزود : در قرآن امده است که مومنین کسانی هستند که در بندگی خداوند اوامر خدا را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند .

وی تصریح کرد : باید برای اوامر الهی و  فهم دستورات دین مبین اسلام  تلاش نمود تا با شناخت فرامین الهی در جهت و مسیر الهی قدم برداشت .

وی افزود : در هر حادثه و هر رویدادی و در برخوردبا مسائل خرد و کلان باید برای فهم راه درست که راه خدای سبحان و پیامبر گرامی اسلام و اولیاء الهی است تلاش کرد و این راه را شناخت و پس از شناخت آن ، در مسیر حرکت نمود

وی با اشاره به اینکه این رسالت الهی رهنمودی است که قرآن کریم فراروی انسان و بشر قرار داده است افزود : لذا در همه مسائل و حوزه های زندگی و حیات فردی ،خانوادگی ، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی باید برای شناخت صراط مستقیم و راه وحی و عقل اقدام نمود.

ابوترابی اضافه کرد : این مسئولیت خطیری است و بایستی با احتیاط و با مراجعه به اهل علم و دانش و با فهم قرآن و سیره پیامبر (ص) راه صحیح را شناخت.

وی مسئولیت مهم انسان را بعد از شناخت راه درست ، قرار گرفتن در راهی دانست که عقل و شرع برایش مشخص نموده است.

وی با بیان اینکه در این موضع بسیاری پس از شناخت راه ، توقف می کنند تصریح کرد : بعد از تشخیص راه درست ، برخلاف اراده الهی و امر خداوند به دلیل زیاده خواهی در مسیر هوا و هوس قرار می گیرند که این گونه زندگی جز تباهی دنیا و آخرت چیزی در بر ندارد و مورد غضب خداوند قرار می گیرند.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد بیان داشت : در زندگی این شخص ، خدا و عقل و وحی  نقشِ محوری را ایفا نمی کند که این نقطه سقوط و تباهی است و باید به شدت مراقب دین و ایمان خود باشید.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل فروپاشی خانواده ها آن است که زن یا شوهر تشخیص می دهند که در مسیر غلط و غیر شرع حرکت کنند افزود : بعضی جوانان برای تشکیل زندگی و انتخاب همسری شایسته و صالح میفهمند وراه درست را تشخیص می دهند اما تحت امیال و هواهای نفسانی راهی را طی می کنند که به خسران دنیا و آخرت می رسند.

ابو ترابی گفت : اگر مدیران یک کشور بر خلاف مسیر علم قدم بردارند به طور یقین کشور با چالشها و مشکلات جدی مواجه می شود .

وی همچنین به دیدار امروز خود با خانواده حجت الاسلام حاج شیخ عباس پورمحمدی در رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد : اهل این خانه حیات دارند حیاتی که به نور ایمان زیبنده است زیرا پدر و مادر ، امر خدا را در زندگی خانوادگی ملاک قرار داده و چهره نورانی فرزند شهید و چهره عالِم و فرزندان خادم و خدمتگذار و مورد اعتماد می درخشد ، این است حیات و زنده بودن و زندگی بخشیدن که خداوند در قرآن نیز می فرماید  در یک انسان زنده و بانشاط و باانگیزه آثاری از یاس ، نامیدی ، دلسردی و مرگ مشاهده نمی شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین یکی دیگر از آیات نورانی قران را قرائت کرد و گفت : در یک خانه زنده و حیات بخش ، زن با رفتار و اخلاق و حجابش و با وفاداریش مایه اساس و آرامش خاطر شوهش است و شوهر  نیز با وفاداری و اخلاق و کار و تلاش و درآمد حلال و صرف وقت موجب آرامش همسر و اهل خانه است.

وی به حوزه دفاع مقدس به عنوان حیات سیاسی و اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد : در این حوزه ، مردان دلاور و زنان با شهامت مسیر الهی را شناختند و در برابر کفر ایستادگی کردند و در برابر هجوم دشمنان با یک فرماندهی و رهبری واحد در صفوف متشکل به مقابله پرداختند.

ابوترابی شهدای عالیقدر اسلام و انقلاب را از ارزشها و برکات دفاع مقدس برشمرد که قالب مادی را درآوردند و بدون توقف اوج گرفتند و به عالم ملکوت و حیات ابدی دست یافتند .

وی با بیان اینکه شهدای عالیقدر رمز حیات ملت هستند افزود : اگر امروز در کشور عراق انتخابات مجلس برگزار می شود  و بر خلاف ملت آمریکا قدم برمی دارند  به دلیل این است که از شهدای ایران درس گرفتند که به زورگویان باج ندهند ، اگر شهدای ملت ایران نبودند امروز لبنان به نماد مقاومتی تبدیل نمی شد ، اگر امروز جنگ در سوریه به راه افتاده است و ملت سوریه در برابر استکبار ایستادگی می کنند همه اینها به خاطر  شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ابوترابی تصریح کرد : امروز قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران دستاورد انتقال امر خدا در دوران دفاع مقدس است.

وی اطاعت از امر خدا در زندگی را موجب حیات دانست و تاکید کرد : زنان جامعه ما که در معرض بیشترین تهدیدات از سوی نظام سلطه و شبیخون سلطه فرهنگی غرب قرار دارند اگر پاسداشت و حرمت حجاب را حفظ کنند سعادت خود را تضمین کرده اند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت : همچنین یکی دیگر از حوزه ها حوزه های مدیریت شایسته سالاری است که در قرآن آمده است ای مردم اگر می خواهید به سعادت برسید باید هر امانتی را به دست اهلش بسپارید ، اگر دفاع مقدس به دست سرداران و نیروهای هوشمند و صالح و فداکار نبود پیروزی بدست نمی آمد.

وی افزود : امروز اگر می بینید نظام جمهوری اسلامی با فراز و نشیبهایی روبرو است اما کشتی نظام امواج را میشکند و در دل اقیانوس مسیر را طی می کند به دلیل این است که مردم رهبری را شناخته اند مدیریت و زعامت سیاسی کشور را دیروز بدست توانا و قدرتمند امام و امروز بدست پرتوان رهبر انقلاب قرار داده اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : یکی دیگر از چالشهای نظام جمهوری اسلامی ایران روابط است که متاسفانه در کشور ما در سپردن مسئولیتها نقش مخرب ایفا می کند و امروز بدلیل سپردن مسئولیتها به دست افراد بی صلاحیت کار را با چالش روبرو کرده است  نباید رابطه را ملاک انتخاب قرار داد بلکه دارا بودن صلاحیت و لیاقت کشور را درپیش خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه در زندگی باید به رهنمودهای قرآن توجه کرد افزود : یکی از اوامر قرآن در رسیدن به اقتصاد مطلوب استفاده از دستورالعملهای سوره یوسف است که در آن برنامه های کلیدی حضرت یوسف (ع) مصر را به نماد فاخر قدرت اقتصادی و تامین کننده نیازهای کشورهای همجوار  تبدیل کرده بود به گونه ای که حضرت یوسف(ع) برای جلوگیری از قحطی و نابودی مصریان آنها را ملزم به کاشت جو و گندم به مدت هفت سال و بدون توقف و بدون درنگ  می کند و از طرفی به آنها فرمان می دهد که در این مدت زیاد پس انداز کنید و اندک مصرف کنید تا در ۷ سال بعد از ۷ سال کاشت ، دچار قحطی و گرفتاری نشوید.

وی کشور ژاپن را دومین کشور در امر تولید دانست و اظهار داشت : کار روزانه آنها به مدت ۱۲ ساعت مفید است .

وی گفت : مصرف زیاد گاز در کشور ۶۵۰ میلیون متر مکعب است که با صرفه جویی در آن میتوان سالانه ۷۰ میلیارد دلار معادل بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان کل بودجه عمومی کشور در سال ۹۳ درآمد بدست آورد.

ابوترابی خاطرنشان کرد : قرآن می فرماید تا زمانی که نقشه را عوض نکنید حیات اقتصادی نخواهید داشت و این حیات در صورت فهم درست و قدم در راه درست است که محقق می شود.

برچسب ها:
ابوترابی فرد یادواره شهدا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان