به مناسبت هفته سلامت برگزار شد:

پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

  • شناسه خبر: 37684
پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

صبح امروز راهپیمایی نمادین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از محل دانشگاه در سالن زکریا برگزار شد. به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پس از پایان راهپیمایی، با اشاره به توجه همگان به سلامتی و پیشگیری از بیماری ها از طریق خود مراقبتی، افزود: انجام فعالیت و پیاده روی روزانه به […]

خانه » آخرین اخبار » پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

صبح امروز راهپیمایی نمادین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از محل دانشگاه در سالن زکریا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پس از پایان راهپیمایی، با اشاره به توجه همگان به سلامتی و پیشگیری از بیماری ها از طریق خود مراقبتی، افزود: انجام فعالیت و پیاده روی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه می تواند در پیشگیری از بیماری های مختلف مؤثر باشد.

دکتر اسماعیلی به اهمیت ورزش در خانم ها اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل  اینکه خانم های ایرانی در معرض بیماری پوکی استخوان قرار دارند، مصرف لبنیات و ورزش می تواند با این قاتل خاموش مبارزه و آن را به تعویق بیندازد.

علوم پزشکی رفسنجان2

وی هم چنین از بروز بیماری های قلبی در آقایان خبر داد و گفت: سن شروع بیماری در آقایان ۱۰ سال کمتر از خانم هاست؛ ضمن اینکه مرگ و میر حاصل از این بیماری در آقایان بیشتر می باشد.

دکتر اسماعیلی کاهش چربی، قند و فشار خون را از عواملی عنوان کرد که با ورزش می توان از آن جلوگیری کرد و اظهار داشت: فعالیت ورزشی مناسب در کنار تغذیه خوب ضمن کنترل بیماری دیابت، موجب کاهش استرس و اضطراب در افراد می شود.

وی ورزش در ساعات ابتدایی شب را به منظور تنظیم خواب و کمک به بهبود خواب شبانه توصیه کرد و افزود: ورزش کردن در استحکام اسکلت استخوانی و به تعویق انداختن شیوع دردهای مفصلی و هم چنین تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مؤثری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اثرات مثبت ورزش منظم از جمله افزایش اعتماد به نفس و فعالیت بهتر دستگاه گوارشی را در تندرستی و سلامت بدن ورزشکاران بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ورزش روزانه به تصمیم گیری های موفق کمک خواهد کرد و موجب بهبود فعالیت های جنسی خواهد شد.

دکتر اسماعیلی خود مراقبتی را عاملی در پیشگیری از بیماری ها بیان کرد و گفت: بسیاری از بیماری های موجود در صورت پیشگیری، منجر به کاهش عوارض و هزینه خواهد شد.

پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (2) P1080289

پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجانعلوم پزشکی رفسنجان1علوم پزشکی رفسنجان

برچسب ها:
پوکی استخوان پیاده روی پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خود رماقبتی دکتر اسماعیلی رفسنجان علوم پزشکی هفته سلامت ورزش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان