تاثیر انتخابات بر سرنوشت و آینده مردم عراق

  • شناسه خبر: 37677
تاثیر انتخابات بر سرنوشت و آینده مردم عراق

شهروندان عراقی امیدوارند اوضاع سیاسی این کشور در چارچوب اصول ملی و دموکراتیک با گزینش نیروهای سیاسی کارآمد در انتخابات پارلمانی این کشور متحول شود. به گزارش خانه خشتی، خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از عراق گزارش داد، انتخابات پارلمانی فرصتی مهمی است که عراقی ها مسیر آینده کشور خود را رقم بزنند و با […]

خانه » آخرین اخبار » تاثیر انتخابات بر سرنوشت و آینده مردم عراق
شهروندان عراقی امیدوارند اوضاع سیاسی این کشور در چارچوب اصول ملی و دموکراتیک با گزینش نیروهای سیاسی کارآمد در انتخابات پارلمانی این کشور متحول شود.

به گزارش خانه خشتی، خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از عراق گزارش داد، انتخابات پارلمانی فرصتی مهمی است که عراقی ها مسیر آینده کشور خود را رقم بزنند و با توجه به نیاز کشور به تغییراتی در بخش های مدنی، عبور از تفرقه و چند دستگی های فرقه ای، احیای اعتماد شرکای قدرت در رسیدن به راه حل مناسب سیاسی به دور از دخالت های خارجی، می توان به اهمیت این انتخابات برای مردم پی برد.
“ولید الاسدی” عضو ستاد انتخاباتی ائتلاف دولت قانون در بابل (نوری مالکی نخست وزیر عراق ریاست ائتلاف دولت قانون را بر عهده دارد) به خبرنگار العالم گفت: انتقاد سازنده امری وارد است اما هدف اصلی ساختن عراق عاری از دخالت های خارجی و مبتنی بر رای و اراده ملت است؛ تعامل با همه کشورهای دنیا و همکاری با کشورهای منطقه امری طبیعی و بدیهی است اما جیره خواری و بازی با روند سیاسی برای تحقق اهداف بیگانگان در عراق مردود است.
این روزها تکیه به خارج از کشور یکی از محورهای نگران کننده برای بسیاری از عراقی ها است و به همین علت عراقی ها درصدد هستند در این انتخابات افرادی را برگزینند که از وحدت و یکپارچگی عراق محافظت کنند و به دخالت های خارجی پایان دهند.
“عبدالکاظم الحسن” فعال سیاسی عراقی در گفت وگو با خبرنگار العالم، به وجود فشار سیاسی آشکار منطقه ای برای دخالت در عراق با هدف تغییر معادله سیاسی این کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این که ملت عراق ملتی باهوش، ملی گرا و برخوردار از آگاهی در انتخاب است، این فشارها امکان ندارد که تاثیر چندانی در روند امور داشته باشد.
با توجه به نقش مهم و غیر قابل انکار اطلاع رسانی در هدایت افکار عمومی عراق و تشویق رای دهندگان به مشارکت فعال در انتخابات پیش رو، رسانه های ملی گرای عراق باید بر اساس اصول و معیارهای حرفه ای مسوولیت خود را در زمینه آگاه سازی مردم و شفاف سازی امور برای رای دهندگان به خوبی به انجام برسانند.
“علی الربیعی” رییس انجمن روزنامه نگاران در بابل به نقش مهم و تاثیر گذار رسانه و حرفه اطلاع رسانی اشاره کرد و به خبرنگار العالم گفت: بدون شک رسانه ملی گرا بازیگر اساسی و تاثیر گذار در بیان حقایق، آگاه سازی، روشنگری و به حرکت درآوردن چرخ انتخابات است.
از سوی دیگر گروه های ملی گرا و اسلامی عراقی با توجه به درپیش بودن مرحله مهمی از زندگی عراقی ها، درباره آینده و پیامد دخالت در امور داخلی عراق و توطئه چینی برای نابودی تجربه دموکراسی در عراق، هشدار دادند.
انتخابات پارلمانی مهم ترین رویداد در عراق محسوب می شود زیرا پارلمان تعیین کننده رئیس جمهور، نخست وزیر و ترکیب کابینه است؛ این انتخابات ۱۰ اردیبهشت ( ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ ) برگزار می شود.

برچسب ها:
تاثیر انتخابات بر سرنوشت و آینده مردم عراق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان