۱۸۰ تن ریشه شیرین بیان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از رفسنجان برداشت شد

  • شناسه خبر: 37496
۱۸۰ تن ریشه شیرین بیان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال  از رفسنجان برداشت شد

  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان گفت : سال گذشته بیش از ۱۸۰  تن ریشه گیاه دارویی شیرین بیان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال  از زمینهای کشاورزی رفسنجان برداشت و به استانهای کشور ارسال شد. عباس گلچین در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، افزود : این میزان گیاه […]

خانه » آخرین اخبار » ۱۸۰ تن ریشه شیرین بیان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از رفسنجان برداشت شد

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان گفت : سال گذشته بیش از ۱۸۰  تن ریشه گیاه دارویی شیرین بیان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال  از زمینهای کشاورزی رفسنجان برداشت و به استانهای کشور ارسال شد.

عباس گلچین در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، افزود : این میزان گیاه شیرین بیان شیرین بیان از گیاهان دارویی خودرو است و کمتر کاشت می شود  و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر روز به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در طول مدت زمان برداشت فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد : در سال گذشته ۱۸۰ تن ریشه گیاه شیرین بیان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال  از رفسنجان برداشت و به کارخانه های فرآوری استانهای فارس ، کرمان و اصفهان فرستاده شد.

وی گفت : موقع برداشت این گیاه در اراضی کشاورزی  فصل بهار است ولی در اراضی کشاورزی رفسنجان در تمام فصول سال قابل برداشت است.

گلچین اضافه کرد : قسمتهای مورد استفاده گیاه شیرین بیان ، ساقه زیرزمینی و ریشه آن است که موجب شیرینی این گیاه می شود که ترکیب موجود در ریشه های گیاه به نام اسید گلیسریک است و چندین برابر شکر معمولی شیرینی دارد.

او گفت : این گیاه در منطقه رفسنجان در اراضی کشاورزی رویش دارد و کشاورزان این گیاه را به عنوان گیاه مزاحم و علف هرز می شناسند  که برای از بین بردن آن متحمل هزینه های فراوانی می شدند .

وی اظهار داشت :  در چند سال گذشته با احداث کارخانه های فرآوری شیرین بیان  در کرمان ، اقدام به خرید این گیاه با ارزش می شود.

عباس گلچین افزود : گونه های گیاهی خوراکی ، دارویی و صنعتی در رفسنجان مانند بومادران ، خاکشیر ، کلپوره ، آویشن ، آلاله ، ریواس ، آنغوزه شیرین و انغوزه تلخ می باشد و این پوشش گیاهی در رفسنجان در مناطق سرچشمه ، ارتفاعات راویز و ارتفاعات شرق نوق و کوههای خنامان و مناطق دشت کشکوئیه  یافت می شود.

وی با اشاره به اینکه با فرارسیدن فصل بهار برداشت انواع گونه های گیاهی در رفسنجان برداشت می شود تصریح کرد : گونه های گیاهی صنعتی در این شهرستان نیز گون ، کتیرا و اشتیان ( اشلون ) است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان مساحت کل اراضی این شهرستان را ۸۳۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت : از این میزان، ۴۵۰ هزار هکتار مرتع،  ۱۷هزار هکتار جنگل مصنوعی (تاغ)، ۳۲ هزار هکتار جنگل مخروبی شهرستان و ۲۴ هزار هکتار بیابان می باشد.

برچسب ها:
180 تن ریشه شیرین بیان به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال از رفسنجان برداشت شد.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان