تعزیه خوان نامی کشور عنوان کرد:

علاقه مردم رفسنجان به تعزیه در ایران زبانزد است

  • شناسه خبر: 37210
علاقه مردم رفسنجان به تعزیه در ایران زبانزد است

محمد رضایی حضور مردم روستای دره در مراسم تعزیه را بی سابقه خواند و گفت: عشق و علاقه مردم رفسنجان و به خصوص روستای دره در به تعزیه و مجالس اباعبدالله در ایران زبانزد است. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، محمد رضایی تعزیه خوان نامی کشور و فرزند استاد رحمت الله رضایی از بزرگان تعزیه، از […]

خانه » آخرین اخبار » علاقه مردم رفسنجان به تعزیه در ایران زبانزد است

محمد رضایی حضور مردم روستای دره در مراسم تعزیه را بی سابقه خواند و گفت: عشق و علاقه مردم رفسنجان و به خصوص روستای دره در به تعزیه و مجالس اباعبدالله در ایران زبانزد است.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، محمد رضایی تعزیه خوان نامی کشور و فرزند استاد رحمت الله رضایی از بزرگان تعزیه، از سن ۵ سالگی و با گذراندن دوره های مختلف شبیه خوان تعزیه شده است و هم اکنون پس از ۵۸ سال از راه امده اش پشیمان نیست و به عنوان سخنگو، شبیه امام خوان، کارگردان و برگزار کننده مراسم تعزیه مشغول بکار است.

رضایی در گفت و گو با خبرنگار ما، سابقه حضور  اجرای تعزیه در روستای دره در رفسنجان را از ابتدای انقلاب عنوان کرد و گفت:با مردم این روستا مانوس هستم و سالی یک مرتبه به اینجا سفر می کنم.

وی حضور مردم روستای دره در مراسم تعزیه را بی سابقه خواند و گفت: عشق و علاقه مردم رفسنجان و به خصوص روستای دره در به تعزیه و مجالس اباعبدالله در ایران زبانزد است.

رضایی افزود: علاوه بر خود ساکنین روستای دره در از شهرهای زرند، سیرجان و رفسنجان نیز علاقمندان به تعزیه حضور می یابند.

وی خاطر نشان کرد: از زمانی که تعزیه به ثبت ملی رسیده است جایگاه خود را نیز یافته است  و به تدریج جوانان هم در حال روی آوردن به این هنر هستند.

محمد رضایی تصریح کرد: نه تنها هنر تعزیه فراموش نمی شود بلکه روز به روز علاقمندان به  آن افزایش می یابند.

تعزیه خوان نامی کشور یادآور شد: پیش بینی می شود که تعزیه در ایران تا ۵ سال دیگر حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به تفاوت کار مداحی با تعزیه بیان داشت:  مداحی کار تکی و مجزاست اما مردم نسبت به تعزیه دید خاصی دارند و اثر گذاری زیادی دارد، تعزیه با تئاتر هم تفاوت دارد در اینجا ما صحنه و سن نمی سازیم.

گفتنی است؛ محمد رضایی به همراه سید حسن گل ختمی، حسن برکتی پور، امیر صفری، ابوالفضل کباکبیان و سید محمد امینی از بهترین تعزیه خوانان کشور در این مراسم تعزیه روستای دره در رفسنجان نقش آفرینی نمودند.

برچسب ها:
تعزیه خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان