برگزاری اولین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM در رفسنجان

  • شناسه خبر: 37128
برگزاری اولین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM در رفسنجان

اولین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM به میزبانی دانشگاه ولی عصر(عج) در رفسنجان برگزار می شود. فاطمه عرب نژاد دبیر اجرایی این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، اظهار داشت: این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و۲۹ فروردین ماه درسطح کشوری برگزار می شود. وی ادامه داد: در این مسابقات […]

خانه » آخرین اخبار » برگزاری اولین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM در رفسنجان
اولین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM به میزبانی دانشگاه ولی عصر(عج) در رفسنجان برگزار می شود.

فاطمه عرب نژاد دبیر اجرایی این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، اظهار داشت: این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و۲۹ فروردین ماه درسطح کشوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مسابقات ۲۴ تیم دانشگاه های سراسر کشور از جمله دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، تهران، آزاد مشهد، شهید چمران اهواز، علوم اقتصادی تهران، علم و فرهنگ تهران، آموزش عالی بم، غیاث الدین کاشانی، پیام نور بندرعباس، صنعتی خاتم الانبیا و دانشگاه ولی عصر(عج) در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه به رقابت می پردازند.

عرب نژاد با بیان اینکه ۱۲ تیم شرکت کننده به همراه مربی در مسابقات حضور پیدا کرده و دو داور نیز مسابقات را داوری خواهند کرد، یادآور شد: ۸۶ دانشجو در این مسابقات حضور خواهند داشت که ۱۸ نفر از آنها زن و ۵۳ نفر مرد هستند.

دبیر اجرایی این مسابقات همچنین با اشاره به اختتامیه مسابقات در روز جمعه در سالن شهید ارسلان دانشگاه، درباره جوایز نفرات برتر عنوان کرد: جوایز برندگان مسابقه شامل تندیس مسابقات و جوایز نقدی شامل تیم اول مبلغ ۱۵ میلیون ریال، تیم دوم ۱۲ میلیون ریال و تیم سوم ۹ میلیون ریال می باشد.

عرب نژاد در تشریح چگونگی مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ابراز داشت: در این مسابقات تیم ها در قالب های ۳ نفره شرکت می کنند و یک دستگاه رایانه جهت برنامه نویسی در اختیار هر تیم قرار داده می شود.

وی افزود: نحوه سنجش تیم ها به این صورت است که حدود ۸تا ۱۲سوال محاسباتی و الگوریتمی به تیم ها داده می شودو در نهایت تیمی که بیشترین تعداد سوال را در کمترین زمان ممکن حل کرده باشد به عنوان برنده اعلام می شود.

برچسب ها:
برگزاری اولین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان