نمایش صنایع‌دستی در میمند

  • شناسه خبر: 2217
نمایش صنایع‌دستی در میمند

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان شهربابک گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز بازارچه صنایع دستی در میمند بر پا شده است. مهدی حاج‌محمدی در کرمان اظهار داشت: در حال حاضر نمدمالی، نجاری، سبدبافی و آهنگری میمند به صورت زنده اجرا می‌شود که تاکنون این روستای تاریخی […]

خانه » اجتماعی » نمایش صنایع‌دستی در میمند
نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان شهربابک گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز بازارچه صنایع دستی در میمند بر پا شده است.

مهدی حاج‌محمدی در کرمان اظهار داشت: در حال حاضر نمدمالی، نجاری، سبدبافی و آهنگری میمند به صورت زنده اجرا می‌شود که تاکنون این روستای تاریخی با حجم زیادی از مسافران روبه‌رو بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر بازارچه میمند بازارچه صنایع دستی شهربابک با بیش از هشت غرفه از محصولات صنایع دستی مردم محلی این شهرستان نیز برگزار شده است.حاج‌محمدی با اشاره به صنایع دستی شاخص شهرستان شهربابک افزود: مشبک، گلیم‌بافی، نمدمالی و سبدبافی میمند، پته و … از جمله این صنایع دستی است.
نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان شهربابک گفت: نصب ۲۰ تابلوی راهنمای گردشگری در میمند،غار ایوب و عمارت موسی‌خانی و چیدن پنج سفره هفت سین با همکاری ارگان‌های ذیربط در شهرستان از مواردی است که برای رفاه حال مسافران انجام شده است.
حاج‌محمدی عنوان کرد: قالیچه‌های شهربابکی نیز از جمله صنایع دستی ارزنده این منطقه است که از کیفیت و شهرت خاصی برخوردار است و به آن افشاری می‌گویند.وی ابراز داشت: قالیچه‌های شهربابک از لحاظ نقشه و قواره متوسط و از حیث رنگ‌آمیزی و دوام، مرغوب است.حاج‌محمدی از فروش محصولات لبنی به مناسبت ایام نوروز در ورودی این شهرستان خبر داد و افزود: کشک، روغن و پنیر این شهرستان بسیار ممتاز است که به شهرستان‌های همجوار برده می‌شوند به ویژه پنیر شهربابکی بسیار معروف و مرغوب است.
وی خاطرنشان کرد: این محصول لبنی به عنوان رهاورد و سوغات شهربابک استفاده می‌شود و نوعی نان بنام “کرنون” نیز در این شهرستان طبخ می‌شود که بسیار پر‌طرفدار است.
برچسب ها:
شهر بابک،خانه خشتی نمایش صنایع‌دستی در میمند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان