معاون سیاسی استانداری کرمان:
با شهادت آیت الله رئیسی تراز کارگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را بالا رفت

  • شناسه خبر: 214528
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>معاون سیاسی استانداری کرمان:</span><br/>با شهادت آیت الله رئیسی تراز کارگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را بالا رفت

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان گفت: شهادت رئیس جمهور کشورمان آیت الله رئیسی امروز عزتی ایجاد کرد که تراز کارگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را بالا برد.

خانه » سیاسی » با شهادت آیت الله رئیسی تراز کارگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را بالا رفت

به گزارش خانه خشتی؛ رحمان جلالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان در آیین بزرگداشت شهادت رئیسی و همراهانش در مصلی رفسنجان ابتدا این داغ بزرگ را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: این‌حادثه نشان داد که در جمهوری اسلامی می شود رئیس قوه اجرایی بود و شهیدگونه زیست و عاقبت بخیر شد، می شود استاندار بود، وزیر خارجه بود و امام جمعه بود و‌ شهیدگونه زیست و عاقبت بخیر شد لذا این شهادت کرد خدمت و خستگی ناپذیر تراز مدیریتی در نظام را بالا برد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فرمود حکمت را در مقام معظم رهبری که برآمده از تقواست دیدم لذا شئون عاقبت بخیری همان پیوند با رهبری است و این را شهید آیت‌الله رئیسی درک کرده بود و پیوندش با رهبری بسیار عمیق بود و همین هم باعث عاقبت بخیری رییس جمهور شد.

جلالی افزود: ملت بصیر همیشه در صحنه ایران بار دیگر با حضورشان در بدرقه و تشییع پیکر شهید جمهور در خیابان ها برگ زرین در تاریخ ایران ثبت کردند.

وی ادامه داد: در حقیقت آنچه در مورد شهید جمهور آیت الله رئیسی که از رسانه های ملی دیدیم قابی از آرمان های انقلاب بود و این حماسه در این قاب خلق شد که در دو مولفه خلاصه می شود یکی از ویژگی های بارز شهید رئیسی، شخصیت ایشان بود.

تمجید دولت سیزدهم از زبان رهبری

جلالی مولفه دوم خلق حضور حماسی مردم در پی شهادت آیت الله رئیسی را مکتب این شهید عنوان و بیان کرد: به فرموده رهبری مبنی بر اینکه من دولت سیزدهم را تمجید می کنم لذا در این باب باید عرض کنم یکی از علل ها نوع نگاه شهید رئیسی برای حل مسائل کشور بود، او منتظر هیچ کجا نبود و فکر و تدبیر داشت.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی، نگاهش به دنیا بود و دنیا را محصور در آمریکا و چند کشور اروپایی ندید خروجی این اتفاق را در سیاست خارجه دولت آیت الله رئیسی می بینیم، پیوستن به شانگ‌های، سفر به باکو، نیکاراگوئه و غیره و رهبری فرمودند مردم باید انعقاد تفاهم‌نامه ها با کشورهای خارجه را حس کنند.

جلالی با اشاره به مشکل نهاده‌های دامی در کشور که یک نمونه از دغدغه مردم و دامداران بود ادامه داد: شهید رئیسی در سفر اخیرشان به آفریقای جنوبی، موفق شد نزدیک به یک‌میلیون متر مربع زمین حاصلخیز در اختیار دولت قرار دهد تا بتوانیم این بخش را پیگیری کنیم.

وی به طرح مردمی کردن یارانه ها، پیشگیری از قاچاق آرد یارانه ای و دیگر مواردی که مورد پیگیری شهید رئیسی بود اشاره و بیان کرد: رهبری فرمودند در حوزه سیاست خارجه به اکثر اهداف راهبردی مان رسیدیم.

جلالی تصریح کرد: غربی ها با محوریت آمریکایی ها یک هشت ضلعی را در حمله به جمهوری اسلامی پیگیری می کردند مهمترین ضلع آن دو مولفه یعنی ائتلاف سازی به نفع خودشان و ائتلاف سوزی هایی که به نفع ایران بود.

جلالی ادامه داد: بهترین جمله سال رهبری که فرمودند من دیپلمات نیستم من انقلابی ام، بود بنابراین شخصیت شهید امیر عبدالهیان در این دولت که در حوزه ارتباط با عربستان سعودی وارد میدان شد، عمارات هم کاملا از ائتلاف دریایی خارج شد لذا می بینم که این دولت در حوزه سیاست خارجه بسیار دستاورد داشت و سران کشورهایی که همین چند روز برای عرض تسلیت به ایران سفر کردند یک روزی به ما می گفتند شما زبان دنیا را بلد نیستید و کشورهایی که اعلام عزای عمومی کردند دنبال ائتلاف سازی ها بودند همه این ها در حوزه سیاست خارجی بود که در این دولت پیگیری شد.

نگاه شهید رئیسی نگاه مقاومت بود

معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی استانداری کرمان گفت: نگاه دیگر شهید رئیسی نگاه مقاومت بود، عملیات وعده صادق نتیجه وحدت بین میدان‌ و‌ دیپلماسی بود، آن عزت و رهاورد که نتیجه سیاست خارجه بود در نتیجه پیوند دیپلماسی و میدان بود یعنی همان نگاه گفتمان و دکترینی که وزیر خارجه پیگیری می کرد ریاست جمهور هم همان را پیگیری می کرد که آورده اعتباری و امنیتی برای کشور داشت.

نگاه شهید جمهور به مردم

وی نوع دیگر از نگاه رییس جمهور شهید را نگاه به مردم‌ و الگوی حاکمیتی و مدیریتی عنوان کرد و افزود: سیاست امام دخالت دادن مردم در همه امور بود و شعارشان در این دولت به جهش تولید با مشارکت مردم بود، یک نمونه آن ایجاد دستیار مردمی رییس جمهوری بود.

روز تعطیل و پیگیری ما در مسئله رفسنجان به دست شهید جمهور

جلالی خاطرنشان کرد: در دولت آقای رئیسی، تعطیلی معنی نداشت و همانگونه تشبیه کنم جمعه نهم‌تیر ماه سال گذشته در روزی که به رفسنجان سفر و به مادر مسئله این خطه یعنی آب ورود کرد و پیگیر این پروژه بود.
وی گفت: قرار بود ده روز آینده در خدمت ایشان باشیم که چندین همت پروژه در استان کرمان آماده کرده بودیم تا با حضور ایشان افتتاح کنیم که به شهادت رسیدند.
جلالی خاطرنشان کرد: نگاه وی که تیتر تمام دنیا شد از کرملرین تا حضورشان در سیل و کوه نشینان و کروچانی‌ که شاید پای هیچ بخشداری به آن باز نشده بود ایشان آمد به مناطق محروم استان کرمان و از نزدیک با وضعیت زندگی آن‌ها آشنا شد.

پنج ناترازی کشور در دولت سیزدهم پیگیری شد

معاون استاندار کرمان در حوزه راهبردها و رویه دولت هم گفت: این دولت دست روی پنج ناترازی کشور گذاشته بود اولین آن تصفیه بودجه بود، رییسی دولت را با ۴۸۰ همت بدهی تحویل گرفت که با تدابیر لازم در سال گذشته ما هیچ‌کسری بودجه نداشتیم کسری بودجه ام‌المصایب بود.

وی افزود: بارها شهید رئیسی به ما اشاره کرد و فرمودند پروژه های نیمه تمام دولت‌های قبل را تکمیل و به‌نام‌خود دولت های قبل افتتاح شود.

جلالی ادامه داد: ناترازی دوم که به آن ورود کرد ناترازی در شبکه بانکی کشور بود؛ اکثر ایجادتورم ها در کشور به واسطه بانک‌های خصوصی بود و ایشان به بسیاری از بانک‌ها را رفت یا آن ها را حذف یا با بانک‌های دولتی ادغام کرد.

وی اظهار کرد: ناترازی در بازار مسکن را داشتیم که هشت سال آجر روی آجر نگذاشتند بودجه و همتی که ایشان در واگذاری زمین و مسکن گذاشت بی نظیر است.

وی از دیگر ناترازی های کشور به ناترازی در حوزه های انرژی و صندوق بازنشستگی اشاره کرد و افزود: در ناترازی انرژی، شش نیروگاه در این دولت افتتاح شد لذا تمجید رهبر انقلاب اسلامی به دولت سیزدهم به دلیل همین رفع مسایل مهم کشور در این دولت بود.

جلالی در پایان به ده ویژگی شهید جمهور از زبان رهبری از جمله فداکار، بهترین افراد زیر این آسمان، خستگی ناپذیر، عالم مجاهد، برجسته، برادر خوب، بزرگترین درس برای سیاستمداران و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان