فعالیت صلح‌یاران رضوی به برکت نام امام رضا(ع) موثر بوده است

  • شناسه خبر: 214407
فعالیت صلح‌یاران رضوی به برکت نام امام رضا(ع) موثر بوده است

رئیس مرکز حل اختلاف کشور گفت: فعالیت صلح‌یاران رضوی به برکت نام امام رضا(ع) موثر بوده است.

خانه » اجتماعی » فعالیت صلح‌یاران رضوی به برکت نام امام رضا(ع) موثر بوده است

به گزارش خانه‌خشتی، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون قوه‌ قضائیه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور امروز در همایش استانی صبر رضوی به میزبانی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: انسان‌ها در اخلاقی‌شدن تفاوت می‌کنند، یکی دسته‌ای که تعرض به حقوق دیگران ندارند و اما دسته‌ی دیگر از خودشان می‌گذرند و به احسان می‌رسند، احسان بالاتر از عدل است و شهدا به مقام احسان رسیدند.

وی افزود: در مسیر صلح باید به احسان توجه کنیم، مراجعین دنبال حق خود هستند، به مقام احسان رساندن آنان کاری سخت است که مصلحین باید مورد توجه قرار دهند.

صادقی گفت: کار در سطح احسان بالاتر از سطح عدل است، برای طرفین دعوا باید آشکار شود که در وادی احسان قدم بگذارند و گذشت کنند.

معاون قوه قضائیه نامگذاری مجتمع شورای حل اختلاف در رفسنجان را به نام شهید حاج علی محمدی‌پور، به فال نیک گرفت و بیان کرد: این مقام احسان شهید را باید تبیین کرد و الگو قرار داد.

وی تصریح کرد: مصلحین در مقام ایثار حرکت می‌کنند و مراجعین خود را نیز به این مقام می‌رسانند.

صادقی یادآور شد: کانون داوران حرفه‌ای در استان‌ها باید شکل بگیرد و اساسنامه‌ای که به تایید سازمان ثبت رسیده به امضا برسد و کار جلو رود.

وی بیان کرد: در انتخاب داوران به بهترین افراد کارشناس و نخبه مراجعه کردیم و سطح داوری افزایش یافته و ارجاع به داوران حرفه‌ای بخش‌نامه شده است.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت داوران قبل از تشکیل پرونده آغاز می‌شود و مردم باید به داور مراجعه کنند و این نیاز به تبلیغات گسترده دارد.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: برکات امام رضا علیه‌السلام بسیار گسترده است، مصلحین در هنگام صلح دادن توسلات به اهل بیت و امام رضا علیه‌السلام را بیشتر داشته باشند.

صادقی تصریح کرد: مسائلی که در این جلسه مطرح شد در تهران پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان