دانشگاه تحول‌ساز ایده ناب امام راحل و تاکید رهبری است

  • شناسه خبر: 214170
دانشگاه تحول‌ساز ایده ناب امام راحل و تاکید رهبری است

رئیس دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان در سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه تحول‌ساز ایده ناب امام راحل و تاکید رهبری است.

خانه » اجتماعی » دانشگاه تحول‌ساز ایده ناب امام راحل و تاکید رهبری است

به گزارش خانه خشتی؛ رضا رنجبر کریمی رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) با بیان اینکه دانشگاه تحول‌ساز ایده ناب امام راحل و تاکید رهبری است، اظهار کرد: امام(ره) فرمودند ترقی مملکت به دانشگاه است، ما از حصر اقتصادی نمی‌ترسیم بلکه از دانشگاه استعماری می‌ترسیم، دانشگاه مامور ساختن انسان است.

رنجبر کریمی اظهار کرد: در زمانی ما حتی در پزشکی وابسته بودیم اما الان بیش از دو هزار پزشک فقط از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان داریم و در بحث پزشکی کاملا خودکفا شدیم و هیج وابستگی پزشکی نداریم.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان ایراد کرد: زمانی هیچ سهمی در علم دنیا نداشتیم اما اکنون دو درصد علم دنیا از آن ماست، در رتبه بندی تولید علم رتبه ششم، در نانو رتبه پنجم، در شیمی رتبه ١٣ و فیزیک در رتبه ١٠ دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه دانش زمانی در جامعه نمود پیدا می‌کند که به فناوری تبدیل شود، گفت: در بحث علم و پژوهش پیشرفت خوبی داشته‌ایم، رهبر انقلاب در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب از آن به عنوان یک رستاخیر علمی یاد کرده‌اند و ذکر شده که تازه شروع کار است، دانشگاه ها و مراکز علمی باید جهادگونه عقب‌ماندگی هارا جبران کنند.

رنجبر کریمی بیان کرد: در خلق علم و دانش تحولی ایجاد شده که در ابتدای راه هستیم، باید با ایجاد صنایع پایین‌دستی و ایجاد اشتغال ایده هارا به فناوری تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) تاکید کرد: با استعدادیابی درست، تولید فناوری از سهم ناخالص ملی بیشتر، اقتصاد کشور پویا و قوی می‌شود و برای آیندگان منشا خیر و برکت است.

وی در خصوص خیزش اخیر دانشجویان دانشگاه‌های غرب علیه رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد:به واسطه دانش و آزادگی حداقلی در دانشگاه غرب، دانشجویان حقیقت را دیدند و نتوانستند در بهترین دانشگاه های دنیا و مهد دموکراسی غربی جلوی ظلم سکوت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان