احداث کارخانه کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی کشکوئیه از مصادیق تحقق شعار سال است

  • شناسه خبر: 214167
احداث کارخانه کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی کشکوئیه از مصادیق تحقق شعار سال است

معاون وزیر صمت گفت: احداث کارخانه کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی کشکوئیه از مصادیق تحقق شعار سال است.

خانه » اسلاید شو » احداث کارخانه کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی کشکوئیه از مصادیق تحقق شعار سال است

به گزارش خانه خشتی؛ معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با‌اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: احداث کارخانه کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی کشکوئیه از مصادیق عینی تحقق شعار سال است و از برکات آن در سال‌های آتی مردم کشور و شهر کشکوئیه بهره‌مند خواهند شد.

فرشاد مقیمی در ادامه سفر خود به استان کرمان ظهر امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه از کارخانه در حال ساخت کاشی و سرامیک «کارا اسلب سرام کویر» در ناحیه صنعتی کشکوئیه بازدید کرد.

معاون وزیر صمت در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خوشحالم در ایام دهه کرامت به استان کرمان سفر کردیم و از اینکه امروز در این پروژه و شهر کشکوئیه حضور پیدا کردیم و پیشرفت پروژه را دیدم خرسندم.

وی افزود: در بحث زمان برای درخواست واگذاری زیرساخت‌های صنعتی برای این پروژه مطالب زیادی مطرح بود و شرایط آن با شرایطی که ما واگذار کردیم تفاوت‌های جدی دارد. در آن زمان تنها دل‌نگرانی که در مجموعه سازمان و هیأت مدیره سازمان این بود که سرنوشت این پروژه با این میزان اراضی که در اختیارش قرار می گیرد چه می‌شود چرا که حضور سرمایه‌گذاران در این شهرک پررونق نبود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: امروز که اینجا حضور پیدا کردم از بابت تصمیمی که گرفتیم واقعا پشیمان نیستم و خیلی هم خوشحالم. چقدر هم خوب است که واقعاً سیستم‌هایی را داشته باشیم که بتوانیم ارزیابی و شناسایی کنیم افرادی که چنین ظرفیتی را دارند اما تا زیرساخت برای آنها فراهم نباشد نمی‌توانند آن را بروز دهند و نمود آن بعد از اقدام است.

مقیمی با قدردانی از بخشدار کشکوئیه به‌خاطر پیگیری برای اجرایی شدن این پروژه، یادآور شد: تردید ندارم که اقداماتی که دوستان با سرعت و دقت جلو می‌برند برای جذب سرمایه‌گذاران جدید در منطقه و خارج از منطقه انگیزه ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به تجربه به این موضوع رسیده‌ایم که اولین افرادی که در شهرک‌ها در بحث سرمایه‌گذاری حاضر می‌شوند سرنوشت شهرک را تعیین می کنند و واحدهایی که از نظر نوع و حجم تولید، واحدهای بزرگی به شمار می‌روند که این واحد هم از همین دسته است نقش پررنگ‌تری دارند.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری احداث این کارخانه کاشی و سرامیک ۵ همت است که در فاز اول حدود ۲ همت را باید سرمایه گذاری کند تا بتواند محصولات خود را به بازار عرضه کند.

مقیمی افزود: محصولات این کارخانه نیز ویژگی‌های منحصر به خودش را دارد که نسبت به سایر رقبایی که در داخل کشور کار تولیدی انجام می‌دهند قدری متفاوت است و قطعاً می تواند سهم قابل توجه‌ای از بازارهای داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد. قطر محصول تولیدی این کارخانه از سایر رقبا چند میلی کمتر است که یکی از ویژگی‌های مهم در صنعت ساحتمان به شمار رفته و سبک‌سازی ساختمان از همین مسائل آغاز می‌شود. حتی ظرافت‌هایی که در بحث ساحتمان‌سازی اهمیت دارد این کار می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور و منطقه تاثیر داشته باشد.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت این پروژه و این منطقه به دوستان عرض کردم که به صورت ماهانه گزارش پیشرفت اینجا را ارائه کنند. نکات فنی هم که به نظرم می رسید به سرمایه‌گذار و مجریان طرح عرض کردم که امیدوارم در این مسیر توفیقات خودشان را بیشتر کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد که این کارخانه در فاز اول ۲۰۰ نفر اشتغالزایی کند و ادامه داد: فارغ از اینکه وجود این کارخانه به اشتغالزایی منطقه و بخش می‌تواند کمک کند مردم کشکوئیه نیز باید از سرمایه‌گذاران حمایت و کمک کنند. این پروژه توفیقات زیادی را در فعالیت‌های اقتصادی شهر کشکوئیه ایجاد کرده و هر چه پروژه جلوتر برود برکات آن را مردم شهر کشکوئیه خواهند دید.

وی با‌اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: احداث کارخانه کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی کشکوئیه از مصادیق عینی تحقق شعار سال است و از برکات آن در سال‌های آتی مردم کشور و شهر کشکوئیه بهره‌مند خواهند شد.

معاون وزیر صمت همچنین در پاسخ به این سوال که چه مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذار این پروژه در نظر گرفته است، گفت: در واگذاری به سرمایه‌گذار۵۰ درصد هزینه‌ها در جهت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته پایین آمده و ۵۰ درصد گرفته شده نیز ۱۰ درصد پیش‌پرداخت ۴۸ ماهه بوده در صورتی که در دستورالعمل‌های ما ۱۲ ماهه است ضمن آنکه در مباحث مربوط به تامین مالی نیز کمک خواهیم کرد.

 به گفته حسینی مدیر کارخانه،  فاز اول این کارخانه نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و تا پایان فاز دوم و انتهای پروژه به ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان