به مناسبت روز جهانی اتیسم؛
همایش بزرگ پیاده روی و نقاشی خیابانی در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 213227
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>به مناسبت روز جهانی اتیسم؛</span><br/>همایش بزرگ پیاده روی و نقاشی خیابانی در رفسنجان برگزار شد

همزمان با روز جهانی اتیسم همایش بزرگ پیاده روی در مسیر بلوار کتاب تا مرقد مطهر شهید گمنام در بوستان مطهری رفسنجان انجام شد.

خانه » اجتماعی » همایش بزرگ پیاده روی و نقاشی خیابانی در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ ۲۴ فروردین مصادف با روز جهانی اتیسم و برگزاری همایش پیاده روی در این مسیر انجام شد و رضایی فرماندار، منصور پورمیرزایی ورزشکار قهرمان شهرمان، جمعی از خیرین، عوامل مرکز اتیسم عاطفه رفسنجان و عده ای از مردم نوعدوست شهرستان در این حرکت عظیم حضور داشتند و این روز را به پاس فرزندان اتیسمی‌ شهرستان گرامی داشتند.

در انتهای این همایش هم نمایشگاه نقاشی حاوی آثار بچه های اتیسم شهرمان برگزار شد.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: خانواده ها باید حساسیت بیشتری نسبت به رفتار و اخلاق کودکان اتیسمی داشته باشند.

وی آگاه سازی در سطح جامعه با کمک و مساعدت رسانه ها و نهادها عمومی را لازمه کاهش تعداد مبتلایان به اوتیسم دانست و ادامه داد: البته در این زمینه به شدت نیازمند کمک های خیرین و نهادهای مردمی هستیم.

رفسنجان بیش از ۱۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم دارد

 مدیرعامل مرکز اوتیسم رفسنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه این مجموعه از سال ۱۳۹۶ به منظور حمایت از افراد اوتیسم در رفسنجان ایجاد شده گفت: ما با قدرت به مسیر خود ادامه می دهیم و در این راه به شدت نیازمند همراهی خیرین هستیم.

فاطمه مرادی با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم در رفسنجان بیان کرد: اوتیسم اختلال رشد است که یک سری مشکلات به خصوص در حیطه حسی و حرکتی برای فرد ایجاد می کند که در صورت انجام امور آموزشی و توانبخشی برای این دسته از افراد، می توان آن‌ها را به زندگی عادی برگرداند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان