حدنگاری زمینه ارائه خدمات هوشمند را فراهم می‌کند

  • شناسه خبر: 212999
حدنگاری زمینه ارائه خدمات هوشمند را فراهم می‌کند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جزو دستگاه‌های پیشرو در زمینه تحول اداری است، اظهار داشت بسیاری از خدمات این سازمان به صورت برخط ارائه می‌شود که صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان را در پی دارد.

خانه » رفسنجان » حدنگاری زمینه ارائه خدمات هوشمند را فراهم می‌کند

به گزارش خانه خشتی؛ ظهر امروز سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با حجت‌حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان دیدار و ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، در خصوص وضعیت حدنگاری و نقش محوری نهاد امامت جمعه در امر انسجام‌بخشی به دستگاه‌های متولی حدنگاری گفتگو کرد.

هاشمی با بیان اینکه حدنگاری علاوه بر کاهش چشمگیر دعاوی حقوقی و جرایم حوزه املاک، بستر ارائه خدمات الکترونیک را فراهم می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد از استعلامات واصله به ثبت اسناد و املاک استان در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده می‌شود که در مورد اسناد دارای دفتر الکترونیک که ۸۱ درصد استعلامات را در بر می‌گیرد، پاسخ استعلامات توسط هوش مصنوعی و به صورت آنی ارسال می‌شود.

او اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جزو سازمان‌های پیشرو در زمینه دولت الکترونیک است و بسیاری از خدمات این سازمان به صورت برخط و از طریق سامانه‌های رایانه‌ای از قبیل کاتب و ثبت من ارائه می‌شود که این امر صرفه‌جویی قابل توجه در وقت و هزینه‌های شهروندان را در پی دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین با اشاره به تفاوت عمده اسناد مالکیت حدنگار با اسناد قدیمی دفترچه‌ای گفت: در اسناد دفترچه‌ای صرفا اطلاعات توصیفی املاک درج می‌شد که مشکلات عدیده‌ای در جانمایی املاک پدید می‌آورد اما بواسطه پیشرفت فناوری، در اسناد مالکیت حدنگار، مختصات و محدوده دقیق جغرافیایی ذیل سند درج می‌شود که حتی پس از بروز بلایای طبیعی نیز امکان جانمایی دقیق حدود املاک فراهم است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم اعلام کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان آمادگی دارد با همت جهادی بویژه در حوزه‌های ثبت شرکت‌های تجاری، اجرای اسناد رسمی و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و بنگاه‌های اقتصادی، به حرکت تولید در استان صنعتی و کشاورزی کرمان، شتاب دهد.

حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان نیز ضمن اشاره به اهمیت صدور اسناد مالکیت از اقدامات اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان در زمینه حدنگاری و بویژه هویت‌بخشی به اراضی کشاورزی و مستندسازی املاک موقوفه تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این دیدار ۲۰۰ فقره سند مالکیت موقوفات رفسنجان توسط مدیرکل ثبت اسناد استان و امام جمعه رفسنجان تحویل رئیس اداره اوقاف شهرستان گردید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان