یادداشت؛
قمار سنگین اسرائیل برای برهم زدن تمرکز جبهه مقاومت

  • شناسه خبر: 212802
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>یادداشت؛</span><br/>قمار سنگین اسرائیل برای برهم زدن تمرکز جبهه مقاومت

در حادثه دمشق مطابق کنوانسیون وین و از لحاظ حقوق بین الملل حق پاسخ ایران محفوظ است امابدون تردید این پاسخ، سنجیده، دقیق و دردناک خواهد بود.

خانه » آخرین اخبار » قمار سنگین اسرائیل برای برهم زدن تمرکز جبهه مقاومت

در حملهٔ اسرائیل به سرکنسولگریِ ایران در دمشق، سردار زاهدی از فرماندهانِ ارشد ایران به شهادت رسید. فردی که اکثرِ ما، نه به نام؛ و نه به نشان شناختی از او نداشتیم؛ درحالیکه از موثرترین فرماندهانِ مقاومت در آزادسازیِ سوریه، و سابقاً از فرماندهٔ لشکر ۱۴ امام‌حسین(ع) بود. و ما امروز مثلِ همیشه نام‌ مدافعینی که شهید شده‌اند را هشتگ می‌کنیم؛ همان‌هایی که تا قبل از شهادت اصلاً نشناخته بودیمشان. هر کدام از این افراد به نوعی نخبه‌هایِ بی‌ادعایِ نظامی و عضوی از چرخهٔ مهمِ امنیت در ایرانِ محصور در پایگا‌ه‌هایِ نظامی بودند.

 

از رهبرِ یمن شنیدیم که گفت: «چه بپذیرید چه نه؛ جهان باید به جمهوری ‌اسلامی ‌ایران افتخار کند که تنها کشوری‌ست که در بینِ ۵۰ کشوری که باید به مقاومت سلاح بدهد؛ حمایت همه‌ جانبهٔ خود را از جبههٔ مقاومت دریغ نمی‌کند و رهبریِ جبههٔ مقاومت را عهده‌دار است. اسرائیل؛ سگِ هاری‌ که علیرغمِ هزینه‌های گزاف، نه تنها از پسِ حماس برنیامده، بلکه به هیچ‌کدام از اهدافی که اعلام کرده بود [مانند آزادسازی اسیرانش] نرسیده؛ طبیعتاً هیچ خطِ قرمزی هم در وحشی‌گری‌هایش ندارد؛ تلاش می‌کند فشارِ بی‌سابقه را از خودش و هم‌پیمانان‌ش بردارد و به دوشِ جمهــوری اسلامی بگذارد. اما بی‌تردید پاسخِ ایران به این تجاوز قطعی‌ست»

 

اما دیروز حقیقتاً روز غمباری برای دوستداران انقلاب بود. وداع تلخ با چند سربازِ ناشناخته جان برکف که برای سربلندی ایران اسلامی جان شیرین خود را تقدیم کردند.

 

بدون تردید حمله به سفارت ایران در سوریه حاوی نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد:

 

۱. اسرائیل در حال شکست در جنگ غزه است و این شکست برای همه ناظران سیاسی عیان گردیده است. حمله به سفارت ایران در سوریه برای ایجاد تردید و بر هم زدن تمرکز جبهه مقاومت انجام گرفت.

 

۲. در این حمله از تجهیزات پیشرفته آمریکایی برای حمله به سفارت ایران نظیر آخرین نسل جنگنده این کشور یعنی F35 استفاده گردید. اگر استفاده موشک های ایران توسط روسیه در جنگ اوکراین، تنبیه ایران را به همراه دارد، چنین قضیه ای باید درباره آمریکا نیز صادق باشد.

 

۳. سفارت ایران از جولان اشغالی که ۷۰ کیلومتر تا دمشق فاصله دارد، مورد هدف قرا گرفته است. یعنی اسرائیل به زعم خود از داخل خاکش این حمله را انجام داده که البته باید منتظر عواقب آن باشد.

 

۴. نکته بعدی، خیال راحت رژیم صهیونیستی از عدم مجازات های بین المللی نسبت به زیرپا گذاشتن اصل اولیه روابط بین الملل با حمله با یک مرکز دیپلماتیک است؛ همان گونه که هرگز برای کشتار ۳۴ هزار انسان بی گناه و حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی و غیرنظامی توبیخ نشد.

 

۵. مناسبات امنیتی منطقه خاورمیانه با این حمله پیچیده تر از قبل خواهد شد و این انبار باروت بیش از هر زمان دیگری به انفجار نزدیک شده است.

 

۶. حذف چهره های اصلی و مؤثر جبهه مقاومت نباید با توجیهاتی چون صبر استراتژیک و مواردی از این دست توجیه شود. چه بسا در مواردی خلا این افراد پرشدنی نباشد.

 

مطابق کنوانسیون وین و از لحاظ حقوق بین الملل حق پاسخ ایران محفوظ است امابدون تردید این پاسخ، سنجیده، دقیق و دردناک خواهد بود؛ پاسخی که شاید ترکش های آن دامنگیر حامی اصلی این رژیم کودک کش یعنی آمریکا نیز باشد؛ به ویژه اگر در جلسه آینده شورای امنیت پیرامون این حمله، باز هم جانب اسرائیل را بگیرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان