تشریح عملکرد اتاق بازرگانی رفسنجان در سال ۱۴۰۲

  • شناسه خبر: 212685
تشریح عملکرد اتاق بازرگانی رفسنجان در سال ۱۴۰۲

مجید حجت رئیس دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان در نشست خبری پایان سال با اصحاب رسانه شهرستان گزارش عملکرد یکساله این اتاق را تشریح کرد.

خانه » اقتصادی » تشریح عملکرد اتاق بازرگانی رفسنجان در سال ۱۴۰۲

به گزارش خانه خشتی؛ مجید حجت در جمع اصحاب رسانه شهرستان گفت: اتاق بازرگانی یک‌ پتانسیل خوب برای رفسنجان می باشد و رابط بین فعالین اقتصادی با سه قوه نظام است که می تواند در حوزه اقتصادی و صادرات کمک بسیار خوبی به کشاورزان و صادر کنندگان رفسنجانی کند.

وی ادامه داد: از خردادماه ۱۴۰۲ ریاست دفتر اتاق بازرگانی شهرستان رفسنجان، کمیسیون معدن اتاق کرمان و عضویت هیات نمایندگان اتاق ایران به بنده محول شد.

حجت افزود: در ابتدای کار چون رفسنجان یک ساختمان استیجاری داشت با رایزنی هایی که با اتاق کرمان انجام دادیم یک ساختمان متمرکز برای دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان خریداری و تجهیز و همچنین یک دستگاه خودرو برای دفتر اتاق رفسنجان خریداری کردیم.

او عنوان کرد: چندین کمیته در اتاق بازرگانی تشکیل دادیم که اعضای آن به راحتی بتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف به ما ارائه بدهند‌.

وی ادامه داد: در اولین بخش کارگروه گردشگری را با حضور فعالین این حوزه ایجاد کردیم که آقای شاکری به عنوان مدیر این کارگروه انتخاب شدند، در وهله دوم کارگروه صنعت و معدن تشکیل شد و اقایان مژدگانی و باغعلی مسئولیت این کارگروه را به عهده گرفتند، پس از آن کارگروه کشاورزی را ایجاد کردیم که آقایان مهران و خانی به عنوان مسئول این کارگروه معرفی شدند، کارگروه صادرات و واردات را ایجاد کردیم با حضور آقایان عاشور زاده و بساوند که اتفاقات خوبی پس از ایجاد این کارگروه ها رقم خورد و در حال فعالیت می باشند.

مجید حجت بیان کرد: در تلاش هستیم تا کارگروه سرمایه گذاری و توسعه را ایجاد کنیم که انشاالله بعد از تعطیلات نوروز در سال ۱۴۰۳ این‌کارگروه را ایجاد خواهیم کرد و با جذب سرمایه گذاران از شهرستان و استان زمینه توسعه رفسنجان را فراهم آوریم.

حجت عنوان کرد: جشنواره های پسته، زعفران و انار را به مدت دوماه در هفت نقطه از شهرستان برگزار کردیم که انشالله در آینده با همفکری شما اصحاب رسانه بتوانیم جشنواره های باشکوهی در رفسنجان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دبیر خانه دائمی چشنواره پسته به اتاق بازرگانی شهرستان رفسنجان محول شد، اظهار کرد: انشاالله در سال های آتی بتوانیم در خصوص برگزاری جشنواره پسته در رفسنجان بهتر تصمیم گیری کنیم و جشن باشکوهی برگزار کنیم.

حجت عنوان کرد: با کارگروه گردشگری اتاق رفسنجان و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان در نمایشگاه گردشگری تهران شرکت کردیم که دستاورد بسیارخوبی برایمان داشت که از بلاگر های خارجی دعوت کردیم و با بازدید هایی که از استان کرمان و شهرستان رفسنجان داشتند، رفسنجان را به کشور و دنیا معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه میزبان کمپ کاروان ها بودیم ادامه داد: در خانه حاج آقا علی با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان میزبان کمپر های گردشگری بودیم که دو روز در رفسنجان مستقر شدند و با این شهرستان آشنا شدند.

حجت از تشکیل ستاد برنامه ریزی در ایام نوروز ۱۴۰۳ و میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد، و افزود: در راستای معرفی شهرستان به مسافرین نوروزی ستاد برنامه ریزی نوروز تشکیل شد تا گردشگرانی که از رفسنجان عبور می کنند یا مقصدشان این شهرستان است بهتر و بیشتر با این شهر آشنا شوند کما اینکه رفسنجان پتانسیل قطب گردشگری شدن را دارد آن هم با وجود دره بی نظیر راگه که در کشور هنوز شناخته شده نیست‌.

وی عنوان کرد: مسابقه عکاسی با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان در ایام‌نوروز برای مسافرین و گردشگران برگزار خواهیم کرد که جاذبه های گردشگری شهرستان رفسنجان و زیبایی های این شهر بهتر شناخته خواهد شد.

مجید حجت با اشاره به اینکه ما موفق نخواهیم بود جز با همکاری شما اصحاب رسانه که همیشه همراه و ثابت قدم بودید در امر اطلاع رسانی و رابط بین ما و مردم هستید، گفت: از ابتدای شروع فعالیتم در اتاق بازرگانی رفسنجان سعی کردیم بهترین تعامل را با اصحاب رسانه داشته باشیم و از همراهی و همفکری شما استفاده کنیم.

حجت اظهار کرد: رویداد کرمان آی دکس را در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت که در زمینه های مختلف از جمعه؛ معدن، گردشگری و… برگزار خواهد شد و اتاق بازرگانی برگزار کننده این رویداد می باشد که از همه دعوت می کنم تا در این رویداد شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: کارخانه هایی در رفسنجان وجود دارد که مردم ما نمی توانند از تولیدات آن ها استفاده کنند چون با فعالیت آن ها آشنا نیستند و از حضور این کارخانه ها بی اطلاع هستند، بنا به درخواست برخی از دوستان هر ماه از دو کارخانه شهرستان بازدید خواهیم کرد تا زمینه ای جهت معرفی کارخانه ها ایجاد بشود و اداره ها از محصولات آن ها بهره ببرند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان