معاون فرماندار رفسنجان گفت؛
کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه رمضان تامین است/ برخورد با گران‌فروشی

  • شناسه خبر: 212575
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>معاون فرماندار رفسنجان گفت؛</span><br/>کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه رمضان تامین است/ برخورد با گران‌فروشی

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان گفت: طبق جلسه اقدام مشترک و تنظیم بازار استانی تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم ضمن اینکه در این ایام با گرانفروشان برخورد خواهد شد.

خانه » اقتصادی » کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه رمضان تامین است/ برخورد با گران‌فروشی

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدرضا رحمانی در وبینار تنظیم بازار استانی به صورت ویدیوکنفرانس با استانداری کرمان و فرمانداری ها اظهار داشت: امسال همانند سال‌های گذشته بازرسی و نظارت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر کالاهای اساسی در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: در حال حاضر وضعیت بازار کالاهای اساسی همچون برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ خوب است و مایحتاج مردم برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تامین شده است.

قیمت یک کیلوگرم مرغ منجمد ۶۵۷۰۰ تومان

رحمانی بیان کرد: در این جلسه مطرح شد که در تأمین و توزیع گوشت مرغ گرم کمبودی در استان وجود ندارد و روزانه در شمال استان کرمان ۲۲۰ تن از این نوع گوشت تولید و روانه بازار می شود.

وی تصریح نمود: در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز برای تنظیم بازار ۳۰ تن مرغ منجمد به قیمت ۶۵ هزار ‌و ۷۰۰ تومان در شهرستان توزیع خواهد شد.

قیمت یک کیلوگرم گوشت منجمد قرمز ۳۱۵ هزار تومان

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان در خصوص توزیع گوشت منجمد قرمز هم گفت: در سطح شهر ۳ نقطه در نظر گرفته شده که توزیع گوشت منجمد گوساله وارداتی (طرح تنظیم بازار) به قیمت ۳۱۵ هزار تومان عرضه می شود.

وی افزود: توزیع گوشت منجمد قرمز در سه فروشگاه سطح شهر شامل اتحادیه تعاونی روستایی در خیابان امام خمینی (ره)؛ فروشگاه معین حسنی در خیابان امیرکبیر شرقی نبش خیابان امیر کبیر و خیابان امام (ره) و فروشگاه محمدرضا سالاری واقع در خیابان سعدی کوچه جنب مخابرات در حال انجام است.

عرضه سیب و پرتقال به نرخ حداقل ده درصد زیر قیمت بازار

رحمانی ادامه داد: توزیع میوه خریداری شده هم به قیمت ستاد تنظیم بازار به میزان ۳۰ تن سیب و ۵۰ تن پرتقال به نرخ حداقل ده درصد زیر قیمت بازار در این ایام انجام خواهد شد.

برنج هندی ۳۵ هزار تومان و برنج پاکستانی ۳۸ هزار تومان

وی افزود: در کل استان کرمان ۷۰۰ تن برنج هم در حال تأمین است که برای ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز توزیع خواهد شد؛ ۴۰۰ تن برنج در شهرهای شمال استان و ۳۰۰ تن هم در جنوب استان توزیع می شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: در این ایام برای تنظیم بازار ۶۳ تن برنج هندی به قیمت هر یک کیلوگرم ۳۵ هزار تومان عرضه می شود.

وی گفت: همچنین ۱۲.۵ تن برنج پاکستانی به قیمت هر یک کیلوگرم ۳۸ هزار تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

شکر خانوار هر یک کیلوگرم ۲۸ هزار تومان

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رفسنجان در ادامه اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۶۰ تن شکر مصرف خانوار به بازار تزریق می شود که متقاضیان می توانند در تهیه هر یک کیلوگرم شکر ۲۸ هزار تومان پرداخت کنند.

پخت نان کامل در رفسنجان آغاز می شود

رحمانی در خصوص اجرای طرح نان کامل هم توضیح داد: نان کامل باید در راستای سلامتی مردم احیا شود زیرا نانی که در حال حاضر عرضه می شود و مصرف آن در جامعه رواج دارد نانی است که سبوس و دیگر عناصر مفید آن گرفته شده و رنگ آن روشن است در حالی که باید این سبوس و عناصر مفید در آرد و نان کامل وجود داشته باشد لذا تعدادی از نانوایان در رفسنجان اعلام امادگی در خصوص پخت نان کامل و عرضه آن کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه و مردم تا حدودی نان تیره را نمی پذیرند و این فرهنگسازی باید در سطح جامعه ایجاد شود که نان کامل نانی با ارزش غذایی بالایی است و در سلامتی نقش مهمی را ایفا می کند.

طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز آغاز شد

منصور درتاج رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان هم در این خصوص اظهار کرد: طرح نظارت بر بازار از ابتدای اسفند ماه امسال آغاز شده که به طور ویژه و خاص با عنوان طرح ضیافت و نوروز ۱۴۰۳ با حضور بازرسان سخت کوش اصناف و اداره صمت، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی به همراهی قاضی تعزیرات حکومتی از ۱۵ اسفند و با اجرای گشت مشترک بر نحوه تأمین، توزیع، رعایت اصول بهداشتی و غیره نظارت و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را با شماره تلفن ۱۲۴ اداره صمت و یا تلفن ۱۳۷ تعزیرات حکومتی مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احمد

    هیچ برخوردی با گران فروشی نمیکنید ! مردم بیچاره و بدبخت شدند .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان