رشد مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها در کشور

  • شناسه خبر: 212501
رشد مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها در کشور

در نهمین نشست از سلسله نشست‌های گام دوم انقلاب اسلامی، استاد دانشگاه ولی‌عصر از رشد مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها در کشور سخن گفت.

خانه » اخبار ویژه » رشد مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها در کشور

به گزارش خانه حشتی؛ مصطفی هادوی‌نژاد در نهمین نشست از سلسله نشست‌های گام دوم انقلاب اسلامی گفت: تعداد زیادی واحد فناور در رفسنجان داریم که در سطح بین‌الملل فعالیت دارند که از دل دانشگاه‌ها بیرون آمده‌اند، قبل از انقلاب هیچ دانشگاهی در رفسنجان وجود نداشت اما اکنون چندین دانشگاه در همین شهر وجود دارد.

هادوی نژاد بیان کرد: روزی اعلام شد چرخه سوخت هسته‌ای ایران بومی سازی شد یعنی از نقطه صفر تا صد در دست دانشمندان قرار گرفت تا مدت‌ها این موضوع تیتر یک روزنامه‌های خارجی بود.

وی ادامه داد: زمانی که خودباوری در موضوع هسته‌ای بین دانشمندان ایجاد شد دشمن احساس خطر کرد چون میدانست در سایر مباحث علمی هم به خودکفایی می‌رسیم، دانشمندان هسته‌ای مارا شهید کردند تا به این توانایی نرسیم.

استاد دانشگاه ولی‌عصر اظهار کرد: در چهل و پنج سال انقلاب به رتبه سیزدهم سلول‌های بنیادی رسیدیم در عرض بیست سال به جایی رسیدیم که وقتی مرکز رویان کنفرانس برگزار می‌کند تاپ‌ترین دانشمندان جهان در زمینه سلول بنیادی دست و پا میشکنند که شرکت کنند.

هادوی نژاد بیان کرد: در چهل سال در شهر کوچکی چون رفسنجان تاکنون چندهزار پزشک تحویل جامعه دادیم، در همین بیمارستانی که متلک هم گفته می‌شود با پتانسیل داخلی خودش عمل قلب باز انجام می‌شود و خیلی ساده از کنار این موضوع میگذریم اما در انگلیس و لندن مردم باید در صف برای نوبت‌گیری بایستند.

استاد دانشگاه ولی‌عصر ایراد کرد: کشور قابلیت علمی خودرا پیدا کرده در دانشگاه ولی‌عصر چندین سال است که سه تن از اساتید ما جزو دو درصد دانشمندان جهان هستند و تاکنون مقاطع تحصیلی خودرا برای تحصیل به خارج از کشور
نرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در این چهل سال یاد گرفتیم پژوهش انجام دهیم، اظهار کرد: اکنون با دانش بومی موشک قاره‌پیما، ما فوق صوت و نقطه‌زن تولید می‌کنیم .

هادوی‌نژاد تصریح کرد: دانشجویان ما اکنون می‌توانند روی ستون‌های پژوهش‌سراها خانه بسازند و این چیزی است که دشمن بشدت واهمه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رنجبر عسکری

    رشد دانشگاهها باید متناسب با فضای اشتغال باشد ! نه اینکه باعث فاجعه بیکاری دهه شصتی ها و هفتادی ها شد !
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان