یادداشت؛
چرایی حضور حداکثری در انتخابات یازدهم اسفندماه

  • شناسه خبر: 211302
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>یادداشت؛</span><br/>چرایی حضور حداکثری در انتخابات یازدهم اسفندماه

با انتخاب گزینه‌های شایسته برای مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری، به تداوم عزت نظام جمهوری اسلامی و خدمتگزاری کارگزاران لایق به این ملت سرافراز رای قاطع بدهیم.

خانه » یادداشت » چرایی حضور حداکثری در انتخابات یازدهم اسفندماه

مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد. مجلس، پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و مظهر اراده ملی است. امری که اهمیت انتخابات مجلس را آن هم در برهه حساس کنونی و نقش پررنگ دشمن در کاهش مشارکت با سیاه نمایی و برنامه‌ریزی‌های چراغ خاموش دوچندان کرده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که هم داوطلبان و کاندیداها برای حضور و مشارکت در آن و هم مسئولان و دست اندرکاران برگزاری آن از مدت‌ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده‌اند؛ اما در کنار این برنامه‌ریزی‌ها و ثبت‌نام از کاندیداها و تلاش برای صلاحیت سنجی‌های قانونی و شرعی و عرفی و اخلاقی، دشمن هم به خوبی در حال طرح ریزی است تا در هر مرحله با ایجاد شکاف میان مردم و سیاسیون و مسئولان و با سیاه‌نمایی و ایجاد ناامیدی و نفرت پراکنی در میان احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی، فضای کشور را در روزهایی که پر افتخارترین روزهای ملت و نظام به شمار می‌رود متشنج کند.

از سویی دیگر دشمن درصدد است با ایجاد ناامنی سیاسی، بحران‌ها و دعواهای حزبی و ناکارآمد نشان دادن نظام و دولت و کوچک کردن دستاوردهای مهم در حوزه‌های مختلف از بهداشت و سلامت تا روابط بین‌الملل و دستاوردهای نظامی و دفاعی و استراتژیک، مشارکت مردم را بی‌ارزش نشان داده و با تحریم شرکت در انتخابات سبب کاهش استقبال مردم شود؛ چرا که به خوبی به اهمیت مشارکت عمومی در انتخابات؛ آن هم انتخابات این دوره واقف است.

باید هوشیار و بیدار بود تا برای افزایش مشارکت در انتخابات، پیش زمینه‌هایی از جمله امیدآفرینی و نشاط سیاسی در جامعه تقویت شود و فضا برای رقابت سالمِ همه گروه‌ها و احزاب سیاسی فراهم باشد تا دشمن نتواند از هیچ دریچه‌ای ورود کرده و سو استفاده کند.

این در حالی است که حضور فعال و مشارکت عمومی در انتخابات، قطعاً و حتماً، نشاط سیاسی و استحکام پایه‌های نظام را در پی دارد و با کوتاه کردن دست دشمنان حقیقی و دوست‌نما، آن‌ها را از تضعیف وحدت و استقلال نظام اسلامی ناامید می‌کند؛ چرا که به خوبی دریافته‌اند، اگر مردم امیدوارانه و فعال، مشارکت بالایی در سرنوشت خود داشته باشند آن‌ها دیگر نمی‌توانند نظام سیاسی را برای تاثیرات مستقیم بر فرهنگ و اقتصاد و امنیت و اجتماع به هر سویی بکشانند و این خود مردم هستند که مسیر نظام و انقلاب را همانند این چهل و اندی سال به سوی پیشرفت، آبادانی و توسعه رقم خواهند زند. آینده‌ای که اگر مشارکت‌ها پایین بیاید دست و زبان دشمن را برای دخالت‌ها دراز می‌کند، دشمنی که به خوبی نقش بی‌بدیلش در آشوب آفرینی‌های پاییز گذشته و از تلاشش برای تجزیه و تکه‌تکه کردن ایران عزیز آگاهیم.

از طرفی مجلس، نقش بی‌بدیلی در تقویت نظام و انقلاب داشته و جزو سرنوشت سازترین انتخابات از ابتدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون بوده است؛ انتخاباتی که حالا با ورود نسلی که فاصله زمانی بسیاری با رویداد مهم و جهان شمول انقلاب دارند برای تصمیم‌گیری در سرنوشت ملت؛ شرایط تا حدودی تغییر می‌یابد. نوجوانان و جوانانی که پدران و مادرانشان در کوچه پس کوچه‌های منتهی به انقلاب شعار «یا مرگ یا خمینی» و «مرگ بر شاه» سر می‌دادند تا بتوانند چنین روزهای پر افتخاری را شاهد باشند لذا نه انقلاب را درک کرده و دیده‌اند و نه تصوری از روزهای پرفراز و نشیب آن برای دستیابی به ایران مقتدر و مستقل و تکیه زده بر قله¬های رفیع علم و دانش امروز دارند. افتخاراتی که قطعاً بدون مجلس و نمایندگانی دلسوز قابل تحقق نبوده است.

با این اوصاف روشن است که انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل نقش بی‌بدیل آن در تقویت نظام جمهوری اسامی جزو مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و هست.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «انتخابات و مجلس شورای اسلامی مهّم است، مجلس قوی و با ایمان و انقلابی ک این آرمان¬ها را بفهمد و بشناسد و به آن پایبند باشد، مهّم است و نبودن چنین مجلسی، یا ضعیف بودن آن، یا اختلال در آن، برای ملت یک خسارت و خسران بزرگ است». (بیانات در خطبه‌های نماز عید فطر، ۰۱/۱۲/۱۳۷۴) از عمق تلاش دشمن برای مقابله با انتخابات باید به اهمیت و لزوم مشارکت عمومی در آن پی برد. چنانچه در تلاش است با همه زور و زر خود و همه پیاده نظام و قرارگاه فرماندهی کفر خود حضور مردم در انتخابات را کاهش دهد و در این مسیر از هر نوع سوء استفاده تبلیغاتی بهره می‌برد.

ایشان در جای دیگری می‌فرمایند: «ملت ما، باید امکان سوءاستفاده‌های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهد.

دشمنان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ دشمنان می‌خواهند که ما انتخاباتمان چشمگیر نباشد؛ دشمنان میخواهند چنین وانمود کنند که ملت، رغبتی به انتخابات و به کارهای مربوط به مجلس و مسائل اساسی نظام ندارد. شما باید این را تخطئه کنید و باید شرکت کنید». (مصاحبه در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب، ۱۷/۰۲/۱۳۷۱)
در جای دیگری عنوان می¬کنند: «حضور مردم … باید به گونه‌ای باشد که مشت محکمی به سینه دشمنان کوبیده شود». (بیانات در مراسم بیعت روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم از سراسر کشور، ۱۵/۰۴/۱۳۶۸)

بدینوسیله انتخابات با اهمیت دادن به شعور سیاسی ملت، موجب تقویت پایه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی می‌شود و میدان را برای فعالیت سلیقه‌های جدید باز کرده و فرصت طرح دیدگاه‌های مختلف را فراهم می‌آورد. این امر به نوبه خود باعث می‌شود مردم به نظام سیاسی خودشان اعتماد کنند و آن را از خود بدانند و در مصائب و شدائد، پشتیبان آن باشند.

از طرفی هر انتخاباتی به تناسب موقعیت زمانی و چگونگی تحولات سیاسی و اجتماعی آن دوره، حائز اهمیت است. انتخابات دوازدهم مجلس هم باتوجه به اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای، وضعیت و صف‌بندی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که انتظار می‌رود جامعه نخبگانی دانشگاه به عنوان یکی از گروه‌های مرجع جامعه هم‌چون همه عرصه‌ها از بدو پیروزی انقلاب تاکنون پیشتاز حرکت‌های مهم و تاریخ ساز بوده در این برهه حساس و سرنوشت ساز ضمن حضور فعال در عرصه رقابت‌های انتخاباتی و شرکت در انتخابات که آزمون سیاسی خداوند در ازاء نعمت پیروزی انقلاب اسلامی از مردم ایران به شمار می‌آید، آحاد جامعه را به حضور پرشور و دشمن شکن در انتخابات ۱۱ اسفند دعوت نمایند و با انتخاب گزینه‌های شایسته برای مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری، به تداوم عزت نظام جمهوری اسلامی و خدمتگزاری کارگزاران لایق به این ملت سرافراز رای قاطع بدهند.

یادداشت از: محمد کرمی‌نیا

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان