همزمان با سراسر کشور؛
ساخت ۵۹۶ واحد مسکن در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان آغاز شد

  • شناسه خبر: 211221
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>همزمان با سراسر کشور؛</span><br/>ساخت ۵۹۶ واحد مسکن در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان آغاز شد

عملیات اجرایی ۵۹۶ واحد مسکن دانشگاهی در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری آغاز شد؛ جامعه هدف این طرح پرسنل و کارکنان دانشگاه، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه، نخبگان و زوج های جوان دانشجو است.

خانه » اجتماعی » ساخت ۵۹۶ واحد مسکن در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان آغاز شد

به گزارش خانه خشتی؛ این آیین در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با حضور استاندار کرمان، معاون امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، فرماندار رفسنجان، معاون امور عمرانی فرمانداری رفسنجان، رییس دانشگاه ولیعصر(عج)، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین اجرا شد.

استاندار کرمان در این آئین بیان کرد: عملیات ساخت مسکن در برنامه ملی دولت سیزدهم قرار گرفت و دولت قصد دارد برای خانه دار شدن مردم اقدام خوبی انجام دهد و از آنجایی که دانشگاه ها زمین مازاد مصرفی دارند می توانند این برنامه ساخت مسکن را در خود اجرا کنند و دولت هم زیرساخت های لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

محمد مهدی فداکار افزود: امروز در دانشگاه های سراسر کشور ساخت بیش از ۵۹ هزار مسکن برای جامعه هدف شامل نخبگان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و خوابگاه های متأهل دانشگاه های دولتی و آزاد شروع شد.

وی ادامه داد: از این تعداد سهم دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هم ۵۹۶ واحد است که امروز همزمان با سراسر کشور ساخت آن ها آغاز شد و قرار است این واحد ها در زمینی به مساحت ۱۱.۲ هکتار در دانشگاه ولیعصر رفسنجان احداث و تحویل جامعه هدف گردد.

استاندار کرمان تصریح کرد: اسناد اراضی در این خصوص باید از دانشگاه جدا و تفکیک شود و دستگاه های اجرایی همکاری لازم را در این راستا انجام دهند.

فداکار ادامه داد: دانشگاه های پیام نور، آزاد و نیز علوم پزشکی در رفسنجان هم اراضی خوبی دارند که باید در نهضت مسکن سازی برای جامعه هدف دانشگاهیان باید به عرصه بیایند.

وی افزود: بانک مسکن در حوزه واگذاری تسهیلات کم بهره برای ساخت و ساز در این طرح اقدام کند.

موسوی آیت الهی معاون عمرانی استانداری کرمان هم در این آیین اظهار داشت: در کل استان کرمان در حال حاضر بالای ۴ هزار هکتار زمین در حوزه مسکن سازی و جوانی جمعیت تأمین شده و جزو استان های برتر در حوزه تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن هستیم.

وی افزود: در کل استان کرمان تا پایان سال بالای ده هزار واحد قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی تحویل داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: تفاهم‌نامه ای مابین وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری اراضی مازاد بر مصرف دانشگاه ها در راستای تأمین زمین جهت ساخت مسکن برای زوج های جوان دانشجو، اساتید، اعضای هیئت علمی و نخبگان به امضا رسیده است.

رضا حافظی بیان کرد: در این راستا در دولت سیزدهم برای نخستین بار در کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی قرار است ۶۰ هزار واحد مسکونی برای این جامعه هدف احداث شود.

وی افزود: در استان کرمان امروز این برنامه در دانشگاه ولیعصر اجرا و کلنگ زنی انجام شد که قرار است در زمینی به مساحت ۱۱.۲ هکتار ۵۹۶ واحد احداث شود.

حافظی تصریح کرد: گام بعدی قرار است در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان اراضی مازاد برای این منظور در نظر گرفته شود.

وی در خصوص جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن هم خاطرنشان کرد: در استان کرمان قرار است طی ۴ سال ۱۷۲هزار و ۷۰۰ واحد مسکن حمایتی در قالب مسکن شهری و روستایی احداث شود که برای این منظور هم ۳ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای شمال و جنوب استان کرمان الحاق شده است.

حافظی گفت: در رفسنجان ۲۷۰ هکتار به شهر الحاق شده و در شعر انار هم ۲۷۰ هکتار در نظر گرفته شد که ۱۱۰ هکتار قابل استفاده است.

رضا رنجبر کریمی رییس دانشگاه ولیعصر عج رفسنجان هم در این آیین کار دولت سیزدهم را قابل ستایش دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان