معاون دادستان رفسنجان؛
برای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در رسانه، پرونده قضایی تشکیل می شود

  • شناسه خبر: 211159
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>معاون دادستان رفسنجان؛</span><br/>برای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در رسانه، پرونده قضایی تشکیل می شود

معاون دادستان رفسنجان بر نقش مهم رسانه ها در برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم تاکید کرد و گفت: در کنار تبیین دستاوردها و ارزش های نظام، نکات و تذکرات قانونی نیز ارائه شود.

خانه » آخرین اخبار » برای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در رسانه، پرونده قضایی تشکیل می شود

به گزارش خانه خشتی؛محمد قریب معاون دادستان رفسنجان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم رسانه های نقش مهمی دارند در کنار تبیین این مسائل، نکات و تذکرات قانونی داده شود.

وی تصریح کرد: کتاب انتخابات در آیینه قانون توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهیه و منتشر شده است که پیشنهاد می شود این کتاب را مطالعه نمایید.

قریب با بیان اینکه تخلفات و جرایم انتخاباتی از سایر جرایم عمومی جدا نیست، افزود: اکثر قوانین ذکر شده مانند نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، تخریب و توهین علنی یا با کنایه جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.

احترام به قانون، ترویج اخلاق حسنه در انتخابات، اهتمام به اطلاع رسانی و رشد آگاهی مردم در مورد انتخابات، رعایت اصل بی طرفی، نگاه کردن منصافانه به مسائل، رعایت بر حفظ آرامش و نظم عمومی، پرهیز از سیاهنمایی و جوسازی، به کارگیری ادبیات وحدت بخش، قانع و نشاط آور، حمایت معقول و منطقی از احزاب و جریان ها و شایستگی و اعلام برنامه ها، احترام به ارزش های انقلاب، ایجاد فضای نقد منصفانه از اهم مواردی بود که معاون دادستان به آن تاکید داشت.

وی به اشاره به اینکه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تخلف است، گفت: سوم تا دهم اسفند مهلت تبلیغ است و برای تبلیغات زودتر از موعد در رسانه در مورد انتخابات پرونده قضایی تشکیل می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان