زمستان و شیوع بیماری سندرم کروپ (خروسک) در کودکان

  • شناسه خبر: 210667
زمستان و شیوع بیماری سندرم کروپ (خروسک) در کودکان

سندرم کروپ یا خروسک به دلیل التهاب و تورم حنجره به وسیلهٔ ویروس‌ها، باکتری‌ها، مواد آلرژن و سایر محرک‌ها و یا به دنبال یک سرماخوردگی ایجاد می‌شود و اگر عامل بیماری ویروس و یا سایر میکروب‌ها باشند می‌تواند مسری هم باشد.

خانه » پزشکی و سلامت » زمستان و شیوع بیماری سندرم کروپ (خروسک) در کودکان

به گزارش خانه خشتی؛ سندرم کروپ یا خروسک به دلیل التهاب و تورم حنجره به وسیلهٔ ویروس‌ها، باکتری‌ها، مواد آلرژن و سایر محرک‌ها و یا به دنبال یک سرماخوردگی ایجاد می‌شود و اگر عامل بیماری ویروس و یا سایر میکروب‌ها باشند می‌تواند مسری هم باشد. این بیماری در کودکان خصوصا در سنین ۶ ماهگی تا ٣ سالگی شیوع بیشتری دارد.

اگر صدای کودکی خشن و سرفه‌هایش عمیق شده و صدایی پارس مانند دارد، احتمالا این کودک به سندرم کروپ مبتلا شده است. آبریزش از بینی و دهان، تب و در موارد شدیدتر سیانوزه شدن(تغییر رنگ چهره و لب‌ها به دلیل کاهش اکسیژن خون)، بی‌قراری، افزایش تعداد تنفس، رنگ پریدگی و… سایر علائم این بیماری هستند.

در صورت مشاهدهٔ این علائم بایستی کودک را به نزد پزشک برد و در صورتی که کودک تنفس سخت داشته و یا آبریزش از دهان دارد و سیانوزه شده بایستی ضمن حفظ خونسردی و باز نگه داشتن راه هوایی و همچنین عدم دستکاری و تحریک حنجره، فورا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و یا بیمار را به اورژانس بیمارستان منتقل کرد زیرا می تواند خطرناک و تهدیدی برای حیات کودک باشد.

 

حسن میرزاخانی، کارشناس فوریت‌های پزشکی

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان