امام جمعه رفسنجان:
از مطالبه و حق مردم در خصوص تأمین اعتبار تصفیه خانه آب کوتاه نمی‌آییم

  • شناسه خبر: 210658
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>امام جمعه رفسنجان:</span><br/>از مطالبه و حق مردم در خصوص تأمین اعتبار تصفیه خانه آب کوتاه نمی‌آییم

امام جمعه رفسنجان گفت: برخی در خصوص تامین اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه آب شیطنت می کنند؛ مطالبه و حق مردم است که از آب بهداشتی استفاده کنند و مردم از حق خودشان یک قدم عقب نشینی نمی کنند.

خانه » اجتماعی » از مطالبه و حق مردم در خصوص تأمین اعتبار تصفیه خانه آب کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، اظهار کرد: پدر جایگاه فاخر و ارزشمندی در دین اسلامی دارد، مخصوصا پدران بزرگواری که فرزندان عالم، مجاهد و شایسته ای را تربیت و تحویل جامعه دادند.
وی بیان کرد: قرآن جایگاه پدر و مادر را بعد از ستایش خداوند بسیار رفیع عنوان می کند و روز پدر ریشه در کلام پیامبر(ص) دارد.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: پدر بر فرزندش ولایت دارد، امام مسلمین نیز بر جامعه ولایت دارد. اطاعت از پدر واجب است و احسان به پدر و مادر واجب و احترام و تشکر از والدین نیز در قرآن سفارش شده و واجب شده است.
عسکری بیان کرد: دعای پدر و مادر در حق اولاد مستجاب می شود. دعای پدر در حق فرزندش مانند دعای پیامبر (ص) در حق امت است. تلاش کنید دعا در کنار تلاش باشد.
وی با اشاره به سالروز ارتحال زینب کبری(س) قهرمان جهاد تبیین، گفت: کسی که در قضیه عاشورا چنان عمل کرد که خون شهدا را در کربلا به ثمر رساند هم در نهضت رسوایی حاکمیت بی امیه و بیدارگری در جامعه مردم نقش مهمی داشت.
حجت الاسلام عسکری بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: باید از قهرمان جهاد تبیین، درس بگیریم و از دو عنصر حکمت و موعظه استفاده کنیم. باید هم از ارتباط عاطفی و هم ارتباط حکیمانه برای جهاد تبیین بهره گیریم.
امام جمعه رفسنجان به مراسم اعتکاف اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف قبل از انقلاب وجود نداشته ولی به برکت انقلاب این دغدغه فکری در نسل جامعه ما ایجاد شده است.
وی بیان کرد: از همه دستگاه های اجرایی مانند مجتمع مس و شهرداری و خیرین که در برگزاری مراسم اعتکاف همکاری کردند قدردانی می کنیم.
عسکری با اشاره به آغاز دهه فجر گفت: ریشه همه مخالفت ها و جنگ ها این است که دست قدرت های استکباری از ایران قطع شده است و می خواهند سلطه خودشان را دوباره برقرار نمایند.
وی افزود: تا کنون به لطف خداوند، راهبردهای رهبر انقلاب و مشارکت مردم دشمن ناکام مانده و مسیر انقلاب رو به پیش است.
خطیب نماز جمعه رفسنجان عنوان کرد: از ۱۲ بهمن ماه جشن های پیروزی های انقلاب شروع خواهد شد و این جشن ها به همت مردم برگزار می شود و دستگاه های اجرایی نیز در کنار مردم هستند تا دهه فجر را بسیار زیبا برگزار نماییم.
وی با اشاره به تامین اعتبار برای تعریض جاده داوران، گفت: قریب به ۱۳ کیلومتر این جاده انجام شده است و مابقی نیز در حال انجام است.
عسکری بیان کرد: جریان انتقال آب با جدیت ادامه دارد و از ۲۱ کیلومتر آب، ۱۵ کیلومتر انجام شده و در این قضیه سه گروه کار را انجام می دهند.
امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: در خصوص تکمیل تصفیه خانه آب نیز برخی در خصوص تامین اعتبار شیطنت می کنند؛ مطالبه و حق مردم است که از آب بهداشتی استفاده کنند و مردم از حق خودشان یک قدم عقب نشینی نمی کنند.
وی یادآور شد: وظیفه مدیر و مسئول است که در حوزه خدمات اجتماعی وظایف خودش را انجام دهد ما پای مطالبات مردم نیز ایستاده ایم تا به نتیجه برسد.
عسکری با اشاره به انتخابات، گفت: از نامزدهای تایید صلاحیت شده انتظار می رود طرفداران و مریدانشان حفظ حریم و حرمت را پاس بدارند و قوانین و مقررات را رعایت کنند.
وی ادامه داد: برخی می خواهند خود را فرشته نجات قلمداد کرده و عملکردها را زیر سوال ببرند توصیه می کنیم از سیاه نمایی خودداری شود. هر دولت به حد توان خدمت کرده اند و زیرسوال بردن خدمات جایز نیست.
خطیب نماز جمعه بیان کرد: روحیه امید و نشاط در جامعه ایجاد کنید و برنامه های نامزدها اعلام شود تا مردم با آگاهی ورود پیدا کنند.
وی بیان کرد: برای اینکه یک نماینده به آرای بیشتری به مجلس راه پیدا کند قدرت بیشتری خواهد داشت از همه سلایق تایید صلاحیت شده است سعی شود تعداد محدود شود به صورت ائتلاف تا نماینده با رای بیشتری به مجلس راه پیدا کند.
عسکری بیان کرد: فساد پدیده زشت، شوم و غیر قابل قبول است باید با فساد اخلاقی، سیاسی، مالی و… مقابله جدی شود. دلیل نمی شود با وجود فساد، نظام را زیر سوال ببریم اگر در دستگاه هایی فردی مرتکب خلاف شد نباید آبروی دستگاه از بین برود. برخی این موضوعات را حربه ای می کنند و بر سرنظام می زنند.
وی ادامه داد: خیانت و فساد در زمان امام علی (ع) نیز بوده است. مهم این است فساد پذیرفته نشود و با فسادگر مبارزه شود و این از افتخارات نظام است و مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داستند.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به جنایات اسرائیل، گفت: مردم اسرائیل نیز علیه حاکمیتشان تظاهرات می کنند. اگر آمریکا دنبال اصلاح در منطقه است باید جلوی نسل کشی گرفته شود و مایحتاجات به مردم غزه برسد.
انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان