با هدف همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی؛
جشن سده در کرمان برگزار نمی‌شود

  • شناسه خبر: 210639
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>با هدف همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی؛</span><br/>جشن سده در کرمان برگزار نمی‌شود

انجمن زرتشتیان کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد برای همدردی با خانواده‌های داغدار حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، امسال آیین ملی و جهانی سده در کرمان برگزار نمی‌شود.

خانه » اجتماعی » جشن سده در کرمان برگزار نمی‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ سیروس نیک‌بخش رییس انجمن زرتشتیان کرمان در این اطلاعیه آورده است، این انجمن ضمن عرض تسلیت مجدد به عموم هموطنان به ویژه خانواده بازماندگان فاجعه تروریستی کرمان، از طریق این اطلاعیه به اطلاع می رساند با توجه به شهادت تعداد کثیری از هموطنان عزیز در حادثه تلخ تروریستی کرمان و در راستای همدردی با خانواده های داغدار این عزیزان، آیین ملی و جهانی سده امسال در محل جشنگاه ملی سده کرمان برگزار نمی گردد.

جشن سده با قدمتی پنج هزار ساله از کهن ترین جشن های ایرانیان است که در ۱۰ بهمن و پایان چله بزرگ زمستان برگزار می شود که در حال حاضر باشکوه‌ترین جشن سده در کرمان اجرا می شود.

آیین سده در دوران ساسانیان به صورت عمومی برگزار می شد و این جشن در سال ۱۳۹۱ در فهرست میراث معنوی ایران به نام روستای دوحصاران و در بهمن ۱۳۹۸ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ایران ثبت شد.

در این آیین برنامه های مختلف از جمله اوستا خوانی، نیایش به درگاه ایزد، قرائت دعا و برافروختن آتش برگزار می شود.

۲ انفجار تروریستی ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست؛ در این حمله تروریستی ۹۵ نفر به شهادت رسیدند و ۲۸۴ نفر مجروح شدند. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده

    به فرموده امام حسین علیه السلام در روز عاشورا در لحظات آخر این بود اگر دین هم ندارید لااقل آزاد مرد باشید ،مرحبا به زرتشتیان کرمان ودرود به وجدان وانسانی شما
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان