تحلیلی بر رویارویی حساب شده و قاطع ایران با رخدادهای اخیر؛
تفکیک جزئیات و کلیات

  • شناسه خبر: 210539
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>تحلیلی بر رویارویی حساب شده و قاطع ایران با رخدادهای اخیر؛</span><br/>تفکیک جزئیات و کلیات

برای درک بهتر و مواجهه منطقی با وقایع روزمره و برخی رویدادهای جزئی، راهی جز فهم دقیق و عمیق روندهای کلی و راهبردهای اساسی وجود ندارد.

خانه » سیاسی » تفکیک جزئیات و کلیات

یادداشت امروز را با این عبارت مهم و کلیدی آغاز می‌کنیم که برای درک بهتر و مواجهه منطقی با وقایع روزمره و برخی رویدادهای جزئی، راهی جز فهم دقیق و عمیق روندهای کلی و راهبردهای اساسی وجود ندارد. مناسب است در نظر داشته باشیم که پیروز میدان تحولات مهم و سرنوشت‌ساز کنونی آن بازیگری است که بر روندهای کلی و نیز موضوعات اصلی متمرکز شده و در جزئیات متوقف نشود. بیان این نکته به معنای بی‌اعتنایی به رخدادهای جاری و جزئیات نیست، بلکه سخن بر سر آن است که با در نظر گرفتن فرآیند کلی تحولات و ماهیت حقیقی آن‌ها، بایستی نسبت رویدادهای روزمره را با شرایط کلان و بنیادین سنجیده شده و بر اساس آن طراحی و اقدام صورت گیرد.

یکی از مهم‌ترین موضوعات در روندهای کلی کنونی آن است که رژیم صهیونیستی که منشأ بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیاست، هیچ‌گاه به اندازه مقطع کنونی در موضع تهدید موجودیتی قرار نداشته و از آن سو راهبرد منطقه‌ای آمریکا نیز تا این اندازه با چالش‌های اساسی همراه نبوده است. تجهیزات نظامی و منابع انسانی رژیم و نیز حامی درجه یک آن یعنی آمریکا از اقیانوس هند گرفته تا عراق و سوریه و نیز از شمال و عمق سرزمین‌های اشغالی گرفته تا تنگه باب‌المندب در معرض مخاطرات جدی و سهمگین قرار گرفته و روند راهبردهای سیاسی منطقه بر خلاف طراحی‌های آن‌ها در حال تغییر است.

تولید سطحی از رویدادهای ناامن کننده در ایران با هدف آن است که هم بحران و آشوب به سمت محیط امنیت ملی ایران سرازیر شود و هم توجه و تمرکز جمهوری اسلامی از روندهای کلی و بنیادین برداشته شود. در چنین وضعیتی ایران با هوشمندی ضمن رویارویی حساب شده و قاطع با رخدادهای اخیر، به سرعت به طرف نقطه ثقل تحولات کلان تغییر جهت داد و در مسیر اصلی قرار گرفت.

سپاه پاسداران در عملیات بزرگ و مؤثر ۲۶ و ۲۷ دی‌ماه با اشراف دقیق و کامل اطلاعاتی و امنیتی، تأسیسات، تجهیزات و عناصر گروه تروریستی جیش الظلم را زیر ضربه اساسی قرار داد. چرا که اسناد قطعی گویای آن است که این گروه خود را برای عملیات بزرگ تروریستی در مناطق شرقی ایران آماده می‌ساخت. سپس جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی، تنش‌های محدود مرزی با پاکستان را مدیریت کرد و در دامی که برخی برای گسترش و استمرار تنش با دولت پاکستان گسترانده بودند قرار نگرفت.

جغرافیای گسترده و تاریخی نبرد علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه، هرگز جمهوری اسلامی و سایر ‌گروه‌های مقاومت را از این موضوع اصلی غافل نمی‌سازد.

به قلم محمد کرمی نیا

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان