با امضا تفاهم‌نامه؛
شبکه فاضلاب شهرهای رفسنجان،شهربابک،خرسند،خاتون آباد و رابر اجرا می شود

  • شناسه خبر: 210469
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>با امضا تفاهم‌نامه؛</span><br/>شبکه فاضلاب شهرهای رفسنجان،شهربابک،خرسند،خاتون آباد و رابر اجرا می شود

پنج شهر رفسنجان و ۲۸ روستای آن، شهربابک، خرسند ، خاتون‌آباد و رابر، ۱۵ میلیون متر مکعب پساب دارند که بعد از اجرای فاضلاب این شهرها پساب آن در اختیار شرکت ملی مس قرار می‌گیرد.

خانه » آخرین اخبار » شبکه فاضلاب شهرهای رفسنجان،شهربابک،خرسند،خاتون آباد و رابر اجرا می شود

به گزارش خانه خشتی؛ آیین امضا تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری در احداث تاسیسات فاضلاب بین شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان ، امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در دفتر استاندار کرمان برگزار شد.
در این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به اینکه، آب مهمترین نیاز زیرساختی برای توسعه است، عنوان کرد: بزرگترین مشکل استان کرمان، تامین آب است و برای اینکه بتوانیم طرح‌های توسعه‌ صنعتی را در استان اجرا کنیم، باید به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف برویم.
وی به ظرفیت‌های قانونی استفاده از آب‌های غیرمتعارف از جمله پساب اشاره داشت و افزود: خشکسالی‌ها بر کشاورزی استان تاثیر گذاشته است و ما برای توسعه صنعتی باید تولید آب را از آب‌های غیرمتعارف انجام دهیم.
فداکار تصریح کرد: ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان برای سرمایه‌گذاری مطلوب است، اما نبود آب چالش ایجاد می‌کند. با سرمایه‌گذاری شرکت مس انگیزه‌ای برای برنامه‌های توسعه‌ صنعتی ایجاد می‌شود
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان نیز با بیان اینکه پساب، یک آب غیرمتعارف پایدار است، اظهار داشت: استفاده از این آب برای صنعت مفید است.
وی افزود: با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس مقرر شد که آب مورد نیاز صنایع آب‌بر به جز صنایع غذایی، بهداشتی و آشامیدنی از پساب و آب نامتعارف تأمین شود و صنایعی که می‌توانند از آب نامتعارف استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه صنایعی که بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب دارند شناسایی شده‌اند، ادامه داد: ۴۴ صنعت در استان کرمان بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب دارند که ۷۷ میلیون متر مکعب مصرف آب این صنایع در سال است.
عبدیان بیان کرد: بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده قرار شد که آب این صنایع از محل ۴۵ میلیون متر مکعب آب غیرمتعارف از محل آب انتقالی از خلیج فارس به کرمان و ۱۹.۵ میلیون متر مکعب آن از محل پساب شهرها دیده شود.
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان با اشاره به اینکه پنج شهر رفسنجان و ۲۸ روستای آن، رابر، شهربابک، خرسند و خاتون‌آباد ۱۵ میلیون متر مکعب پساب دارند، گفت: بعد از اجرای فاضلاب این شهرها پساب آن در اختیار شرکت ملی مس قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان