مدیرعامل مس‌رفسنجان؛
تا آخر هفته تکلیف الهامی را مشخص می‌کنم

  • شناسه خبر: 210461
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>مدیرعامل مس‌رفسنجان؛</span><br/>تا آخر هفته تکلیف الهامی را مشخص می‌کنم

تیم مس‌رفسنجان فصل متفاوتی را با ساکت الهامی سپری کرد. در‌حالی‌که به نظر می‌رسید با توجه به تغییرات به وجود آمده در این تیم قرار است شرایط به نفع مس تغییر کند، اما نه‌تنها اوضاع بهتر نشد بلکه شرایط بسیار بد شد.

خانه » ورزشی » تا آخر هفته تکلیف الهامی را مشخص می‌کنم

به گزارش خانه خشتی؛ تیم مس‌رفسنجان فصل متفاوتی را با ساکت الهامی سپری کرد. در‌حالی‌که به نظر می‌رسید با توجه به تغییرات به وجود آمده در این تیم قرار است شرایط به نفع مس تغییر کند، اما نه‌تنها اوضاع بهتر نشد بلکه شرایط بسیار بد شد. اختلافات داخلی، اعتصاب‌ها، درگیری‌ها و بی‌پولی‌ها همه و همه روی عملکرد فنی تیم تاثیر گذاشت‌؛ آنها حتی در نتیجه‌گیری نیز ناکام بودند و مشکلات زیادی داشتند. مسی‌ها برخلاف فصول گذشته نتوانستند خود را در نیمه بالایی جدول حفظ کنند و بدون شک در کنار همه مسائل و مشکلات به وجود آمده، مشکلات مالی و بدهی‌های اخیر تاثیر عمده‌ای در ناکامی‌های این تیم داشت. حالا در آستانه نیم‌فصل دوم این‌طور به‌نظر می‌رسد که تغییرات دیگری در راه است و شاید ساکت الهامی از جمع مسی‌ها جدا شود. حتی صحبت از جدایی برخی بازیکنان است و سیگنال‌هایی که از باشگاه به گوشمان می‌رسد حکایت از نیم‌فصل سخت‌تری برای آنها دارد. به بهانه همه مشکلات تیم مس با حسین پورمحمدی، مدیرعامل این باشگاه گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

مسائل اخلاقی و انضباطی برای ما مهم بود
جلسات اخیر در باشگاه مس با ساکت الهامی، این ذهنیت‌ را به وجود می‌آورد که جدایی نزدیک است. صحبت از اختلاف نظر مالی است و گفته می‌شود دو طرف بر سر جدایی به توافق نمی‌رسند. مدیرعامل باشگاه مس در این مورد به گفت: «نتایج تیم ما زیاد خوب نبود و یک‌سری مسائل حاشیه‌ای نیز داخل تیم داشتیم که ادامه کار با ساکت الهامی را برای ما سخت کرده بود، البته موضوع به این شکلی که شما عنوان می‌کنید نیست اما از اول مسائل اخلاقی و انضباطی برای ما مهم بود و پیش‌فصل در مورد این موضوع به‌شدت صحبت کردیم. موضوع ما چندان بحث فنی و مالی نبود و بر مسائل انضباطی بیشتر تاکید داشتیم و خواهان رعایت آن بودیم. به همین دلیل چند بندی را در قراردادش گذاشتیم. البته ما به‌دنبال استفاده از آن بندها نیستیم و بیشتر به‌دنبال آن هستیم که اگر قرار است با این مربی ادامه دهیم با مدل جدید همکاری کنیم و اگر نتوانستیم نیم‌فصل جدا می‌شویم.»
احتمال جدایی الهامی از مس باعث شده مسئولان این باشگاه مذاکرات موازی را با دیگر مربیان داشته باشند؛ چراکه آنها نمی‌خواهند فرصت را از دست داده و از دیگر رقبا عقب بمانند. پورمحمدی در مورد روند مذاکرات و ادامه همکاری تاکید کرد: «تا یکی دو روز آینده جمع‌بندی می‌کنیم و اطلاعات دقیق را اعلام می‌کنیم. این‌طور نیست که ما با الهامی کار را تمام کرده باشیم، من حتی شخصا یک جلسه هم با او در مورد مسائل مالی صحبت نکردم. جلسات ما بیشتر در مورد مسائل انضباطی بود، ابتدا باید این موضوع تعیین‌تکلیف شود و مسائل حاشیه‌ای مشخص شوند بعد در مورد ادامه کار تصمیم بگیریم. این در‌حالی است که هنوز باشگاه به جمع‌بندی نرسیده است.»

به‌زودی جمع‌بندی می‌کنیم
در‌حالی‌که باشگاه مس هنوز به جمع‌بندی نرسیده، بازیکنان این تیم هم یکی پس از دیگری قصد جدایی دارند. پورمحمدی در مورد زمانی که از دست می‌رود، اظهار داشت: «ما می‌دانیم این مذاکرات طولانی شده و ما را از اهداف‌مان عقب می‌اندازد. از این رو تا یکی دو روز آینده جمع‌بندی می‌کنیم. هنوز اما دیر نشده و خیلی‌ها تمرینات را شروع نکرده‌اند یا با نفرات کم تمرینات را آغاز کرده‌اند. از این رو ما هم تا پنجشنبه یا جمعه به جمع‌بندی می‌رسیم.» شکایت شیمبا و چند بازیکن دیگر باعث شده تا پنجره نقل‌و‌انتقالات زمستانی تیم مس بسته شود. در کنار مشکلاتی که مسی‌ها با ساکت الهامی دارند، پنجره بسته نیز برای آنها دردسرساز شده ‌است. مدیرعامل باشگاه مس در این مورد به ما گفت: «پنجره نقل‌و‌انتقالات تیم مس به‌خاطر شکایت شیمبا بسته است. این بازیکن فصل قبل وقتی از ما جدا شد به فیفا شکایت کرد و گویا ۸۵ هزار دلار از آپشن‌های قراردادش را طلب دارد، پس از آن از هفته پنجم به جمع ما اضافه شد اما چون شکایتش به جریان افتاده بود، نتوانست جلوی آن را بگیرد. از طرفی تعدادی بازیکن و مربی‌، اوایل فصل قبل از ما شکایت کردند و طلب آنها روی‌هم حدود پنج‌و‌نیم میلیارد می‌شود که در کل با طلب شیمبا حدود ۱۰ میلیارد است. مشکلی برای پرداخت این پول نداریم و به‌زودی با تسویه بدهی‌ها پنجره را باز می‌کنیم. »
وی در مورد دیگر بدهی‌ها و مشکلات مالی باشگاه مس اظهار داشت: «فصل قبل که به باشگاه مس آمدم بدهی‌هایی از قبل وجود داشت. در آن زمان طی دو مقطع مصوب انجام دادند و متمم به ما پرداخت کردند و ما توانستیم از آن بحران به‌ وجود آمده، خارج شویم اما سیل بدهی‌ها بود که به فصل جدید رسید. در کنار آن بدهی‌ها مطالبات فصل جدید هم باید لحاظ می‌کردیم. به همین دلیل با مدیرعامل جدید شرکت آقای خرمی‌شاد که از حامیان ورزش هستند، جلسه برگزار کرده و درنهایت کمیته تشکیل دادند که در آن مدارک و مستندات را جمع‌بندی کرده و بدهی‌های باشگاه‌ها از‌جمله مس‌رفسنجان و مس‌کرمان را بررسی کرده و در موردش تصمیم می‌گیرند تا درنهایت پرداخت شود. نمی‌توانم عدد دقیق این بدهی را اعلام کنم؛ چراکه تا در کمیته صحت‌سنجی نشود، اظهارنظر در مورد آن صحیح نیست. به این ترتیب با حسابرسی دقیق، میزان بدهی باشگاه مس مشخص می‌شود.»

اول فروش بازیکن، بعد خرید
به این ترتیب به‌نظر می‌رسد هنوز شرایط باشگاه مس به‌لحاظ مالی خوب نیست و آنها همان‌طور که در رسانه‌ها عنوان شده مشکلات مالی زیادی دارند. اینکه چه زمانی کمیته مربوطه میزان بدهی‌ها را مشخص کرده و شرکت مس در جهت پرداخت آن اقدام می‌کند قابل پیش‌بینی نیست. با این شرایط به‌نظر می‌رسد توان شرکت در نقل‌و‌انتقالات زمستانی را نداشته باشند؟ پورمحمدی تاکید کرد: «در‌حال‌حاضر هیچ نقدینگی‌ای نداریم مگر اینکه بازیکنی بفروشیم و از این طریق در بازار نقل‌و‌انتقالات شرکت کنیم. در‌حال‌حاضر ۳۲ تا ۳۵ درصد به بازیکنان پرداخت کردیم، مشکلی از این نظر وجود ندارند و مشکلات قبلی در این خصوص با صحبت حل شد.» با این حال همچنان صحبت از جدایی برخی بازیکنان مس است؛ خدابنده‌لو تقریبا انتقالش قطعی به‌نظر می‌رسد. گویا مسی‌ها برای رضایتنامه این بازیکن ۱۰ میلیارد درخواست کردند درحالی‌که باشگاه پرسپولیس راضی به پرداخت ۶ میلیارد است. گفته می‌شود از این ۶ میلیارد نیز ۴ میلیارد را باشگاه و ۲ میلیارد را قرار است هوادار متمول پرداخت کند. از طرفی برخی دیگر از بازیکنان نیز تمایل دارند با توجه به شرایط تیم مس در جدول راهی تیم بهتری شوند. مدیرعامل باشگاه مس توضیحات کامل را در این مورد داد. وی گفت: «هنوز توافق نهایی درخصوص این بازیکن انجام نشده است. من اعداد را به‌طور دقیق نمی‌توانم بگویم اما اختلاف نظری بین ما بر سر مبلغ وجود دارد، کار تا چند روز آینده حل شده و خدابنده‌لو راهی پرسپولیس می‌شود. اگر نشد باید تصمیم جدیدی در این مورد بگیریم و به‌ سمت و سوی جدیدی برویم. از طرفی ما در مورد هیچ بازیکن دیگری نکته‌ای نداریم. محمد خدابنده‌لو بوده که رسمی درخواست داده و مذاکراتی هم در این خصوص انجام شده است. دیگر بازیکنان ما نیز بیشتر از ۳۰ درصد پول گرفتند و ۴ ماه نیز در اختیار تیم بودند، از این رو هیچ بازیکنی نمی‌تواند از جمع ما جدا شده و فسخ یک‌طرفه کند.»
با این حال مدتی است بازیکن عراقی این تیم نیز اردوی مس را ترک کرده و در تیم ملی عراق حاضر شده است. درخصوص جدایی ناگهانی عدنان، شایعات زیادی وجود دارد به همین دلیل از پورمحمدی خواستیم توضیحات کاملی را در این مورد ارائه دهد. وی در این مورد تاکید کرد: «از علی عدنان بی‌خبر نیستیم. او قبل از بازی با پرسپولیس که اردوی ما را ترک کرد، هم ایمیل زد و هم از طریق مدیر برنامه‌هایش به ما گفته بود که به‌خاطر تمرینات تیم ملی عراق که زودتر از موعود برگزار می‌شود باید به تمرینات این تیم ملحق شود. به همین دلیل زودتر از تیم ما جدا شد و این‌طور نبود که ما از او خبر نداشته باشیم. آنچه در مورد جدایی ناگهانی و بدون اطلاع این بازیکن در رسانه‌ها گفته شده بود، صحت ندارد. پس از آن دوبار از طریق مدیر برنامه‌هایش به ما اطلاع داد که نمی‌خواهد به ایران برگردد و می‌خواهد فوتبالش را در تیم دیگری خارج از ایران ادامه دهد. این موضوع را به ما اعلام کرد و ما با هر دو مدیر برنامه‌های عراقی و ایرانی او در ارتباط هستیم تا ببینیم به چه شکلی می‌خواهد از باشگاه مس جدا شود و به تفاهم برسیم. از این رو بحث شکایت از او اصلا مطرح نیست.»

فرهیختگان/

انتهای خبر/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان