با دست‌پخت بانوی قناد رفسنجانی؛
طعم شیرین زندگی پیشکش منازل مردم می‌شود

  • شناسه خبر: 210452
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>با دست‌پخت بانوی قناد رفسنجانی؛</span><br/>طعم شیرین زندگی پیشکش منازل مردم می‌شود

نجمه برزکار بانوی قناد رفسنجانی دست‌پخت شیرین خود را با طعم عشق و علاقه به مردم عرضه می‌کند.

خانه » اجتماعی » طعم شیرین زندگی پیشکش منازل مردم می‌شود

این بانوی موفق در گفتگو با خبرنگار خانه‌خشتی از کارش اینگونه گفت: در سال ۱۴۰۰ بر اساس یک رخداد تصمیم به دنبال کردن حرفه مورد علاقه خود گرفتم، در اوایل کار با وسایل موجود در خانه با سرمایه اندک شروع به پخت شیرینی‌های خانگی نمودم تا کم کم با استقبال مردم و دوستان تصمیم بر جدیت این حرفه و آموزش بیشتر گرفتم.
نجمه برزکار افزود: اولین کیکی که در شروع کار پختم یک کیک تولد بود و از طرفی یکی از پرچالش‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شیرینی برای من، پخت باقلوا ترکی بود.
وی بیان کرد: دوست‌داشتنی‌ترین شیرینی در میان مردم رفسنجان کماچ سهن است چرا که یک شیرینی با قدمتی بالاست و طرف‌داران خاص خود را دارد.

این بانوی قناد ادامه داد: این روزها شیرینی‌های خانگی به لحاظ بهداشت و سلامت و کیفیت مواد مورد استفاده، طرف‌دار بیشتری دارد.
برزکار تصریح کرد: افزایش قیمت مواد اولیه ما قنادها را با چالش‌های خاص خود روبه رو کرده چرا که در مقابل قیمت زیاد مواد اولیه، قیمت شیرینی تقریبا ثابت است و با این حال همچنان ما قنادها شیرینی‌های خودمان را با طعم عشق و علاقه به بازار عرضه می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک سرپرست خانوار از انتخاب خودم به عنوان یک قناد ناراضی نیستم و جدا از اینکه شاید شیرینی برای بعضی‌ها یک منبع درآمد به حساب بیاید اما برای من یک حرفه و تفریح است.
برزکار گفت: هم اکنون زیر نظر جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو و با مجوز مجوز فنی و حرفه‌ای مشغول به کار هستم و بقیه مجوزها برای گسترش کار خود و راه اندازی کارگاه نیز در دست اقدام است، در آشپزخانه مشاغل خانگی ثبت‌نام کردم و در این آشپزخانه مشغول هستم.

وی عنوان کرد: یکی از سختی‌های قنادی خانگی این است که در هر زمان از شبانه روز مشغول به پخت شیرینی با هدف ارایه شیرینی با کیفیت و رعایت اصل تازه بودن شیرینی هستم، از روز قبل از سفارش در کوتاه‌ترین زمان سعی بر پخت شیرینی برای حفظ تازگی آن می‌کنم.

برزکار افزود: از آنجایی که حرفه شیرینی‌پزی ظریف است یک قناد موفق باید صرف این که از مواد اولیه با کیفیت در پخت شیرینی استفاده کند، از سلیقه و دقت بالا جهت ایده‌پردازی در پخت و تزیین آنها نیز بهره گیرد.

این بانوی قناد گفت: مشوق من در این راه فرزندان و خانواده بود و با توجه به استقبال مردم از شیرینی‌ها در آینده خیلی نزدیک در نظر دارم که با راه‌اندازی کارگاه ، شیرینی و محصولات خود را به خارج از شهرستان ارسال نمایم.

وی اظهار کرد :من در حرفه و کار خودم همیشه سعی کردم از دو اصل کیفیت و تازگی پیروی نمایم چراکه بی‌کیفیت بودن مواد باعث خراب شدن زودتر طعم و مزه ماندگاری آنها و در پایان اعتبار می‌شود.
برزکار گفت: همیشه سعی می‌کنم در حال آموزش باشم و حرفه خودم را تازه و بروز نگه دارم چرا که این مسئولیت و اهمیت و ارزش من را نسبت به کار و حرفه‌ام به مردم می‌رساند.

گفتگو از مژده عباس‌پور

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان شیرینی خانگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان