معاون پارلمانی رییس جمهور:
۶ هزار واحد راکد و نیمه تعطیل در کشور با حمایت دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشتند

  • شناسه خبر: 210265
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>معاون پارلمانی رییس جمهور:</span><br/>۶ هزار واحد راکد و نیمه تعطیل در کشور با حمایت دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشتند

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم واحد احیای مراکز تولیدی و اقتصادی در ریاست جمهوری راه اندازی شد و در آن مشکلات نقدینگی، مدیریتی، حقوقی، بازار و … بررسی و ۶ هزار واحد راکد و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

خانه » اسلاید شو » ۶ هزار واحد راکد و نیمه تعطیل در کشور با حمایت دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشتند

به گزارش خانه خشتی؛ سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در  آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک که با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، رضایی فرماندار رفسنجان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و مسیولین استانی و کشوری در کشکوییه رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کارش به مسایل مهم آب و اشتغالزایی پرداخته به طوری که در زمینه آب، پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی یعنی کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و فارس در حال اجرا دارد تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.

وی افزود: اگر چه این آب به مصارف صنعتی و کشاورزی تعریف شده اما با توجه به نامگذاری سال های اخیر مقام معظم رهبری که تاکید به تولید دارند لذا تولید کلیدواژه حل بسیاری از مشکلات است.

حسینی اظهار کرد: با تولید، درآمد خانوارها هم افزایش میابد و معیشت خانوارها بهبود میابد لذا دولتی سیزدهم از ابتدای کار، واحد احیای مراکز تولیدی و اقتصادی را در حوزه ریاست جمهوری ایجاد کرده و تا کنون بیش از شش هزار واحد تولیدی راکد و‌نیمه تعطیل در کارگروه های متعدد مورد بررسی  مسایلی در زمینه نقدینگی، حقوقی،مدیریتی، بازار و غیره قرار گرفتند و مجددا به چرخه تولید برگشتند.

وی با اشاره به اینکه دولت بر خصوصی سازی سالم و درست تاکید دارد صریح کرد: متاسفانه در گذشته دیدیم که عده ای با رانت و با استفاده از موقعیت؛ برخی کارخانه های بزرگ و مراکز عظیم را تعطیل کردند و تجهیزات را در راستای تغییرکاربری فروختند و سرمایه را در کارهای زودبازده به کار گرفتند اما اکنون دولت فعلی بر خصوصی سازی سالم و درست تاکید دارد و البته حمایت، نظارت و هدایت را دارد تا اشتغال و درآمدزایی تحقق یابد و معیشت خانواده ها بهبود یابد.

حسینی ادامه داد: پروژه های زیادی در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی در حال تکمیل شدن هستند به طوری که ۴۸ پروژه پیشران‌ و عظیم با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار در حوزه گاز، پتروشیمی، نفت و غیره در صنایع و معادن سرمایه گذاری شدند و قطعا جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی مهم هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند در اجرای پروژه ها سرمایه گذاری کنند و در مناطق آزاد در نقاط مختلف کشور بسته های سرمایه گذاری معلوم و تعریف شده و این کار شروع شده و مردم می توانند در حوزه های خدماتی، صنعتی و معدنی، کشاورزی و غیره سرمایه گذاری کنند که البته متاسفانه ۱۵ درصد در این مسیر سرمایه گذاری کردند.

حسینی گفت: تاکید ایت الله رییسی هم تسریع در این روند و رسیدن به نتایج مطلوب اشتغال و درآمد برای خانواده هاست و ضمن اینکه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، تاکید شده که مدارس و دانشگاه ها نیروی ماهر تربیت کنند.
کارخانه تولید کاشی و سرامیک در مساحت ۱۲ هکتار و با اعتبار پیشنهادی ۱۵ هزار میلیارد ریال در کشکوییه در بازه زمانی دو سال آینده راه اندازی خواهد شد و در فاز نخست ۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان