فرماندار رفسنجان در جلسه شورای اداری این شهر:
فضای مطلوب برای برگزاری انتخابات سالم در رفسنجان ایجاد می‌شود

  • شناسه خبر: 210148
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>فرماندار رفسنجان در جلسه شورای اداری این شهر:</span><br/>فضای مطلوب برای برگزاری انتخابات سالم در رفسنجان ایجاد می‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در جلسه شورای اداری که با حضور  مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به موضوع سیاسی انتخابات اشاره و اظهار کرد: ۸۱ نفر از کاندیداهای شهرستان های رفسنجان و انار ثبت نام خود را در سامانه نهایی کردند که در نهایت در هیئت های اجرایی و […]

خانه » اجتماعی » فضای مطلوب برای برگزاری انتخابات سالم در رفسنجان ایجاد می‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در جلسه شورای اداری که با حضور  مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به موضوع سیاسی انتخابات اشاره و اظهار کرد: ۸۱ نفر از کاندیداهای شهرستان های رفسنجان و انار ثبت نام خود را در سامانه نهایی کردند که در نهایت در هیئت های اجرایی و نظارتی صلاحیت ۵۳ نفر آن ها تأیید شد.

وی افزود: فضای اجتماعی مطلوبی را شکل خواهیم داد تا انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه را در قالب راهبردهای امنیت، مشارکت، رقابت و  سلامت به خوبی برگزار کنیم و مشارکت حداکثری را در اسفند ماه در پای صندوق های رأی داشته باشیم.

رضایی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ایران پاکترین انتخابات را تا کنون برگزار کرده است لذا اصل بی‌طرفی در انتخابات رعایت شود و مسئولین باعث تحریک فضای انتخاباتی نشوند.

وی به موضوع پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان اشاره و اظهار داشت: چندین سال است که این موضوع در دست پیگیری و اجراست و به زودی این طرح به مراحل نهایی نزدیک خواهد شد و آب آشامیدنی پایدار برای شهرستان تأمین خواهد شد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه رفع تنش آبی موجود در شهرستان توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و شهرستان و نیزمجموعه سپاه در دست اقدام است گفت: این پروژه در روستاها و بخش نوق در دست اقدام است و خوشبختانه در تابستان نسبت به سال قبل با تنش آبی کمی در روستاها و شهرها مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) درحال انجام یک ابر پروژه با اعتبار ۶۴٠ میلیارد تومان است که خط لوله آب از رفسنجان تا جوادیه فلاح به ١١٣ روستا آبرسانی می‌کند.

رضایی به بحث جاده های حادثه خیز داوران و نوق اشاره کرد و افزود: سه کیلومتر از دوبانده سازی جاده داوران پیش رفته که حضور شرکت مس در این زمینه خیلی مؤثربوده و بنا داریم تا قبل از سال جدید حدود ١٨کیلومتر دیگر نیز آسفالت شود.

وی ادامه داد: برای اشتغالزایی فضاهای خالی را رصد کردیم تا کنون نتایج خوبی به دست آمده و در راستای ایجاد واحدهای تولیدی و کارخانه ها و گارکاه‌ها زیرساخت های لازم ایجاد می شود تا سرمایه گذاران با دغدغه کمتری بتوانند به پویا شدن هر چه بهتر این منطقه کمک کنند.

فرماندار رفسنجان در پایان از زحمات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پایش فشارخون و دیابت در سطح شهرستان های رفسنجان و انار تشکر کرد و افزود: این دانشگاه به واسطه اجرای طرح ملی پایش  فشارخون و دیابت رتبه هفتم کشوری را به دست اورده است و تا کنون ۱۹۳ هزار نفر از جمعیت این دو شهرستان در این طرح شرکت کردند.

امکانات دولتی و وقت اداری برای حمایت از داوطلبین مجلس صرف نشود

امام جمعه رفسنجان هم در این جلسه به ۱۹ دی شروع عملیات کربلای ۵ و گرامیداشت شهدای این عملیات اشاره کرد و افزود: تعامل دستگاه ها در راستای رفع مشکلات و گرهگشایی مردم نیاز است و می تواند در موفقیت و رسیدن به اهداف متعالی جامعه کمک به سزایی باشد.

حجت الاسلام اصغر عسکری در موضوع امیدآفرینی در جامعه هم بیان کرد: تعامل و همدلی با انگیزه بالا در مجموعه ها و دستگاه های بخش دولتی و خصوصی امید را در جامعه تزریق می کند.

وی ادامه داد: در ادامه تعامل و جهاد تبیین، نیازهای مردم برطرف می شود از طرف دیگر جامعه هم پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود و پویایی در جامعه شکل می گیرد به طوری که مردم و ملت همیشه در صحنه بیش از پیش حضور خود را در عرصه های مختلف نشان خواهند داد و این خاری به چشم دشمنان است.

حجت الاسلام عسکری به انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: مسئولان و مدیران، کارکنان و عوامل دولتی سعی و مراقبت کنید به هیچ عنوان از امکانات دولتی و وقت اداری برای حمایت از داوطلبین و کاندیداها صرف نکنید که از لحاظ قانونی و شرعی مسئولیت دارد و ممنوع است.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به مسئولان توصیه کرد: آینده نگری را سرلوحه امورتان قرار دهید، یکی از آفت های مدیریت روزمرگی است و مسئولین روزمرگی نداشته باشند و برای تأمین نیازهای جامعه تلاش داشته باشند.

وی در مسائل اداری گفت: مراقبت ویژه در مسایل مالی ادارات و دستگاها لازم است و می تواند در بروز فساد جلوگیری کند؛ لذا نسبت به مسایل مالی و بیت المال فوق العاده حساسیت داشته باشید تا به جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب وارد نشود.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: وحدت، همدلی و همگرایی در مسئولین و مجموعه دستگاه های اداری شهرستان وجود دارد لذا در حفظ و ارتقاء آن کوشش داشته باشیم.

بخشداران نسبت به جذب قیر رایگان و آسفالت جاده‌های روستایی رفسنجان اقدام کنند

سرهنگ محمد پساوند نیز چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهادت عده ای از هموطنانمان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را به جامعه ایران و خانواده ای آن ها تسلیت گفت و افزود: دشمن هیچ زمانی از توطئه چینی علیه ممالک اسلامی بر نمی دارد به طوری که طی ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶ بمب دست ساز قوی در کرمان کشف شد که تعدادی را برای رفسنجان در نظر گرفته بودند.

وی ادامه داد: لذا دشمن از این اتفاقات به نفع خود برنامه ریزی می کند و قطعا قضایای پشت پرده دشمن به اطلاع مردم می رسد و دست آمریکا و اسراییل رو خواهد شد.

سرهنگ پساوند در ادامه سخنانش در بحث آسفالت جاده های شهرستان هم اظهار کرد: برای آسفالت جاده های روستایی، جاده های بین مزارع و نیز محورهای منتهی به گلزارهای شهدا سهمیه ای برای قیر رایگان در استان کرمان اختصاص یافته و بخشداران تا ظهر روز چهارشنبه اعلام نیاز کنند تا سهمیه رفسنجان را از استان جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشداران می توانند برای جذب این سهمیه با شماره تلفن ۰۹۱۴۰۶۱۰۸۴ تماس بگیرند.

سرهنگ پساوند همچنین گفت: برای کاهش سرقت شبکه برق شهرستان با هماهنگی فرماندار قرارگاه مقابله با سرقت کابل و سیم دو هفته قبل راه اندازی شده و  تا قبل از آن هر شب ۳ تا ۴ هزار متر سرقت را در این حوزه داشتیم که در حال حاضر با ایجاد این قرارگاه به شبی ۳۰۰ متر کاهش یافته لذا همه مردم در این امر مشارکت کنند تا این سرمایه ملی از دست نرود.

وی خاطرنشان کرد: هیچکدام از سرقت های حوزه سیم و برق منشأ فقر و بدبختی ندارد؛ معتادین متجاهر و نیز گروه های سازماندهی شده‌ای از اتباع بیگانه در قالب شبکه ای دست به سرقت سیم و کابل برق و مخابرات می زنند.

فرمانده سپاه رفسنجان ادامه داد: تمام مدیرانی که در شهرستان و بخش‌ها فعالیت دارند باید در این قرارگاه به ما کمک کنند تا این سرمایه ملی از بین نرود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای این قرارگاه حومه شرقی تقریبا پاکسازی شده است ولی در مناطق دیگر همچنان سرقت‌ها انجام می‌شود که این مناطق نیز پاکسازی خواهد شد که بخشداران، بسیج، مردم و همه و همه در این امر کمک کنند.

طی ۱۰ ماه اخیر سرقت های مهم و خشن ۱۶ درصد کاهش یافته است

در این نشست همچنین سرهنگ اکبر نجفی اماری از سرقت کابل، سیم های برق و مخابرات شهرستان ارائه کرد و استفاده از سیستم مها ( دزدگیر هوشمند) را به عموم مردم به ویژه دستگاه های دولتی، بانک ها، طلافروشی ها و دیگر اصتاف متذکر شد.

سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: طی ۱۰ ماه اخیر سرقت های مهم و خشن ۱۶ درصد کاهش یافته اما در حوزه سرقت خرد افزایش داشتیم و در حوزه جرایم  اینترنتی و فضای مجازی ۴۷ درصد افزایش داشتیم که عدم مراقبت شهروندان را می رساند و بیشترین عمده جرایم اینترنتی برداشت وجه نقد از حساب ها است.
انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان