۴۰ واحد صنعتی در رفسنجان راکد و با موانع بانکی مواجه هستند

  • شناسه خبر: 209646
۴۰ واحد صنعتی در رفسنجان راکد و با موانع بانکی مواجه هستند

فرماندار رفسنجان گفت: ۲۰۰ واحد صنعتی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۰ مورد راکد و با موانعی از جمله حوزه بانک و غیره مواجه هستند که باید با راهکارهای موثر این واحدها را فعال کرد تا ضمن درآمدزایی، اشتغال هم رونق بگیرد.

خانه » آخرین اخبار » ۴۰ واحد صنعتی در رفسنجان راکد و با موانع بانکی مواجه هستند

به گزارش خانه خشتی؛ مهندس حسین رضایی در ستاد رفع موانع تولید که با حضور محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در محل فرمانداری برگزار شد وضعیت رفسنجان را در بخش‌های کشاورزی و صنعت تشریح کرد.

وی افزود: اقتصاد رفسنجان بر پایه کشاورزی است و وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته که توسط ۴۰ هزار بهره بردار ایجاد شده و ۲۵ درصد باغ‌های پسته کشور را شامل می‌شود گواه بر این موضوع است.

رضایی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان از ناحیه‌ای کشاورزی ارتزاق می‌کنند و کسب درآمد دارند ادامه داد: به طور میانگین سالانه نزدیک به ۴۰ هزار تن تولید پسته از رفسنجان صورت می‌گرفت که سال‌های اخیر با خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی مواجه شده‌است.

وی تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت تا کنون ۵۰۰ هزار تن پسته از رفسنجان به کشورهای خارجی صادر شده و البته طی ۱۲ سال گذشته با صادرات این حصول ارزآوری ۳.۵ میلیارد دلار نصیب کشور شده‌است.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: همچنین این شهرستان در تولید شیر و مرغ حرف برای گفتن دارد به طوری که ۳۵ درصد مرغ استان کرمان در رفسنجان تولید و روانه بازارهای استانی می‌شود و نیز روزانه از ۵۰ تن شیر تولیدی ۳۰ تن شیر مازاد است که به شهرستان‌های اطراف ارسال می‌شود.

رضایی در حوزه صنعت شهرستان رفسنجان هم سخنانی ارایه کرد و گفت: پایداری صنعت در رفسنجان نسبت به بقیه شهرستان‌های استان کرمان بیشتر است و با وجود ۲۰۰ واحد صنعتی اما ۴۰ مورد راکد، نیمه تعطیل و تعطیل هستند و با موانعی نظیر مقررات بانکی مواجه شدند.

وی اظهار داشت: به کمک انجمن کارآفرینان شهرستان جلساتی را با حضور استاندار کرمان در رفسنجان برگزار کردیم که در آن مسایل مهم حوزه صنعت بررسی و درصد زیادی از مشکلات حل و فصل شد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: همچنین شورای کشاورزی را برگزار می‌کنیم و در آن به مسیله گاز و برق صنایع شهرستان که در زمستان با قطعی گاز و در تابستان با قطعی برق مواجه می‌شوند رسیدگی می‌کنیم تا این واحدها با صدمه کمتری به امر تولید بپردازند و تولید مختل نشود.

 

انتهای خبر/

برچسب ها:
رفسنجان فرمانداری کشاورزی واحد صنعتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان