اقتصاد و فرهنگ لازمه حرکت به سمت رشد جمعیت/ ارسال ۶۰ اثر از سراسر کشور به جشنواره رویش سبز

  • شناسه خبر: 209604
اقتصاد و فرهنگ لازمه حرکت به سمت رشد جمعیت/ ارسال ۶۰ اثر از سراسر کشور به جشنواره رویش سبز

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان با اشاره به اینکه حل موانع فرزندآوری در کشور ما و خروج از بحران جمعیتی پیش رو نیازمند توجه توامان به حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی است گفت: تکیه صرف و بیش از اندازه به یکی از این دو و غفلت از دیگری نمی ‌تواند راهگشای حل مسائل این حوزه باشد.

خانه » آخرین اخبار » اقتصاد و فرهنگ لازمه حرکت به سمت رشد جمعیت/ ارسال ۶۰ اثر از سراسر کشور به جشنواره رویش سبز

به گزارش خانه خشتی؛ محمدرضا رحمانی در آئین گشایش جشنواره رویش سبز که در محل مجتمع خجسته آگاه برگزار شد اظهار کرد: اجتماع های کوچک در قدیم شامل پدربزرگ، مادربزرگ، خاله، عمه، دایی و عمو بودند که این اجتماع برای فرزندان حاضر در این اجتماع ارزش آفرینی می کرد و فرزندن تعامل صحیح با دیگران، رشد فکری، پیداکردن راه حلی برای هر مشکلی و دیگر ارزش ها را فرا می‌گرفت و علاوه بر آن از حمایت های روحی و روانی در این اجتماع برخوزدار می شدند.

وی افزود: اما در حال حاضر بیشتر والدین دارای تک فرزند و یا دو فرزند هستند و این اجتماعات قدیم رو به تحلیل رفته و بچه ها در آینده خاله، عمو، عمه و دایی ندارند که بتوانند در این اجتماع بهره مند شوند.

رحمانی بیان کرد: همچنین جمعیت و نیروی انسانی جوان بدون شک ۲ مولفه مهم و بی جایگزین در توسعه و اقتدار جوامع و کشورها به شمار می رود، بنابراین هیچ کشور و جامعه ای بدون برخورداری از این دو مولفه و سرمایه گذاری روی آنها نمی تواند به توسعه پایدار و اقتدار لازم دست پیدا کند.

۶۰ اثر از نقاط مختلف کشور به رفسنجان ارسال شد

دبیر جشنواره رویش سبز در رفسنجان گفت: فراخوان جشنواره رویش سبز از ۱۷ تا ۳۰ آذرماه توسط دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان منتشر شد.

محمدصادق علیزاده بیان کرد: محورهای جشنواره در قالب حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هر فرزند هدیه ای از بهشت، عوارض تک فرزندی، ایران جوان بمان، بحران سالمندی، خانواده شاد و فرزندآوری هستند که علاقمندان در این محورها با موضوعات عکاسی، نقاشی و کاریکاتور شرکت کردند.

وی افزود: ۶۰ اثر عکاسی از سراسر کشور از جمله استان های خراسان رضوی، اصفهان، اراک، کردستان و غیره به این جشنواره ارسال شد که در این جشنواره در قالب نمایشگاه به عرضه درامدند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین ۳۰ نفر هم به صورت حضوری به ارایه نقاشی و کاریکاتور می پردازند و این جشنواره از هفتم دی ماه آغاز شده و تا نهم دی ماه ادامه دارد و در اختتامیه این جشنواره یعنی نهم دی ماه برگزیدگان تجلیل خواهند شد.

 عباس اسماعیلی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سال های اخیر با بحران مواجه شده جمعیت است که در حال رفتن به سمت کاهش و پیری جمعیت هستیم و باید تدابیری اندیشیده شود تا جمعیت جوان و افزون شود.

وی افزود: لذا یکی از تدابیرمهم در این حوزه فرهنگسازی و برگزاری نمایشگاه ها و فعالیت های هنری است.

اسماعیلی بیان کرد: باید توجه خانواده ها به فرزندآوری و جوان ماندن کشور جلب کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان