حوزه تخصصی گمرک از ارکان مهم در ساختار مناطق آزاد و ویژه می‌باشد

  • شناسه خبر: 209415
حوزه تخصصی گمرک از ارکان مهم در ساختار مناطق آزاد و ویژه می‌باشد

روح الله بهرامشاهی مدیرعامل این منطقه با محمد دولتی مدیرکل گمرکات استان کرمان دیدار کرد.

خانه » اقتصادی » حوزه تخصصی گمرک از ارکان مهم در ساختار مناطق آزاد و ویژه می‌باشد

به گزارش خانه خشتی ؛ مدیرعامل گمرکات استان کرمان در این دیدار گفت: یکی از کلیدی‌ترین و حساس‌ترین حوزه‌های عملکردی و حاکمیتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حوزه تخصصی گمرک می‌باشدبطوریکه تعدد مواد قانونی مصرح در قانون تشکیل و اداره این مناطق نیز موید این مهم می‌باشد.

محمد دولتی ایراد کرد: در ساختار مناطق آزاد و ویژه که از ارکان حرکت کشورهای در حال توسعه به سمت پیشرفت و شکوفایی اقتصادی هستند، حوزه تخصصی گمرک از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در همین راستا مدیریت امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، همواره کوشیده تا با رویکرد بهبود مستمر به تحقق این جایگاه جامه عمل بپوشاند.

مدیرعامل گمرکات استان کرمان تصریح کرد: ماموریت مدیریت امور گمرکی سازمان منطقه ویژه به نمایندگی از طرف سازمان، نظارت بر ورود، مصرف و بکارگیری کالا در منطقه براساس قانون مناطق ویژه و ضوابط و مقررات جاری، تسریع و تسهیل در امر واردات و صادرات و ارائه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی منطقه و وصول هزینه های خدمات گمرکی بر اساس تعرفه های ابلاغی می‌باشد.

وی اضافه کرد: همچنین پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در منطقه، تسریع در زمان و کاهش هزینه ترخیص کالا، رفع موانع گمرکی صادر کنندگان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه، پیگیری استقرار و راه اندازی زیر ساختهای گمرکی مورد نیاز منطقه و تعامل و همکاری با سازمان‌های همجوار در خصوص حذف موانع وارداتی و صادراتی منطقه از دیگر موارد مأموریت‌های مدیریت امور گمرکی سازمان منطقه ویژه می‌باشد.

تلاش برای توسعه حوزه فنی و حرفه‌ای

افشین شهرکی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان گفت: مهارت‌آموزی مسئله مهمی است و از روز اول به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ها بودیم.

شهرکی ایراد کرد: مشکلی که در آینده‌ای نه چندان دور گریبان‌گر صنعت می‌شود کمبود نیروی انسانی است که با آموزش نیرو از این بحران جلوگیری می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان تاکید کرد: سرقت نیروی ماهر در حال انجام است و باید آموزش‌ها پیوسته انجام شود تا همه‌ی صنایع بتوانند استفاده کنند و تلاش می‌کنیم حوزه فنی و حرفه‌ای توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: در ارتقای مهارت شاغلین و آموزش نیروی جدید با همکاری کارشناسان منطقه ویژه همکاری می‌کنیم تا برای آیندگان و فرزندان جامعه اتفاق خوبی بیفتد.

جذب منابع باتوجه به نیازهای واقعی

محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان

به طرح‌های عمرانی و اعتبارات منطقه ویژه پرداختند.

وحیدی بیان کرد: منطقه ویژه رفسنجان در زمینه جذب منابع و سرمایه گذاری، فضای مناسبی را برای پیشبرد برنامه‌های توسعه خواهد داشت.

وی ایراد کرد: در تلاش هستیم با اعطای اختیارات بیشتر به زمینه جذب منابع و هزینه بهینه آن، نیازهای واقعی را فراهم کنیم.

وحیدی اظهار کرد: این نوع نگاه، یک گام تحولی و در راستای تمرکز زدایی است و به یاری خدا یک حرکت خوب و سریع را در توسعه همه جانبه فراهم خواهیم کرد ‏

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان