استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان:
هدف دشمن متوقف کردن حرکت انقلاب است

  • شناسه خبر: 209226
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان:</span><br/>هدف دشمن متوقف کردن حرکت انقلاب است

استادیار دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: یکی از اقدامات عملی دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران ایجاد اغتشاش و درگیر کردن کشور با مسائل امنیتی برای متوقف کردن حرکت شتابان انقلاب است.

خانه » آخرین اخبار » هدف دشمن متوقف کردن حرکت انقلاب است

به گزارش خانه خشتی؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره شاهد اقدامات و فتنه‌های دشمنان علیه کشورمان توسط مزدوران داخلی و خارجی بوده‌ایم.

سال گذشته نیز به بهانه مرگ «مهسا امینی» اغتشاشاتی در سطح کشور رخ داد که در این عرصه مردم با رویکرد انقلابی خود به دفاع از انقلاب، نظام و ولایت پرداختند و اقدامات و نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند.

در همین راستا گفتگویی با مهدی تقوی نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی کشور انجام دادیم؛ آنچه در پی می آید حاصل گفتگوی خبرنگار ما با ایشان است.

علت دشمنی، استکبار جهانی و ایادی آنان علیه جمهوری اسلامی چیست؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید در ماهیت انقلاب اسلامی و تغییری که در معادلات سیاسی  و ساختار نظام جهانی ایجاد کرد اندیشه کرد. در حقیقت دشمنی استکبار جهانی و ایادی آن با جمهوری اسلامی ایران به ایدئولوژی انقلاب ایران و مخاطراتی که متعاقب گسترش فرهنگ اسلامی با قرائت شیعی نصیب نظام سلطه شده است برمی‌گردد.

تردیدی نیست یکی از اصلی ترین شعارهای انقلاب اسلامی نفی هژمونی شرق و غرب و به چالش کشیدن ساختار نظام دوقطبی بود که در شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرد و توانست حقیقت این شعار را با فروریختن پایه های نظام مارکسیسم و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به جهان اثبات نماید.

این رویداد بزرگ تاثیر خود را بر بخش دوم شعار مذکور دوچندان کرد و انقلاب اسلامی با صدور اندیشه های اسلام ناب محمدی و نمایان ساختن تعارضات فکری و عملی نظام سرمایه داری به تبیین اصول و پایه های اسلام آمریکایی که از سوی نظام سلطه بعنوان آلترناتیو اسلام اصیل در حال رواج بود پرداخت و علی رغم نابرابری آشکار رسانه ای توانست حقیقت پشت پرده نظام لیبرال دموکراسی و ایدئولوژی سرمایه داری را برملا سازد.

انقلاب اسلامی همزمان با اقدام سلبی فوق در نفی ایدئولوژی‌های شرق و غرب یک اقدام ایجابی بی مانند را به ثمر رسانده و در ارائه یک آلترناتیو به ملت‌های جهان در طول سال‌های پس از انقلاب موفق عمل کرده است.ارائه یک مدل حکومتی دینی موفق برای اولین بار آن هم در اوج حاکمیت سکولاریسم با افق تمدنی و دستیابی به قله های پیشرفت و ترقی توام با عدالت، انسانیت،کرامت و معنویت و احیای تمدن نوین اسلامی برای دنیای استکبار که شاهد رشد تمدن اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران و افول تمدن غرب با محوریت ایالات متحده آمریکا است قابل تحمل نخواهد بود.

این سخنان به کرات در نظریه های تئوریسین‌های برجسته غربی تصریحا و تلویحا آمده و با اعلام هشدار به سیاستمداران و حاکمان نظام سرمایه داری از آن ابراز نگرانی شده است.

 چرا لابی آمریکایی صهیونیستی در مقاطع مختلف علیه کشورمان اقدامات متعددی انجام می‌دهند؟

به نظرم پاسخ به این سوال در پاسخ سوال اول نهفته است و به نوعی ادامه همان مباحث است در واقع آنچه که گفته شد به ریشه های فکری دشمنی و خصومت مستمر دنیای استکبار که امروزه در ایالات متحده آمریکا و همپیمانان او تجلی پیدا کرده است و روزگاری هم در شوروی و به طور کلی بلوک شرق تبلور یافته بود می پردازد اما در اینجا بحث اقدامات عملی همان جریان سلطه که با گذشت زمان روز به روز خود را بیشتر در سراشیبی زوال و سقوط می بیند می باشد. بهرحال دستگاه امنیتی اطلاعاتی نظام سلطه با رصد اوضاع جهان و با پالس‌های مکرری که از اتاق فکر خود مبنی بر قریب الوقوع بودن  پیشرفت جهان اسلام و ظرفیت‌های رو به رشد آن دریافت می کند لاجرم درپی تدارک عملیات روانی،سایبری،اقتصادی و نظامی علیه کشورهای اسلامی بویژه جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشقراول نهضت تمدن ساز اسلامی در جهان خواهد بود.

سال گذشته شاهد وقوع اغتشاشات در سطح کشور به بهانه مرگ مهسا امینی بودیم که البته ملت با بصیرت ایران متوجه بودند که این اقدامات از سوی جریان‌های آمریکایی صهیونیستی رقم خورده است؛ اقدامات انقلابی ملت ایران در برابر رویکرد خصمانه دشمن را در این عرصه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در ادامه پاسخ به سوال قبل یکی از اقدامات عملی دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران ایجاد اغتشاش و درگیر کردن کشور با مسائل امنیتی برای متوقف کردن حرکت شتابان انقلاب به سمت مراحل پایانی دستیابی به قله است. جریان آمریکایی صهیونیستی و به تعبیر صحیح‌تر صهیونیسم بین الملل به طور کل و لابی صهیونیستی دولت ایالات متحده آمریکا به طور خاص در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر دهه از عمر این انقلاب با طراحی نقشه ها و توطئه های گوناگون از قطع رابطه سیاسی با دولت انقلابی و اعمال فشارهای اقتصادی در قالب تحریم گرفته تا توسل به تهاجم فرهنگی و فعال کردن ناتوی فرهنگی علیه ملت ایران همچنین ترورهای کرور توسط منافقین و دست آخر تهدیدات نظامی پوچ سعی داشته به نحوی از انحاء با سنگ اندازی در مسیر پرشتاب پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی اهداف شوم خود را عملی سازند.می توان به سیاهه اقدامات خباثت آمیز دشمن علیه جمهوری اسلامی کلیدزدن انقلاب‌های مخملی در قالب جنبش سبز در بحبوحه انتخابات و سپس راه انداختن جنبش‌های اعتراضی با موج سواری بر بستری از نارضایتی های اقتصادی همچون غائله بنزینی۹۸ افزود.

هیچکدام از این حربه ها در سالیان گذشته آن گونه که دشمن انتظار بهره برداری از آن به منظور مستاصل کردن نظام و تکمیل پروژه براندازی داشته محقق نشده است. بنابراین در یک اقدام تاکتیکی و با مطالعات اجتماعی گسترده بر پایه همان سبک مبارزه قبل و با ایجاد فشارهای اجتماعی علیه حکومت اما بر بستری از فتنه فرهنگی تحت لوای حقوق زنان در ایران با شعار زن زندگی آزادی به صحنه آمد. بهانه این اقدام همانا تمرکز بر گشت ارشاد نیروی انتظامی که مورد انتقاد بخشی از جامعه ایران بود قرار گرفت و بدینوسیله پروژه اغتشاشات با روایت سازی اول دشمن که از فرصت تاخیر در روایت صحیح توسط جمهوری اسلامی استفاده گردید جنبه عملی به خود گرفت و بدینوسیله با پیراهن عثمان کردن مرگ یک دختر کرد از میان اهل سنت که به نظرم همگی با انتخاب قبلی و به صورت حساب شده بوده است سعی در وادار کردن نظام به عقب نشینی از یکی از نمادهای فرهنگی حکومت دینی یعنی حجاب نماید.

دشمن به زعم اینکه با کشف حجاب اولین سنگر حکومت دینی در ایران را و به دنبال آن سنگرهای بعدی را که همانا ترویج فساد و فحشا در جامعه به بهانه آزادی زن بود فتح خواهد کرد اما نقیصه روایت متاخر از مرگ مهسا امینی و آگاهی هر چند دیرهنگام مردم ایران و سایر کشورها و حتی دولت‌هایی که تحت تاثیر این روایت دروغین دشمن واقع شده بودند توانست پروژه شوم و خصمانه آنان را برملا و توطئه دشمنان خارجی و حرکت های توام با فریب دنباله های داخلی را خنثی سازد.

دشمن که تصورش از این همه هیاهوی رسانه ای زنده نگه داشتن آتش فتنه و اعتراضات مردمی در کشور بود با عدم همراهی مردم با جریان فتنه و آگاهی بسیاری از جوانان فریب خورده از مکائد شیطانی دشمن بار دیگر سیلی محکمی از این ملت حماسه ساز و سترگ دریافت کرد تا بار دیگر ضدانقلاب افسرده تر از گذشته این بار هم به شکست مفتضحانه خود در جنگ تمام عیار علیه ملت قهرمان ایران اعتراف کنند.

 اقدامات دشمنان در عرصه رسانه‌ای در سال گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چرا که شاهد شکست امپراتوری رسانه‌ای دروغین دشمنان در اغتشاشات سال گذشته بودیم.

نکته ای که در قسمت قبل عرایضم آمد اشاره به جنگ نابرابر رسانه ای در سال‌های اخیر بویژه در اغتشاشات پارسال بود. بهرحال باید پذیرفت که غول‌های رسانه ای جهان در اختیار لابی صهیونیستی است که یکی از مولفه های اساسی قدرت نرم در جهان امروز را به خود اختصاص داده است اما این اقدام خباثت آمیز دشمن که رهبری انقلاب نیز آن را یک اقدام قابل تمجید ولی ناشی از محاسبه غلط دانستند با تدبیر و واکنش مناسب از سوی مجموعه نظام و با بصیرت ملت فهیم ایران ره به جایی نبرد چرا که رهبر معظم انقلاب با روشن کردن چراغ تبیین به عنوان کلید حل مسائل و عقیم گذاشتن فتنه های دشمن اجازه بهره برداری آنان از مشکلات موجود کشور ندادند.البته در اختیار داشتن مدیریت فضای مجازی در جهان توسط دشمن و غفلت مسوولان فرهنگی در سالیان اخیر بویژه در دوران کرونا و سواستفاده دشمن از بستر رسانه های مجازی که کانون فعالیت‌های ضدفرهنگی دشمن علیه جوانان بوده است راه را برای این اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت و نظام اسلامی ایران هموار نمود.بهرحال اگرچه با درایت رهبری جامعه و هوشمندی مسوولان نظام و همراهی دلسوزانه مردم این فتنه نیز به مانند فتنه های گذشته از سر ملت ایران عبور کرد و امپراتوری رسانه ای دشمن با همه توان و بضاعت خود نتوانست از این پروژه سنگین طرفی ببندد اما جا دارد مسوولان و نخبگان جامعه با تدقیق در زوایای مختلف اتفاقات گذشته با نگاه آسیب شناسانه به بررسی نقاط قوت و ضعف سیستم باهدف مقابله موثر با اقدامات آتی دشمن که یقینا ادامه خواهد داشت به مصاف دشمن عنود و کینه توز رفته و رصد و پایش نقشه های جبهه استکبار را تا پیروزی کامل حق علیه باطل ادامه دهند و بدانند که به وعده الهی نصرت و پیروزی مؤمنان نزدیک است.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان مهدی تقوی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان