رییس دانشگاه پیام‌نور رفسنجان مطرح کرد:
خودشناسی نقطه آغاز حرکت دانشجو

  • شناسه خبر: 209199
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>رییس دانشگاه پیام‌نور رفسنجان مطرح کرد:</span><br/>خودشناسی نقطه آغاز حرکت دانشجو

رییس دانشگاه پیام‌نور رفسنجان گفت: ابتدا دانشجو باید خود را بشناسد و برای دانشجو حرکت، قطعاً از نقطه خودشناسی آغاز می شود.

خانه » علم و فن آوری » خودشناسی نقطه آغاز حرکت دانشجو

به گزارش خانه خشتی؛ وقتی به جایگاه ویژه اهالی دانش و از جمله دانشجویان توجه شود، شاهد تاثیرگذاری بسیار این قشر از جامعه بر سایر اقشار خواهیم بود و بر همین اساس دشمن نیز سعی در ایجاد خطای شناختی و ادراکی برای این بخش از جامعه دارد تا از این طریق دیگران را نیز به گمراهی بکشاند.
۱۶ آذر است روزی که در تاریخ انقلاب اسلامی به نام دانشجو ثبت شده و هر گوشه از سرزمینمان ایران اسلامی دانشجویی می بینیم به خود می بالیم که رگ و پی علم آموزی در جوانان با همه مشکلات و مصایب و تحریم های دشمن علیه ایران، نه تنها به خشکی نرفته بلکه هر روز بیشتر از روز قبلش پویاتر و شاداب تر می شود و خون دشمنان اسلام و ایران انقلابی را به جوش و خروش بر می آورد.
در تفکراتم بود که به همین مناسبت با یکی از روسای ۱۱ مرکز علمی و دانشگاهی شهرم به گفتگو بنشینم و در مورد مسایلی پیرامون انتظار جامعه از دانشجو، نقش آفرینی موثر دانشجو در جامعه، چگونگی استکبارستیزی دانشجو و نحوه امیدآفرینی دانشجو در جامعه را که این روزها کلیدواژه مهم و توصیه مقام معظم رهبری است را جویا شوم و به استماع شهروندان برسانم.
قرعه به نام پیام نور افتاد دانشگاهی که دولتی و هفتمین دانشگاه پرجمعیت جهان است که در سال ۱۳۶۷ در کشور تاسیس و در رفسنجان در دهه ۷۰ راه اندازی شد.
با گشودن درب دفتر مدیریت دانشگاه با احوالپرسی گرم و دلنشین سرکار خانم الهام صادقی راد سرپرست جوان و توانمند این مرکز علمی و همکاران وی مواجه شدم.

خودشناسی نقطه آغاز حرکت دانشجو

صادقی راد ضمن تبریک روز دانشجو به تمامی دانشجویان سراسر کشور به خصوص دانشجویان دانشگاه های رفسنجان ۱۶ آذر را نشان از پایمردی و استقامت دانشجویان در برابر نظام سلطه دانست. رشادت دانشجویانی که سینه خود را در برابر گلوله های استعماری دشمن سپر کردند تا پیام ضداستکباری مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.
وی در این راستا به برنامه هایی که از طرف دانشگاه برای این قشر برگزار شده اشاره کرد و افزود: مسابقه کتابخوانی، جلسه جهاد تبیین، اردوی راهیان نور برای زیارت گلزار شهدای کرمان و راه اندازی رادیو دانشجو در سطح دانشگاه از جمله برنامه هایی است که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه برگزار شد.
صادقی راد رسالت یک دانشجو را در جایگاه پاسخگویی و نیز مطالبه گری عنوان و اظهار داشت: مهمترین کار یک دانشجو این است که هدف خود را بشناسد و تکلیفش را با دنیای پیرامون خود معلوم سازد به تعبیر دیگر دانشجو باید بر روی هدف و جهان بینی خود متمرکز باشد اینچنین می تواند در گام های بعدی موثر تر عمل کند.
وی تصریح کرد: بعد از شناسایی هدف، برای رسیدن به این نقطه تلاش کند؛ تلاش مستمر و پیوسته و هدفمند قطعا می تواند دانشجو را نه تنها در سطح ملی بلکه جهانی مطرح نماید و جامعه را به سمت جلو حرکت بدهد.
رییس دانشگاه پیام نور رفسنجان خاطرنشان کرد: لذا ابتدا دانشجو باید خود را بشناسد و برای دانشجو حرکت، قطعاً از نقطه خودشناسی آغاز می شود.

پاسخگویی و مطالبه گری ویژگی دانشجو

وی ادامه داد: کسی نمی تواند امروز با وجود شرایط خاص موجود، این دو مبحث یعنی پاسخگویی دانشجو و مطالبه گری وی را تفکیک کند دانشجو در عین حال که باید نسبت به علوم فراگیر و دیگر مسایل پاسخگو باشد باید مطالبه گر هم باشد.
صادقی راد بیان کرد: به فرموده شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز جامعه قضا می شود لذا وقتی در بستر اجتماع مسایل جامعه را مشاهده می کند علم آموزی خود را باید طوری برنامه ریزی و طراحی کند که علاوه بر گام برداشتن در مسیر خودشناسی در مسیر خدمت به جامعه نیز حرکت کند و با شناسایی مسایل مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی سهم خود را ایفا نماید.

تحول سازی دانشگاه بر مبنای اهمیت بخشیدن به دانش بنیان ها

وی ادامه داد: دانشگاه هم در این مسیر باید قدم بردارد و به دانشجو توجه ویژه داشته باشد، دانشگاه های ایران هم سعی کردند خود را متحول کنند و البته راه اندازی مراکز رشد و اهمیت به شرکت های دانش بنیان در این مسیر را سرلوحه کار خود قرار دادند تا دانشجو بتواند نبوغ علمی خود را شکوفا سازد و به کمک حل مسایل جامعه بیاید.

مجوز مرکز رشد پیام نور رفسنجان صادر شد

صادقی راد گفت: پیام نور رفسنجان موفق شد مجوز مرکز رشد را دریافت کند و به زودی شاهد افتتاح خواهیم بود.
وی ادامه داد: این مرکز به کمک دانشجو خواهد آمد تا ایده های نخبه های این دانشگاه به مرحله تولید محصولات دانش بنیان برسد. همچنین در مسیر کارآفرینی خلاق هم قدم برداشتیم و تلاش داریم دانشجو در کنار یادگیری تئوری و علم آموزی به کسب و کاری هم برسد.

اتحاد مدیران دانشگاه و افزایش جذب دانشجو در پیام نور رفسنجان

این مدیر جوان اظهار کرد: گزارش های آماری دانشگاه رفسنجان حاکی از آن است که به واسطه اتحاد و تلاش مدیران این مرکز دانشگاهی و تعامل خوب بین مسئولان دانشگاه و دانشجو، امسال جذب دانشجوی بیشتری نسبت به سال قبل داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های بالادستی ساعات درسی این دانشگاه مقداری محدودتر است و این انتخاب دانشجو است که حضوری یا غیرحضوری در دانشگاه به تحصیل بپردازد.
صادقی راد بیان کرد: شیوه های چندگانه اموزش در این دانشگاه و محدوده ساعات درسی این امکان را فراهم اورده که افراد متأهل یا شاغل بتوانند به راحتی به تحصیلات خود در سطح دانشگاه ادامه دهند. در واقع ما دانشجو را ایزوله نکردیم و در حالی که او در بستر اجتماعی به زندگی عادی خود می بپردازد با فراهم کردن اینگونه فضا تحصیل خود را ادامه می دهد و این مقوله از افتخارات دانشگاه پیام نور است.

دانشجویان با تبیین انتخاب اصلح در انتخابات نقش‌آفرینی کنند

رییس دانشگاه پیام نور رفسنجان در پیامی خطاب به دانشجویان شهرستان تاکید کرد: امسال با در پیش بودن انتخابات اسفندماه، حضور شما در افزایش مشارکت مردم، حائز اهمیت است و می‌توانید به‌ عنوان قشری پیشرو و عدالت‌ طلب با تبیین‌ انتخاب اصلح، در این حوزه نقش‌آفرینی کنید.
وی افزود: با وجود عصر مدرنیته و کانال های متعدد فضای مجازی، دانشجو باید فضاهای مستند دار را انتخاب و با توجه به رسانه های مورد اطمینان و غیر دروغ اخبار را دنبال کند.
صادقی راد خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات نقاط امیدبخش و روشنی داریم که دانشجو می تواندآن ها را سرلوحه قرار دهد و به سمت تعالی پیش برود و حرکت کند و در خط صحیح حرکت کند تا برای خود، خانواده و جامعه نقش آفرینی داشته باشد.
به گزارش خانه خشتی ۱۶ آذر روز دانشجو به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان