رئیس دانشگاه آزاد واحد رفسنجان؛
مهارت محوری، حل مسئله و کار‌آفرینی شعار دانشگاه نسل چهارم است

  • شناسه خبر: 209181
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>رئیس دانشگاه آزاد واحد رفسنجان؛</span><br/>مهارت محوری، حل مسئله و کار‌آفرینی شعار دانشگاه نسل چهارم است

رضا قدیری رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: فعالیت‌های دانشگاه آزاد رفسنجان در زمان بعد از کرونا بر اساس شعار مهارت محوری، حل مسئله و کار‌آفرینی بود که همه دانشگاه‌های نسل چهارم روی آن تمرکز دارند.

خانه » آخرین اخبار » مهارت محوری، حل مسئله و کار‌آفرینی شعار دانشگاه نسل چهارم است

به گزارش خانه خشتی؛ رضا قدیری رئیس دانشگاه آزاد واحد رفسنجان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه گفت: در زمان بعد از کرونا برنامه‌ای که برای دانشگاه ترسیم شد بر اساس شعار مهارت محوری، حل مسئله و کار‌آفرینی بود که همه دانشگاه‌های نسل چهارم روی آن تمرکز دارند.

 

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: این شعار پیشرو در حال اجرا است و اکثر دانشجو ها نگاه علمی و جریانی به این موضوع دارند و دنبال حل مسئله هستند.

 

قدیری گفت: نتیجه برنامه ریزی که در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم اجرای ۱۲۰ کارگاه مهارتی است که متناسب با شعار هر دانشجو و هر ترم یک مهارت در حال اجرا است تا دانشجو با مهارت لازم وارد بازار کار شود.

 

او ادامه داد: نگاهی که وجود دارد نگاه واحدی و دانشجویی نیست بلکه نگاه شهرستانی است که با سازمان‌های مختلف صحبت شده تا مهارت‌های لازم را در شهرستان ایجاد کنیم.

 

قدیری تصریح کرد: نگاه دانشگاه، دانشجو و استاد اگر به حل مسئله کاربردی نباشد فایده‌ای ندارد؛ علمی فایده دارد که مسائل اصلی و کاربردی را حل کند. در برنامه ریزی که سال قبل آغاز شده باید پایان‌نامه‌های دانشگاه و رساله‌های دکتری شناسایی یکی از مسائل و مشکلات شهرستان، استان و کشور باشد که در نهایت دانشگاه مهارت محور شود و حل مسئله داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: دفتر کارآفرین شهرستان در دانشگاه آزاد رفسنجان قرار دارد که مسئول کار آفرینی شهرستان با مسئول کار آفرینی دانشگاه جلساتی داشته‌اند که برنامه‌های کار آفرینی مشخص خواهد شد و در دانشگاه و شهرستان اجرا خواهند شد.

 

او ادامه داد: نگاه اصلی دانشگاه به کار آفرینی خیلی مهم است که نمی توان در کوتاه مدت آن را اجرا کرد. بخش مهارتی این طرح حدود ۵۰ درصد جلو رفته است و در نهایت در طی ۲ سال آینده گزارش عملی آن را ارائه می‌دهیم.

 

قدیری خبر داد: در هفته پژوهش بالغ بر ۸۰ واحد برنامه ریزی و الان در حال اجرا است. برنامه‌های کارگاهی، مهارتی، نشست‌های تخصصی، کرسی‌های آزاد اندیشی، نمایشگاه و مسابقات برنامه‌هایی هستند که در هفته پژوهش اجرا خواهند شد.

 

او گفت: در حوزه علوم انسانی و نهضت کرسی‌ها در یک ماه اخیر نزدیک ۳۸ تیم دانشجویی در کرسی‌های آزاد اندیشی شرکت کرده‌اند. در سال قبل کرسی آزاد اندیشی دانشجویی ما مقام سوم کشوری را کسب کرد.

 

قدیری خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش ۱۴ کرسی آزاد اندیشی در بین اساتید برگزار می‌شود و این نهضت جایگاه بالایی در دانشگاه دارد.

 

نگاه پژوهشی منجر به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان

 

قدیری در خصوص کشت بافت گیاهی دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: کشت بافت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در کشور نمونه است که در سال ظرفیت تولید یک میلیون نهال را دارد و این در حال افزایش است و ماهیانه ۵۰ هزار گل زینتی و ۱۲ محصول دیگر به روش دانش بنیان تولید می‌شود که نگاه صادراتی هم وجود دارد.

 

 

او گفت: این شرکت های دانش بنیان پایگاه های خوبی برای دانشجویان است که همزمان مشغول به کار باشند و تحصیل کنند.

 

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: ۱۳ هزار متر گلخانه در سه سالن چهارهزار متری کاملا استاندارد، هیدروپونیک و هوشمند را داریم که دانشگاه نگاه اقتصادی و پژوهشی به آنها دارد که در سال قبل ۲۵۰ تن گوجه از این مجموعه برداشت شده است.

 

 

سید محمد رضا پور حسینی معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان از طرح پویش خبر داد و گفت: این طرح ۲ سال است که در دانشگاه راه اندازی شده که در حوزه مهارت افزایی فعالیت دارد و زمینه اشتغال را ایجاد میکند.

 

او گفت: در این طرح دانشجو با گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت به صنایعی که نیازمند این مهارت است ورود میکند.

 

پور حسینی گفت: در این طرح هم‌نیاز صنعت برطرف می شود و هم دانشجویان توانمند دارای شغل می‌شوند.

 

 

امیر رجبی بهجت رئیس دانشگاه آزاد بهرمان نیز در این نشست گفت: اولین استارت آپ بهینه سازی مصرف آب در دانشگاه آزاد برگزار و از ۶۰ ایده شرکت کننده ۲۰ ایده منتخب شدند که پنج ایده به مرکز شتابدهی شهید ستاری معرفی شدند و در حوزه دانش آموزی شش طرح منتخب شدند که به اداره آب و حوزه جهاد کشاورزی ارجا داده شدند.

 

رجبی خبر داد: شرکتی در مرکز رشد دانشگاه در حوزه سرمازگی فعالیت میکند که فلزی را تولید کرده که در سه الهی دوازده ثانیه دما آن به ۳۰۰ درجه میرسد. این طرح در حال تست گیری در باغات کشاورزی است.

 

او گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی گروه روانشناسی دانشگاه با همکاری مشاور دانشگاه طرح‌ها، نشست ها و بازدیدهای زیادی انجام داده‌اند که مفید بوده است.

 

رجبی گفت: در زمان اغتشاشات ۶ کرسی برگزار شد که در آن دانشجو صحبت کرد، با او صحبت شد و مشکلی در دانشگاه آزاد به وجود نیامد.

 

رقیه غیاثی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمود

    تا بوده از این شعارها بوده فقط
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان