فرماندار رفسنجان:
فضای مجازی مهمترین رکن انتخاباتی در رفسنجان رصد می شود

  • شناسه خبر: 209139
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>فرماندار رفسنجان:</span><br/>فضای مجازی مهمترین رکن انتخاباتی در رفسنجان رصد می شود

فرماندار رفسنجان گفت: شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری تشکیل شده و برخی اخبار که در فضای مجازی منتشر می شوند می تواند اثر منفی و کاهش مشارکت انتخاباتی را در بر داشته باشد لذا فضای مجازی مهمترین رکن انتخاباتی در این شعبه مورد رصد قرار گرفته است.

خانه » رفسنجان » فضای مجازی مهمترین رکن انتخاباتی در رفسنجان رصد می شود

به گزارش خانه خشتی؛ مهندس حسین رضایی در نخستین کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی سال جاری در دادگستری اظهار کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای امسال بحث انتخابات و رسیدن به چهار راهبرد اساسی شامل مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را مطرح کردند و این بحث از آن زمان کلید خورد.

وی افزود: مشارکت در انتخابات مهمترین راهبرد و یکی از ابزارهای قدرت هر کشوری است که دشمن می خواهد آن را تحت الشعاع خود قرار دهد و میزان حضور پای صندوق های رأی کاهش یابد.

رضایی بیان کرد: لذا در این زمینه تمام سعی و تلاش را داریم تا حضور حداکثری مشت محکمی بر دهان دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: برخی اخبار که در بستر فضای مجازی منتشر می شوند می تواند اثر منفی، تخریب دولت و کاهش مشارکت انتخاباتی را در بر داشته باشد لذا فضای مجازی مهمترین رکن انتخاباتی است که در شهرستان مورد رصد قرار گرفته است.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: نباید یأس و ناامیدی، تقویت دوقطبی سازی و تخریب سازی را در جامعه رواج داد که این به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد بود.

وی گفت: دستگاه های اجرایی نیز در خصوص اجرای احکام تنش زا مراعات لازم را داشته باشند تا موج ناامیدی به وجود نیاید.

رئیس دادگستری رفسنجان هم در این جلسه اظهار داشت: دادسرا و دادگستری رفسنجان بدون داشتن نگاه جانبدارانه و بدون هرگونه اغماض و با قاطعیت و در کمترین زمان ممکن به تخلفات و جرائم انتخاباتی رسیدگی خواهد کرد و در این راستا حضور حداکثری مردم در انتخابات و رعایت عدالت و سوابق دقیق قانون در اولویت کار دستگاه قضایی خواهد بود.

حسین رمضانی زاده که رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان است بیان نمود:فضای مجازی می تواند بستر مناسبی جهت فراهم نمودن موجبات اعتماد مردم به سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم در امر انتخابات باشد که علیرغم این که اکثریت فعالین فضای مجازی این موضوع را رعایت می نمایند، در برخی موارد جرائم و تخلفاتی در این حوزه می پیوندد لذا نظارت و رصد و کنترل فضای مجازی در این دوره انتخابات در دستور کار دستگاه قضایی می باشد.

رمضانی زاده در ادامه افزود:کارگروه رصد وکنترل فضای مجازی زیر نظر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان با مدیریت دادستانی شهرستان تشکیل خواهد شد و در اسرع وقت جلسه ای نیز با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی جهت تشریح مبانی قانونی و الزامات قانونی موجود تشکیل خواهد شد.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد: براساس مصوبات این جلسه با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و لزوم توجه ویژه به آمر پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، دادگستری رفسنجان و شورای پیشگیری از وقوع جرم من بعد با جدیت و حساسیت بیشتری در ارتباط با مشارکت ، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات و همچنین برخورد قانونی و قضایی با تخلفات و جرائم انتخاباتی اقدام خواهد نمود.

وی گفت: در همین راستا شعب ویژه در دادسرا و محاکم کیفری شهرستان رفسنجان جهت رسیدگی فوری و خارج از نوبت به جرائم وتخلفات انتخاباتی تشکیل شده و کنترل هدفمند و ضابطه مند فضای مجازی و پیگیری قانونی و قضایی جرائم ارتکابی در بستر فضای مجازی و البته استفاده از ظرفیت خوب این فضا جهت تبلیغات پیشگیرانه مفید وموثر و کمک به افزایش اعتماد مردم و حضور حداکثری در انتخابات اولویت اصلی دستگاه قضایی در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی خواهد بود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان