گزارش تصویری؛
جهاد آب‌رسانی به روستای کبوترخان رفسنجان رسید

  • شناسه خبر: 209068
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>گزارش تصویری؛</span><br/>جهاد آب‌رسانی به روستای کبوترخان رفسنجان رسید

آیین افتتاح طرح جهاد آبرسانی به روستای کبوترخان و حومه رفسنجان صبح امروز با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.

خانه » اجتماعی » جهاد آب‌رسانی به روستای کبوترخان رفسنجان رسید

به گزارش خانه‌خشتی، پروژه آب‌رسانی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام از امروز در منطقه کبوترخان رفسنجان به بهره‌برداری رسید و مردم شهید پرور این روستا از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

آیین افتتاح طرح جهاد آبرسانی به روستای کبوترخان و حومه رفسنجان صبح امروز با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، استاندار، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

این طرح با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به بهره‌برداری رسید و شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه و اجرای خطوط انتقال برق، خرید و اجرای ۳۰ کیلومتر لوله سایز ۳۱۵ و ۲۵۰ پلی اتیلن و ساخت و احداث ۳۱ باب حوضچه است.

هزار و ۳۸۲ خانوار در قالب ۵ هزار و ۱۳۶ نفر جمعیت از نعمت این آب بهره‌مند می‌شوند.

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در آیین افتتاحیه این طرح و در جمع مردم کبوترخان رفسنجان اظهار کرد: طرح جهاد آب‌رسانی از سال گذشته توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام با کمک خیر و آب و فاضلاب و به همت گروه‌های جهادی در استان کرمان آغاز و این طرح هم‌اکنون بصورت کشوری در حال اجراست.

وی افزود: بیش از هفت هزار روستا در سراسر کشور و ۶۶۹ روستا در استان کرمان در قالب این طرح از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

سردار نظری با بیان اینکه با اعتبارات وزارت نیرو و حمایت استاندار کرمان این طرح آغاز شد گفت: ۲۵ درصد کل پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و ۷۵ درصد توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی طرح خاطرنشان کرد: در صورت تزریق اعتبارات تا پایان ۱۴۰۳ کل پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: امروز آب شیرین به دست مردم منطقه کبوترخان رسیده و با تلاش گروه‌های جهادی ۳۰ کیلومتر شبکه انتقال صورت گرفته است.

وی افزود: برای اینکه پایداری در این منطقه به حد اعلا خودش برسد و انشعابات مشکل افت فشار نداشته باشند، سه مخزن با متراژ سه هزار مترمربع در حال احداث است.

سردار نظری گفت: در فاز دوم طرح مشکل تنش ‌آبی ۱۶۰۰ روستا حل خواهد شد تا دیگر روستایی نباشد که مشکل آب داشته باشد.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد کل پروژه‌های آب‌رسانی قرارگاه استان در شهرستان رفسنجان است و در این سالها در این حوزه توجه جدی نشد.



انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان