آمادگی روستای ده زیار برای اسکان و پذیرایی گروه‌های تعزیه سراسر کشور

  • شناسه خبر: 208893
آمادگی روستای ده زیار برای اسکان و پذیرایی گروه‌های تعزیه سراسر کشور

“ده زیار” روستای تعزیه کرمان برای اسکان و پذیرایی گروه‌های تعزیه سراسر کشور در ایام فاطمیه و مناسبت‌های مذهبی مختلف در طول سال اعلام آمادگی کرد.

خانه » فرهنگی مذهبی » آمادگی روستای ده زیار برای اسکان و پذیرایی گروه‌های تعزیه سراسر کشور

به گزارش خانه خشتی؛ ثارالله انکوتی مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار کرمان با اشاره به معرفی شدن روستای ده زیار به‌عنوان روستای تعزیه استان کرمان و کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده این آمادگی وجود دارد تا از گروه‌های تعزیه سراسر کشور در روستا پذیرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری و شهادت حضرت فاطمه (س) قرار داریم افزود: قابلیت اجرای تعزیه توسط گروه‌هایی که قصد حضور در استان کرمان دارند فراهم شده است.
انکوتی با اشاره به اینکه دو تا سه روز اقامت گروه‌های تعزیه در روستای ده زیار پیش‌بینی شده است عنوان کرد: از زمان شهادت سردار دلها و وجود مرقد مطهر حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان گروه‌های تعزیه زیادی از سراسر کشور متقاضی حضور در کرمان و اجرای تعزیه در کنار مزار شهید را دارند که باید این امر تسهیل شود.

وی با بیان اینکه افتخار خود می‌دانیم که از زائران حاج قاسم در روستای ده زیار پذیرایی کنیم و آنها را اسکان بدهیم خاطرنشان کرد: برای گروه‌های متقاضی شرکت در این طرح، زیارت مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و هماهنگی برای اجرای تعزیه در جوار مرقد مطهر حاج قاسم، اجرای تعزیه در روستای ده زیار به‌عنوان روستای تعزیه کرمان، بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و مذهبی شهر کرمان از جمله بازدید از موزه دفاع مقدس به‌عنوان نخستین موزه دفاع مقدس کشور که به پیشنهاد و نظارت سردار سلیمانی ساخته شده است، مجموعه تاریخی گنجعلیخان در محدوده بازار بزرگ کرمان، حضور در بیت الزهرای حاج قاسم، زیارت مرقد مطهر امامزاده محمد (ع) کرمان و همچنین بازدید از محل ساخت گنبد جدید امام حسین (ع) و تل زینبیه در محل ستاد عتبات عالیات کرمان از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای حضور گروه‌های تعزیه در کرمان و روستای ده زیار است.

مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار یادآور شد: در ایام وفات حضرت معصومه (س) میزبان گروه تعزیه خوانی از شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی بودیم که با هماهنگی انجام شده توفیق اجرای تعزیه در جوار مرقد شهید سلیمانی نیز انجام شد و این آمادگی وجود دارد که از سایر گروه‌های تعزیه سراسر کشور میزبانی کنیم.

دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری سوگواره در دوره یازدهم در حال انجام است گفت: گروه‌های تعزیه زیادی از استان‌های مختلف کشور برای شرکت در سوگواره اعلام آمادگی کردند که به صورت رسمی در زمان انتشار فراخوان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انکوتی خاطرنشان کرد: آیین سنتی مذهبی تعزیه در تمام مناسبت‌های مذهبی در روستای ده زیار برگزار می‌شود و امروزه بخش مهمی از هویت مردم روستا با خدمتگزاری به عزاداران امام حسین (ع) و ذاکران تعزیه خوان از سراسر کشور عجین شده است.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار در این ایام به جز روستای ده زیار در چند نقطه از شهر کرمان و خارج از کرمان برنامه عزاداری و تعزیه خوانی دارد که اطلاع رسانی می‌شود.

گفتنی است که روستای ده زیار در حدود ۳۵ کیلومتری از شمال شهر کرمان و در جاده کرمان مشهد در بخش چترود واقع شده است و هر ساله گروه‌های تعزیه خوانی زیادی از سراسر کشور در سوگواره ملی تعزیه ده زیار شرکت می‌کنند به طوریکه سال گذشته بیش از ۴۰۰ ذاکر تعزیه خوان از سراسر کشور برای اجرای تعزیه در این روستا حضور یافتند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان