حدنگاری موجب صیانت از موقوفات می‌گردد

  • شناسه خبر: 208748
حدنگاری موجب صیانت از موقوفات می‌گردد

سیدمهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در همایش استانی بررسی وضعیت تثبیت مالکیت موقوفات استان کرمان با اشاره به اهمیت صدور اسناد رسمی مالکیت، بر ضرورت تسریع در امر حدنگاری اراضی و املاک وقفی تاکید کرد.

خانه » اجتماعی » حدنگاری موجب صیانت از موقوفات می‌گردد

به گزارش خانه خشتی؛ همایش استانی حدنگاری موقوفات با حضور مدیر کل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیران کل و رؤسای ادارات ثبت اسناد و اوقاف استان در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان ضمن تبریک هفته بسیج بیان داشت: تثبیت مالکیت به بقای عین موقوفه منجر می‌شود که این امر، مهم‌ترین نیت واقفین است.

وی افزود: با عنایت به نقش ویژه صدور اسناد حدنگار در حفظ و حراست از موقوفات، صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک وقفی یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل است.

هاشمی با بیان اینکه وقف مورد تاکید ویژه دین مبین اسلام است، اظهار داشت: قانون ثبت به تثبیت موقوفات نگاه ویژه‌ای دارد و اقدامات قابل توجهی در زمینه حدنگاری موقوفات استان صورت گرفته است.

او ادامه داد: قریب به ۱۴۰۰۰ رقبه فاقد سند در استان کرمان وجود دارد که ضرورت دارد به قید فوریت تعیین تکلیف و حدنگاری شود و این امر در گرو تدوین برنامه عملیاتی مشترک و رصد و پایش مستمر این نقشه راه است.

حجت الاسلام جلالی مدیر کل اوقاف استان کرمان در ادامه، ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مجموعه ثبت استان کرمان در خصوص اتمام حدنگاری موقوفات تا پایان سال آینده ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، در خاتمه مراسم از رؤسای ادارات ثبت و اوقاف برتر استان در حوزه حدنگاری موقوفات تقدیر بعمل آمد.

انتای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان