بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان آغاز به کار کرد

  • شناسه خبر: 208631
بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان آغاز به کار کرد

مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی در رفسنجان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل مجموعه فرهنگی خجسته آگاه رفسنجان آغاز به کار کرد.

خانه » فرهنگی مذهبی » بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان آغاز به کار کرد

به گزارش خانه خشتی؛ این آئین که با حضور فرماندار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان، شهردار، امام جمعه و برخی مسئولان شهرستانی برگزار شد امام جمعه رفسنجان در این آیین اظهار کرد: قصه گویی هنری بسیار تاثیر گذار است، در این حوزه می توان از قصه های قرآن قصه های قرآن که بسیار در تقویت ایمان آموزنده است بهره مند شد.

حجت الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: در قصه گویی باید هنر جمعی به میدان آید، البته در قرآن خداوند به مسیله قصه گویی قداستی اعطا کرده و کسی که در مسیر این هنر وارد می شود کار الهی انجام می دهد همچنین اینکه کار قصه گویی باید هدفمند باشد در قصه ها پند و عبرت باشد قصه ها دارای هدایت و رحمت و بیان گوی ارزش ها باشند.

وی ادامه داد: یکی از رحمت های الهی بیان قصه هاست که در قصه گویی سخن درست مفاهیم و واقعیت ها به کودکان جامعه انتقال میابد.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه بیان قصه ها باید بر اساس علم باشد نه گمان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن هم می فرماید با علم و آگاهی و بر مبنای نورانیت قصه ها را بیان می کنیم، لذا قصه گویی وسیله تفکر است و جامعه را به اندیشیدن وادار می کند بنابراین با زبان قصه گویی می توان تلنگر زد و روزنه ای روشن به عالم حقایق باز کرد.

اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم در این از اهمیت قصه گویی گفت و افزود: پرورش بر آموزش تقدم دارد و کسانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، کار خدایی انجام دهند، با همین هدف جشنواره قصه‌گویی را شروع کردیم تا با پاشیدن بذر ایمان، تربیت را آغاز کنیم، موضوعی که در کلام مقام معظم رهبری نیز نسبت به آن توصیه شده است.

وی افزود: قصه‌گویی سبب توسعه زبان است و در قرآن کریم هم حدود ۵۰۰ کلمه به احکام و ۲ هزار و ۵۰۰ کلمه به قصه اختصاص داده شده است.

خدادادی خاطرنشان کرد: علامه مطهری در زمانی که در حال تدوین پیچیده ترین و فلسفی ترین کتاب ها بود در همان دوران هم کتاب داستان راستان را تدوین می‌کنند، این موضوع نشان می‌دهد برای ما تکلیف است که به سمت قصه‌گویی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره بخش‌های مختلف ازجمله بخش حاج قاسم سلیمانی، قصه، داستان‌های بومی‌، داستان‌های محلی، بخش ۹۰ ثانیه‌ای و دیگر بخش‌ها را دارد و ۶۵ نفر از استان به این جشنواره رسیدند و امروز و فردا برنامه‌های خود را اجرا و در آیین پایانی برترین‌ها معرفی خواهند شد‌.

آیین پایانی این جشنواره ۲۹ آبان‌ماه جاری در سالن باران اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان