۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در صنایع جذب می شوند

  • شناسه خبر: 208426
۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در صنایع جذب می شوند

سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: افتخار داریم که ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور در صنایع به طور مستقیم جذب و صاحب شغل می شوند.

خانه » علم و فن آوری » ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در صنایع جذب می شوند

به گزارش خانه خشتی؛ داوود اوصالیدر جلسه رفع مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان با حضور رضایی فرماندار، رنجبر کریمی رییس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، رمضانی زاده رییس دادگستری رفسنجان، مسیولین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و دیگر مسیولین دلسوز اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای بزرگترین سازه مهارتی کشور و یکی از اصلی ترین برندهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلایلی همچون تاکیدات مقام معظم رهبری در ایجاد رشته های مهارتی، تولید ثروت، تبدیل کردن نیروی دانشجویی به نیروی ماهر و تامین نیروی ماهر در صنایع کشور است.

وی بیان کرد: با تفاهم‌نامه هایی که بین دانشگاه فنی و حرفه ای و صنایع منعقد می‌شود خوشبختانه نیروهای مورد نیاز صنعت کشور از این دانشگاه تامین می‌شود.

اوصالی ادامه داد: با مطرح شدن موضوع تبدیل کردن علم به ثروتبحث جهش علمی طی چند سال اخیر در کشور بیان شده و باعث شده که نیروی ماهر در دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت و به جامعه تحویل داده شود.

سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: در کشور برای خطوط صنعتی نیروی تکنیسین ماهر تعریف نشده که دانشگاه فنی و حرفه ای در این راستا می تواند گرهگشا باشد و‌ نیروی ماهر تکنیسین تربیت کند.

اوصالی خاطرنشان کرد: ما در کشور نیروی دکتر، مهندس و کارگر ماهر هم داریم اما خلأ اصلی موجود، کمبود تکنیسین ماهر در خطوط صنعتی است.

وی گفت: در همه استان ها در حال برنامه ریزی هستیم تا این خلا برطرف شود از طرفی در کشور هم موجی پدید آمده که جوانان بیشتر به سمت تحصیل رشته های مهارتی روی می آورند؛ که این امر می تواند ضمن رفع مشکل بیکاری جوانان، نیروی مورد نیاز صنایع هم فراهم می شود.

اوصالی با اشاره به اینکه احداث یک دانشگاه با بودجه های دولتی بسیار سخت است و از خیران و بنگاه های اقتصادی در این امر کمک خواست ادامه داد: چند سالی است که در کشور بحران بودجه ای وجود دارد و سال گذشته بودجه تملک ما در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان برای۱۸۰ دانشگاه در کشور است که برای اجرای پروژه های عمرانی دانشگاه بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: اغلب پروژه های دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور با کمک خیران در حال اجراست.

اوصالی افزود: بخش خصوصی و دولتی باید پای کار بیایند تا بتوان قدم موثری برای تربیت نیروهای مهارتی برداریم.

۵۵۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان