تایید صلاحیت ۴۸۲ داوطلب کرمانی برای انتخابات مجلس

  • شناسه خبر: 208417
تایید صلاحیت ۴۸۲ داوطلب کرمانی برای انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: از ۶۴۵ داوطلب کرمانی که ثبت‌نام خود تکمیل کرده بودند، ۴۸۲ نفر از داوطلبین تایید اجرایی، ۱۲۸ نفر عدم تایید اجرایی و ۲۸ نفر عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

خانه » اسلاید شو » تایید صلاحیت ۴۸۲ داوطلب کرمانی برای انتخابات مجلس

به گزارش خانه خشتی؛ رحمان جلالی در نشست خبری با موضوع انتخابات گفت: با اتمام زمان قانونی بررسی صلاحیت داوطلبین تا پایان وقت امروز، تایید، عدم تایید و عدم احراز صلاحیت داوطلبین انجام شد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: از ۶۴۵ داوطلب کرمانی که ثبت‌نام خود تکمیل کرده بودند، ۴۸۲ نفر از داوطلبین تایید اجرایی، ۱۲۸ نفر عدم تایید اجرایی و ۲۸ نفر عدم احراز صلاحیت شده‌اند که شاید آمار با توجه به اعتراض داوطلبین عدم تایید و عدم احراز صلاحیت شده، تغییر کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ثبت‌نام داوطلبین مربوط به حوزه کرمان و راور با ۱۸۷ نفر، داوطلب بوده است، ابراز کرد: از این تعداد ۱۵۶ نفر تایید اجرایی، ۲۹ نفر عدم تایید اجرایی شده‌اند و یک نفر انصراف از حضور در انتخابات انصراف داده است.

 

وی با بیان اینکه در سطح استان هفت نفر انصراف داده‌اند، اظهار کرد: به استناد تبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، اشخاصی که صلاحیت آن‌ها در هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، مورد تأیید قرار نگرفته و یا احراز نشده، می‌توانند به مدت چهار روز از تاریخ ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ تا ۱۸ تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی Keshvar.moi.ir اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت نمایند.

 

جلالی با اشاره به شکل‌گیری هیات بررسی تبلیغات انتخابات استان به ریاست استاندار افزود: چنانچه شایعاتی مبنی بر تایید و یا عدم تایید چهره‌ها در استان مطرح شود، کسانی که افکار عمومی را با هر هدفی جریحه‌دار کنند با افراد برخورد خواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه تمام نمایندگان استان کرمان حاضر در مجلس شورای اسلامی که صاحب کرسی هستند، تایید شده‌اند، عنوان کرد: یک ماه قبل از شروع فرایند انتخابات، دستگاه‌ها و نهادها باید لیست امکاناتی که می‌توانند در انتخابات در اختیار بگذارند، را به هیات بررسی تبلیغات اتتخابات اعلام کنند و این هیات مکانیزم چگونگی استفاده از امکانات دولتی را اعلام خواهد کرد‌.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان