روستابازار در رفسنجان راه اندازی می‌شود

  • شناسه خبر: 208308
روستابازار در رفسنجان راه اندازی می‌شود

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان با توجه به تاکید وزارت کشور مبنی بر اینکه در هر شهرستانی باید جایگاهی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی ایجاد شود گفت: لذا شهرداری ها و دهیاری ها باید در این موضوع کمک کنند در این راستا ۳ نقطه از رفسنجان مورد بازدید قرار می گیرد و یکی از این مکان ها برای ایجاد روستابازار در نظر گرفته خواهد شد.

خانه » اسلاید شو » روستابازار در رفسنجان راه اندازی می‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ محمدرضا رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان در جلسه مقدماتی ایجاد روستابازار در محل فرمانداری اظهار کرد: در خصوص محصولات تولیدی مشاغل خانگی روستایی باید مکانی برای عرضه آن ها ایجاد شود تا محصولات به فروش برسد و زمینه کسب درآمد پایدار برای آن ها فراهم شود.

وی افزود: برای راه اندازی روستابازار که محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب باید عرضه شوند متولیان امر شهرداری، بخشداری و دهیاری، شرکت تعاونی روستایی و اداره امور عشایر هستند.

در ادامه علی محمدی بهجت بخشدار مرکزی رفسنجان هم اظهار کرد: سیاست دولت هم در حوزه رونق  اشتغال و خلق ثروت است.

وی افزود: ما در بخشداری هم دغدغه کارآفرینی  در روستاها را داریم اما مهمترین مسیله عدم مکانی برای عرضه و فروش محصولات تولیدی در روستاها و نیز مشکل عدم توانمندی لازم در بازاریابی و جلب مشتری است.

کارشناس بخشداری مرکزی رفسنجان رفسنجان هم تصریح کرد: یک سال قبل واحد اشتغال روستایی را در بخشداری مرکزی راه اندازی کردیم که در طول این یکسال فعالیت های به سزایی در این راستا از جمله راه اندازی کارگاه های جدید و نیمه فعال قالی بافی، چوب و مصنوعات چوبی، شیرینی جات، خیاطی، پرورش زنبور عسل، پرورش بلدرچین و غیره انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر مکانی دائمی برای فروش محصولات روستایی در رفسنجان ایجاد شود می توان بحث های آموزش، بسته بندی و غیره را برای ارتقاء کیفیت محصولات تولیدکنندگان ارایه کرد.

مدیر شرکت تعاونی روستایی رفسنجان هم در این جلسه اظهار کرد: روستابازار یعنی تأمین و عرضه مستقیم کالاهای تولیدی خانگی در روستاها که در این زمینه ما در روستاهای رفسنجان ظرفیت های بالایی در تولید محصولات صنایع دستی و غیره داریم.

سیدمحسن حسینی رئیس روابط عمومی شهرداری رفسنجان هم در این نشست اظهار کرد: روستابازار در اکثر شهرها داریم برای کسب موفقیت در این زمینه باید بر روی دو موضوع فضای مناسب و تبلیغات رسانه ای آن کار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان