ابراز اتحاد و حمایت دانش‌آموزان رفسنجانی از کودکان غزه

  • شناسه خبر: 208221
ابراز اتحاد و حمایت دانش‌آموزان رفسنجانی از کودکان غزه

۱۳آبان که در تاریخ کشور اسلامی‌مان به نام روز دانش آموز ثبت شده است، بهانه‌ای شد برای بیان اعتقادات و آرمان‌های دانش‌آموزان دهه‌ی هشتاد رفسنجانی در حمایت از مردم بی پناه غزه اسلامی.

خانه » گزارش » ابراز اتحاد و حمایت دانش‌آموزان رفسنجانی از کودکان غزه

به گزارش خانه خشتی؛ راهپیمایی دانش‌آموزان مدارس رفسنجان امروز ۱۳آبان۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در خیابان امام انجام شد و انزجاری که در چهره و‌ سخنان دانش‌آموزان امروز از ستمگری های کشورهای ابرقدرت ظالم جهان می دیدم با انزجار دانش آموزان دهه ۴۰ و دهه ۵۰ برابری می‌کرد. 

همه‌ی کسانی که سنی ازشان گذشته خوب به یاد دارند همین کشور آمریکا که دم از حقوق بشر می‌زند چه ظلم‌هایی در ایران بر مردم تحمیل کرد و چه خون‌هایی به ناحق بر زمین ریخت و دانش‌آموزان در سال ۵۸ به همین ظلم‌ها اعتراض و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و در این جریان دانش‌آموزانی به شهادت رسیدند.

حال نظاره کنید بعد از گذشت این حادثه در ایران اکنون همان ستمگری‌های آمریکا را در غزه این کشور اسلامی می‌بینید که به پشتیبانی اسراییل جنایتکار چه خون‌هایی در غزه ریخت و هزاران زن و کودک بی‌گناه را با کمک های تسلیحاتی که به اسراییل داد به خاک و خون کشید و آواره کرد و پناهگاهشان را بر سرشان نابود کرد.

آمریکا تشنه دنیاست باز هم خون مردم کشورهای اسلامی را به شیشه کرده و به کودک و زن و مرد غزه‌ای رحم نکرده و خمپاره‌هایشان را بر سر مردم مظلوم می‌پاشند و می‌خواهند این باریکه اسلامی(نوار غزه) را از چنگ مسلمانان درآورند.

امروز دانش آموزان سرزمین ایران به بهانه ۱۳ آبان خود را شریک غم غزه‌ای‌ها می‌دانند و با اعلام انزجار از دشمنی‌های آمریکا و اسراییل فریاد مرگ بر این کشورها را سر دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «سیزده آبان روز بسیار مهمی است؛ به یک معنا روز دانش‌آموز است، به یک معنا روز دانشجوست، به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است».

 ۱۳ آبان در تقویم ایران به نام روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکای خبیث و ستمگر نام گذاری شده است.

در این روز به میان دانش‌آموزان حاضر در راهپیمایی رفتیم و صحبت آن‌هارا شنیدیم.

دنیا بدون اسراییل بهشت است

دختر نوجوان ۱۵ ساله از مدرسه رستا که در پایه نهم تحصیل میکرد در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی گفت برای حمایت از مردم غزه ایستاده ایم.

وی بیان کرد:دنیا بدون اسرائیل بهشت است و آمده‌ایم تا به اسرائیل و آمریکا بگوییم که همه حتی ما دانش‌آموزان پشتیبان غزه هستیم و مردم فلسطین نگران نباشند.

ما همیشه پشت آرمان‌های رهبرمان می‌مانیم 

دختر نوجوان ۱۹ ساله از حوزه حضرت فاطمه گفت: آمده‌ایم که ثابت کنیم  هنوز که هنوز تا ابد پای آرمان‌های رهبرمان و گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی با اشاره به اینکه دنیا بدون اسراییل گلستان است در ادامه گفت: حکومت زور و استکبار اسراییل دیگر ماندنی نخواهد بود.

سختی و مصیبت کودکان و جوانان غزه باید درک شوند 

پسرجوان ۲۰ ساله از مدرسه هنرستان امین گفت: کودکان غزه را باید درک کنیم و تنها آرزوی ما این است که ان‌شاءالله مشکل آن‌ها به زودی حل شود و مثل ما طعم امنیت را بچشند.

برای ابراز اتحاد و حمایت

نوجوان ۱۷ ساله یی از مدرسه شهید ارسلان گفت: برای ابراز اتحاد و همدردی با آنها و بگوییم که ما هستیم و تنهایتان نمی‌گذاریم.

وی بیان کرد: روز دانش آموز بهانه‌ای شد که خشم مان را ابراز کنیم.

پسر جوان ۱۶ ساله مدرسه شهیدارسلان گفت : ما آمده‌ایم پویشی راه بیندازیم که این استکبار ظالم برود و مشت محکمی بر آمریکا و اسراییل کودک‌کش باشد.

وی عنوان کرد: دنیا بداند که اسراییل نابود شده است.

 پسر جوان ۱۷ ساله ای از هنرستان امین گفت: ما به خاطر مردم فلسطین و غزه آمده ایم.

این جوان تصریح کرد: بجنگید و مقاومت کنید تا پیروز شوید و بدانید ما مردم دنیا پشتیبان شما خواهیم بود. 

دختر ۱۸ساله از مدرسه نمونه شهید سجادی پایه یازدهم گفت: من یک دانش آموزم که آمده‌ام. برای حمایت از مردم غزه بگویم من هستم و از شما حمایت میکنم و پشتیبان شما و تابع ولایت فقیه هستم.

 وی گفت: ما پشت غزه هستیم و به هیچ عنوان نمی‌توانند حمایت های انقلابی را کم کنند چون ما دهه هشتادی‌ها با آن‌ها هستیم و خواهیم ماند.

دختر نوجوان ۱۸ ساله یازدهم تجربی مدرسه رسالت گفت: ما برای حمایت از مردم غزه آمدیم و پشت آنها هستیم، اسراییل بداند که هیچ کار نمی‌تواند بکند.

دختر نوجوان ۲۰ ساله گفت: پیام من به اسرائیل این است که بداند شما قرار است نابود شوید و این نابودی ۱۰۰درصدی است چون دشمن همیشه نابود می‌شود و این استثنا ندارد.

وی گفت:بدانید این جنگ تمام می‌شود ما برای پیروزی آنها دعا خواهیم کردم و از خداوند نابودی اسراییل را خواستاریم.

گزارش از: مژده عباس‌پور

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان