همایش پدافند غیرعامل در معادن در محل سرچشمه رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 207997
همایش پدافند غیرعامل در معادن در محل سرچشمه رفسنجان برگزار شد

با حضور معاون الکترونیک سازمان پدافند غیر عامل کشور، فرماندار رفسنجان و جمعی از مسیولین استانی‌ و شهرستانی
همایش پدافند غیرعامل در معادن در محل سالن سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

خانه » اجتماعی » همایش پدافند غیرعامل در معادن در محل سرچشمه رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آیین بر لزوم برنامه های پدافندی در مقابله با تهدیدات بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: تا زمانی که دشمن وجود دارد تهدیدها هم هستند و باید در مراکز حساس از جمله نظامی، معادن، کشاورزی، آب، برق  و غیره پدافند غیر عامل را در جهت مصون سازی و پیشگیری از بحران ها داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه کشاورزی در بخش فروشگاه های سموم کشاورزی باید بیشتر مراقبت کرد و سازمان پدافند غیرعامل در این حوزه ورود کند زیرا بیشترین سمومی که به درختان پاشیده می شود وارداتی و بیشتر از کشور چین است.

رضایی با اشاره به اینکه در جاهایی که محصول کشاورزی ارگانیک باشد و سمپاشی نشود  تراکم آفت کمتر است بیان کرد: اما در جاهایی که سمپاشی ها انجام می شود مقاومت آفت افزایش میابد لذا سموم خطری جدی برای کشاورزی است که سازمان حفظ و نباتات کشور باید به طور جدی به این مسیله ورود کند و تدابیر لازم را بیندیشد تا کشاورزی دچار خسارت نشود و سلامت امنیت غذایی تامین شود.

وی به برخی مسایل بخش کشاورزی دیگر هم اشاره کرد و ادامه داد: آفت هایی مانند سوسک خرمایی حنا، مگس میوه مدیترانه ای و آفت برگخوار ذرت در نقاطی از استان شیوع پیدا کرده و درختان میوه و خرما را مورد هجوم قرار دادند لذا برنامه های پدافندی نیاز است تا در برابر این تهدیدات بتوان مقابله کرد.
فرماندار رفسنجان همچنین اظهار کرد: یکی از کالاهای وارداتی بخش کشاورزی نهاده های ذرت و سویا است و علاوه بر نوسان قیمت نگرانی هایی‌ در خصوص احتمال وجود آلودگی در نهاده های کشاورزی وارداتی جود دارد که نیاز است سازمان پدافند غیرعامل چاره اندیشی کند.

حسین محققی رییس مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و مدیر کمیته پدافند غیر عامل مجتمع هم در این آیین اظهار کرد: برای پدافند غیرعامل کارهای زیادی در مجتمع ایجاد شده و در این راستا با اکتشاف معدن؛ کارخانه ها و جایگاه هایی برای تخلیه مود معدنی و فراوری ایجاد شده، پایش آنلاین حساس توسط دوربین ها، کنترل موادغذایی قبل از ورود به مجتمع، اعلام لیست بیماری های اپیدمی و دیگر برنامه ها را در این راستا داریم.

وی به دیگر اولویت های پدافند غیرعامل در این مجتمع اشاره و بیان کرد: همچنین ثبت پسماندهای ویژه و اولویت بندی خطرات بزرگ در مجتمع انجام شده که تکنولوژی ها در این زمینه به ما کمک می کند.

محققی ادامه داد: کارهای دیگری در خصوص پدافند غیرعامل و پیشگیری از حوادث و بحران ها انجام شده از جمله جمع آوری مخازن گاز مایع، ایمن سازی مخازن سوخت، انجام پروژه psm، حذف گاز کلر از گندزدایی آب، خریداری سیستم شناسایی مواد آلوده کننده پسماندی و کنترل پسماند و دیگر موارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با بروز سیل تلفن های ماهواره ای خریداری شد و در آن برهه ارتباطات برقرار و کمک کننده بود و در همین برهه زمانی سیل بود که تصمیم تهیه بیمارستان سیار برای خدمات رسانی بیشتر در مواقع بحران گرفته شد و اخیرا به بهره برداری رسید و دارای هفت تخت خواب و تجهیزات کامل یک بیمارستان است.

محققی تصریح کرد: خریداری دستگاه زنده یاب انسان که در کشور یک مورد وجود دارد که توسط مجتمع مس سرچشمه خریداری شد.
وی خاطرنشان کرد: خودروی همه جارو و نیز کانتینری هم خریداری و دارای سیستم رادیویی است که می تواند با نهادهای مربوطه جهت کنترل بحران ها ارتباط برقرار کند و خدمات ارایه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان