رییس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان معرفی شد

  • شناسه خبر: 207545
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان معرفی شد

با حضور مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمان منصور دُرتاج به عنوان رییس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری معرفی گردید.

خانه » اسلاید شو » رییس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان معرفی شد

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی فرماندار ویژه شهرستان در این آئین به وجود چهار ناحیه صنعتی در رفسنجان، کشکوئیه، کبوترخان و بهرمان اشاره کرد و افزود: علیرغم وجود زیرساخت های آب، برق و گاز در این نواحی صنعتی اما استقبال کمتری در راستای راه اندازی واحدها شاهدیم و دلیل این عدم استقبال هم فعالیت اکثر مردم شهرستان در حوزه کشاورزی است و ریسک کمتری برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت را قبول می کنند.
وی ادامه داد: از طرفی ۳۷ درصد سرمایه های کشور در دست سالمندان بالای ۶۰ سال است و باز هم قدرت ریسک پذیری در سرمایه گذاری راه اندازی واحدهای تولیدی کم است.

رضایی بیان کرد: شهرستان رفسنجان در سال ۸۶ توانست به حجم بالای تولید پسته دست پیدا کند، امسال هم کشاورزان با وجود تغییرات اقلیمی، سرمازدگی و گرمای بالای ۴۵ درجه محصول خوبی را معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان برداشت کردند که باید کشاورزان را ترغیب کرد که در سرمایه گذاری بخش صنعت و ایجاد واحدهای صنعتی جهت رشد تولید و کاهش بیکاری ورود کنند.
وی تصریح کرد: نگاه دولت هم در رشد و توسعه و تولید است لذا کمیته رفع موانع تولید هم در فرمانداری برگزار می شود و سرمایه گذاران می توانند موانع را مطرح و رفع نمایند.
رضایی گفت: از ابتدای سال ماهیانه جلسات بازدید از واحدهای صنعتی انجام می شود و مسایل و مشکلاتشان رفع می گردد، این دورهمی صنعتگران به رفع موانع تولید کمک کننده است.
وی به بحث قطعی برق در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان هم اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه قطعی برق به بخش صنعت ضربه می زند اما بخش کشاورزی، درختان موجود زنده اند و به آب نیاز دارند لذا در قطعی برق چاه های کشاورزی باید تدابیر لازم را اندیشید.
رضایی عنوان کرد: برای کمک به برق کشور می توان در مجاورت هر چاه تلمبه پنل های خورشیدی نصب کرد که ضمن کمک به برق کشورریال برق چاه ها نیز از انرژی خورشیدی تأمین شود.
وی ادامه داد: همچنین قرار است یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد شود و کمک شایانی به برق شهرستان خواهد شد.

۸۵ درصد ذخایر استان کرمان مربوط به ۴ معدن است

مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد: جنگ اقتصادی را داریم و فرماندهان این جنگ واحدهای صنعتی و صنفی هستند که برای ارتقا شهرستان، استان و کشور تلاش می کنند.

مهدی حسینی نژادبا اشاره به اینکه  در حوزه توسعه پایدار مدیریت بحث های اجتماعی و محیط زیست مطرح است و باید با این مباحث بتوان برکات صنایع را بر سر سفره های مردم برد بیان کرد: در رفسنجان یکی از واحدهای صنعتی مهم کشور یعنی صنعت مس مطرح و بالای ۵۰ سال فعال است که باید در راستای تحقق مدیریت بحث های محیط زیست و اجتماعی این صنعت مهم که دارای ذخایر خدادادی است تلاش کنیم.
وی ادامه داد: ما در استان کرمان ۴۲ معدن شناخته شده داریم که دارای ۸ میلیارد تن ذخیره معدنی هستند که سالانه ۱۳۰ میلیون تن از این معادن ماده معدنی استخراج می شود و از این ۴۲ معدن استان کرمان ۴ معدن شامل زغال سنگ، کرومیت، مس و سنگ آهن ۸۵ درصد ذخایر معادن استان را دارا هستند.
حسینی نژاد افزود: این ۴ معدن استان موتور محرکه بخش اقتصاد هستند که می توانند در راستای توسعه صنایع وابسته ، صنایع پایین دستی و دانش بنیان ها کمک کنند تا هم کاهش بیکاری و هم ارزش افزوده را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان