ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه ها تخریب می‌شوند / باید از حادثه سیل گذشته رفسنجان عبرت بگیریم

  • شناسه خبر: 207542
ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه ها تخریب می‌شوند / باید از حادثه سیل گذشته رفسنجان عبرت بگیریم

رییس دادگستری شهرستان رفسنجان هشدار داد:هرگونه ساخت و ساز توسط ادارات،نهادها و اشخاص حقیقی در حریم و بستر رودخانه ها خلاف صریح قانون بوده و با ورود مدعی العموم و در اجرای قانون نسبت به تخریب ساخت و سازهای جدید و برخورد قانونی و قضایی با متخلفین اقدام خواهد شد.

خانه » اسلاید شو » ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه ها تخریب می‌شوند / باید از حادثه سیل گذشته رفسنجان عبرت بگیریم

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رفسنجان بر لزوم حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها برای پیشگیری از وقوع سیلاب تاکید کرد.
وی اظهار داشت:با توجه به وقوع سیلاب در سال ۱۴۰۱ در شهرستان رفسنجان که منتهی به بروز مشکلات و خسارات قابل توجه شد، ضرورت دارد هرچه سریعتر مسیرهای ورودی وخروجی رودخانه ها آزاد و مفاد قانون توزیع عادلانه آب رعایت شود تا با عبرت گرفتن از حوادث ناشی از سیل سال های قبل ،دیگر شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.
این مقام قضایی ضمن تقدیر از اقدامات اخیر شهرداری و اداره آب منطقه ای، متذکر شد : تمامی دستگاه‌ها بایستی به کمک شهرداری بیایند وبا ایجاد سیل بند موقت در پشت شهرک جهاد باعث هدایت آب‌های جاری به داخل رودخانه شوند.
این مقام قضایی افزود :در خصوص واگذاری های انجام شده در حریم و بستر رودخانه ها تعدادی دادخواست حقوقی از ناحیه اشخاص حقیقی به طرفیت شهرداری رفسنجان در دادگستری مطرح شده که با مدنظر قرار دادن قوانین موضوعه ،در اسرع وقت تعیین تکلیف خواهند شد.
رمضانی زاده خاطرنشان کرد: مقرر گردید با همکاری اداره آب منطقه ای اقدام لازم در کوتاه ترین زمان ممکن جهت بهسازی پل الله آباد توسط شهرداری معمول گردد.
گفتنی است جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رفسنجان با موضوع تعیین تکلیف حریم و بستر قانونی رودخانه ها که با حضور مدیر عامل و کارشناسان آب منطقه ای استان کرمان و مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان در دادگستری رفسنجان برگزار گردید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان